Toon posts:

Gedoe met flash streaming muziek, rest pagina laadt traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat iemand een muziekje op zijn site wilde, heb ik dat gemaakt met een streaming mp3-tje vanuit flash.

Nou moet dat flashding in een aparte frame geladen worden, anders begint de muziek steeds opnieuw bij het browsen door de site. Enige probleem is nu dat de echte inhoud van de site, de navigatie en de plaatjes nu heel langzaam inladen omdat ook de muziek bezig is in te laden.

Kan ik een commando geven a la "begin pas dat flash muziekobject te laden als alle zooi uit het andere frame eerst al is geladen"? Of zal ik eerst alle plaatjes ook moeten preloaden in het flash frame?

Voor de duidelijkheid het gaat om www.vandergoeswonen.nl, is geen sitecheck, ik zou alleen de muziek pas willen laten starten als de rest van de site al geladen is... Hoe pak ik dit aan?

Verwijderd

wat dacht je van een javascriptje? dat hij dus eerst de pagina laadt, en daarna pas het flashding laadt in dat andere frame? moet werken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, alleen ben ik niet zo'n held in javascript zelf schrijven :)

Maar moet ik dan de javascriptcode onderaan de "main" pagina zetten in het hoofdframe, met instructies dat ie in het andere frame het flashding laadt? Wordt het javascript niet direct uitgevoerd? M.a.w. als het javascript onderaan de pagina staat, wordt dan eerst de rest ingeladen, of doet de plek op de HTML pagina waar dat javascript staat er niet toe?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan een onload event gebruiken, wat er ongeveer zo uit ziet:

code:
1
<body onload="framenaamvanflashframe.location.href = 'paginametflashmuziek.html';">

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar dan gaat ie toch bij het opstarten van pagina 1 direct de andere pagina met de muziek laden? Hij mag pas de pagina met de muziek gaan doen als pagina 1 helemaal klaar is...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 03:49:
ja, maar dan gaat ie toch bij het opstarten van pagina 1 direct de andere pagina met de muziek laden? Hij mag pas de pagina met de muziek gaan doen als pagina 1 helemaal klaar is...
onload wil zeggen: pas uitvoeren als de pagina volledig geladen is (dus inclusief plaatjes en zo); dat is dus precies wat je wilt :)
Zet je er wel een stop-knopje bij?

Intentionally left blank

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Javascript == W&G :)
Vandaar ook de move daarheen :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt.

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu zal wel elke keer dat de homepage opnieuw wordt opgeroepen, de pagina met het muziekje worden ververst, zodat het muziekje steeds opnieuw begint, toch? En dat zou ik liever niet willen...

• Blaise
  • Niet online
Je kan een een cooky genaamd "started" in die flashframe creëren, en if ($started == yes) dat die onload event gedeactiveerd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
aha, okee, bedankt blaise, dan ben ik er :-)

die cookie ook met javascript? anders probeer ik het wel met coldfusion...

• Blaise
  • Niet online
Met php is het het makkelijkst:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
// Dit op de 1e regel van flashframe (moet per se 1e regel)
<?php
$tijd = 9999; // is tijd in seconden
setcookie('started','yes', time()+$tijd); 
?>

// en je body tag van je main frame gaat er ongeveer zo uitzien:
<body <?php if ($started = ""){echo"onload='refreshframedinges()'";} ?> >

[ Voor 30% gewijzigd door Blaise op 02-04-2003 21:15 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt, it will be PHP :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit, is nog makkelijker met KoudeFusie:

Dit op flashframe (zonder meegegeven tijd blijft de cookie in het geheugen totdat de browser wordt gesloten):
<cfcookie name="liedjebegin">

Dit in body van home (hier moest parent er nog bij anders deed ie het niet):
<body <cfif NOT IsDefined("Cookie.liedjebegin")>onload="parent.frameliedje.location.href = 'liedje.cfm';"</cfif> >

Thanks all!!! En nu kap ik ermee, ik maak er lekker geen stop-knop bij, draai je volume maar uit! :) gieg
Pagina: 1