RaZ schreef op 02 april 2003 @ 01:07:
Laat dan die non-tech post ook niet toe (mijn mening). T'is leuk als iemand een probleem heeft over overmatig zweten, heb ik zelf ook last van, maar je hebt een huisarts voor dat soort dingen, die lopen ook gewoon door.
Foto's van de oorlog van Irak? kijk dan 112-weekend als je zo'n sensatie-freak ben.
... Kan zo nog wel 45 mins doortikken over dingen die non-tech zijn.
Kijk.. probleem is, dat vind/vond ik (persoonlijk) de meeste gave dingen. Daar lag ik helemaal krom om. ff wat anders als iemand z'n codec die niet werkt, of z'n format ff fout ging.

T'is niet dat ik GoT ontgroeid ben, ik vind het leuk om anderen te helpen. In het begin ben ik hier vaak zat geholpe. En wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.
Goede instelling, zo zouden er meer moeten denken

.
Ik heb toch redelijk van een aantal dingen opgestoken, ontgroeit nee. Ik vind het leuk een ander van dienst te kunnen zijn, meedenken, oplossingen vinden. Probleem daarintegen is bij mij heel vaak: Ik werk 40 uur in de week, heb niet altijd tijd op direct te reply'en. Wil ik reply'en, kan het altijd ff duren voordat ik ook op versturen druk, blijkt topic al dicht te zijn, omdat 1 of andere daap ff iets wat sneller in SM post dan ik een oplossing |:(non-tech dingen.
Ik ben lang genoeg regular geweest om te weten hoe frustrerend het is om een lange, opvoedende reply te typen en om er vervolgens na het versturen achter te komen dat het topic als tien minuten dicht zit (gelukkig nu bijna geen last meer van

). Dat is nou eenmaal het nadeel van de verschillende subfora een beetje schoon proberen te houden. Maar als jij een schreeuwende topictitel en onduidelijke post ziet, is het ook niet handig om een reply te gaan plaatsten, omdat dat soort topics snel dicht gaan. Wellicht dat je op een gegeven moment doorkrijgt wanneer topics dicht gaan en ook waarom ze dicht gaan natuurlijk. Dan kun je dat soort topics in de toekomst vermijden en loop je niet de kans te willen replyen in een gesloten topic

.
Geef maar HK-XS, alleen die soep-topics vind ik

Nog even geduld, volgende lading zal vast van 10.000 tot 15.000 gaan, tenzij de GC-crew de chaostheorie toepast. Zoek daarna even op het Daniel-topic, mocht je er in kunnen

.
Aangezien er niet ge-UTFS of ge-RTFF mag worden.
En terecht, UTFS en RTFF/RTFM zijn, indien mogelijk, nog irritanter dan een slechte topicstart. Bij een slechte topicstart kun je het topic ook melden of je gaat gewoon door naar het volgende topic, dan komt iemand van de crew vanzelf langs om het topic te sluiten, maar als iemand aan jou vraagt waar een bepaalde straat ligt, dan zeg je toch ook niet "Zoek maar een plattegrond", maar probeer je diegene op een vriendelijke manier verder te helpen. "Hier ga je linksaf, en vanaf daar kunt u het het beste nog een keer vragen" of "Hier heeft u een kaart, u bent hier en u moet hier naar toe". Beetje iemand op weg helpen zeg maar

Ik vraag meestal op dingen alleen maar door, en zet de topic-starter aan tot het posten van meer info, en wijs hem/haar op de regels/policy, in de hoop dat hij/zij het begrijpt waarom er meer info nodig is.
Ons-helpt-ons zegmaar...
En zo zien we het graag

.
RaZ schreef op 02 april 2003 @ 01:14:
Wat is hier techy aan topic zoals (niet bedoeld om de topic-starters in draajes te kleineren):
- Een ongeluk wat iemand heeft gezien?
- Welke 1 april-grap ze op het jeugdjournaal uithalen
- Welke auto iemand nu wel of niet moet nemen
- Wat hij/zij moet doen met jaloerse vriend/vriendin
- Waarop iemand gaat stemmen, of juist niet
En deze topics lopen momenteel in techfora?
- [WOS] [SA] post hier je destop
De mensen die Windows draaien, hebben een desktop op hun computer? Is een beetje een opsomtopic, noem het "gedoogbeleid", de uitzondering die de regel bevestigt

.
[
Voor 12% gewijzigd door
Compubiter op 02-04-2003 01:27
]