Toon posts:

aansluiten floppydrive

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe pc met daarin dvd speler en dvd rw. hiernaast wil ik nog een floppy drive zetten uit mijn oude comp. ik dacht dat ik wel een een beetje wat van PC's wist en dat ff kon fixen. niet dus... ;)

Ik heb de forums al een beetje afgestruind en er zijn meer mensen geweest met hetzelfde probleem. Ik denk dat mijn probleem is dat ik probeerde de floppydrive op mijn IDE kabel aangesloten zit. Daarvan was namelijk nog 1 aansluiting vrij (de andere zaten op de HDD, DVD en DVD RW). Als ik een floppy kabel moet aansluiten hoe kan ik dat dan doen want op mijn moederbord zijn allebei de 2 IDE aansluitingen nu in bezet?

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Floppydrives gebruiken geen IDEconnector, maar hebben een apart conector daarvoor op je moederbord. Zit meestal wel in de buurt van je IDEconnectoren.
Even goed kijken ;)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Is hetzelfde als een ide, maar alleen iets kleiner.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
1 april is voorbij. Je bent te laat.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
haha, was geen 1 april grap. zoals ik al zei heb ik er maar een beetje verstand van.
in ieder geval bedankt, ik zal morgen weer eens mijn kast open schroeven op zoek naar de juiste connector

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is je écht niet opgevallen dat de ide-connector ietsje te groot is? :p

🖥️ | 🚗

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je floppydrive connector ziet er hetzelfde uit als een IDE connector, maar is iets minder lang (minder pinnetjes). Mocht je het nu verkeerd aansluiten, dat kan makkelijk, dus ik zeg het maar vast, dan kan het zijn dat je floppydrive ledje (dat ledje wat aangeeft dat hij leest) blijft branden. Je moet dan even de floppykabel andersom aansluiten en het nog eens proberen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.