Toon posts:

rimm of ddr?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een enorm dilemma, waar ik niet uitkom. ben al op verschillende sites geweest, omdat ik jullie niet wil lastig vallen met zo'n standaard topic, maar ik wil nu tóch graag jullie hulp vragen.

ik ga binnenkort (liefst deze week nog) een p4 3.06 ht processor kopen, en daar wil ik dan een moederbord onder, met daarop uiteraard een flinke sloot ram geheugen.
het moederbord wordt een asus, en het interne geheugen wil ik op 1 gigabyte hebben.

so far so good.

Omdat het een redelijke investering zal zijn wil ik dan ook maar meteen rimm, zodat ik ook écht supersnel ben. maar nu hebben ze bij asus weinig keus als het over rimm gaat, en kom ik als enige bij een moederbord (p4t533) met slechts 2 geheugensleufjes! da's weinig!
en dat moederbord wordt op de meeste plaatsen standaard geleverd met 256 mb er al op!
én dan komt er nog 's bij dat 1gb rimmetjes ook zo goed als nergens beschikbaar zijn. Dus dan moet ik die 256 rimm weggooien, en 2x 512 erop zetten.
maar stél dat ik dat zou doen, dan heb ik nog steeds geen 8x agp poort, (op dat moederbord zit agp pro, en da's weer minder dan 8x-agp heb ik begrepen)

moet ik nu tóch maar voor een ddr bordje gaan? of moet ik van asus af :?

alles hangt af van hoe snel ik het wil hebben natuurlijk en waar ik het voor gebruik... dat wéét ik... maar ik wil graag rimm... schijnt toch wel erg snel te zijn, en het lijkt me een mooie combi met die 3.06 cpu. maar de 8x agp-kaarten komen nu ook al redelijk op, dus...wat nu...

wie adviseert me??

groeten van een redelijk radeloze brabander.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
agp 8x is nutteloos, en als er kaarten zijn die er goed gebruik van maken dan is je p4 3,06 ook al redelijk oud. Misschien is toch een SiS iets voor je? Ze hebben 2 nieuwe rimm chipsets.

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
de snelheid van rimm is zoieso veel meer dan het extra's wat je krijgt tussen agp 4x / 8x... snappie? ;)
p.s. ben een beetje stoned...

ja wat hierboven geschreven is bedoel ik dus...

[ Voor 20% gewijzigd door HertogJan op 02-04-2003 01:07 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 17:51
Je topic-titel is "rimm of ddr?" ... maar je hebt 't alleen over RIMM hier. Wat was je idee over DDR nou dan? Anders kun je voor de Granite Bay (of misschien i845PE als dat je niet te langzaam is >:)) gaan ...

Of SiS natuurlijk ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT, tvdnosterum :)

Dit graag lezen eer je een topic opent
Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat
Er zijn hier al genoeg topics over geopend geweest, dus kan de search goede diensten bewijzen. Momenteel zijn er 4 chipsets die strijden naar de P4 performance kroon: i850E (nog steeds) en SiS658, en Intel E7205 Granite bay en SiS655 met dual-channel DDR. Alle vier zijn ze erg snel en ze ontlopen elkaar weinig- welke je het beste kunt kiezen hangt af van wat je ermee wilt doen, en dat zeg je nergens :o

Zoek wat vergelijkingen en reviews en kies gewoon de beste mobo op basis van de chipset die het beste past bij jouw toepassingen. Staar je daarbij niet blind op AGP 8X (vooralsnog meer een gimmick dan iets wat meetbare voordelen bij normaal gebruik levert) of het Asus merknaam (Asus is goed, maar andere merken (m.n. Gigabyte en Epox, maar ook Iwill, Soltek en vele andere) doen er niet voor onder). Kies een mobo op basis van reviews en features. Beter een opvallend goede ECS dan een ongewoon instabiele Asus (P4S8X anyone :X )

Maar goed, dicht wegens zoekertje :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.