Toon posts:

Spontane reboots en 'hangers'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje met de PC van mijn zus. Deze blijft regelmatig hangen of reboot zelfs helemaal. Op deze manier valt er niet echt mee te werken.

Nu heb ik softwarematig al van alles uitgezocht, maar zonder resultaat. Toen maar eens alles opnieuw geinstalleerd (win98 ipv XP), maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nieuw geheugen -> zonder resultaat
Andere harde schijf -> zonder resultaat

HELP, waar kan dit nou nog aan liggen. Is er nog andere hardware die deze vastlopers of reboots kan veroorzaken?

ff kort het systeem: P2 333, 192 Mb intern, 4Gb harddisk, 8Mb video. Verder heel basic systeem, geen gekke dingen. (had XP, nu dus 98, maar nog steeds zelfde probleem)

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08 21:09

John2B

I Love RAID5..!!

Ga je geheugen eens uitgebreid testen.

http://www.memtest86.com/

http://www.memtest86.com/memtest86-3.0.iso.zip

Uitpakken en de iso als image op cd branden. Dan één reepje RAM per keer. Wil je het ECHT goed doen dan doe je één reepje per keer EN datzelfde reepje in ieder slot.

Ik heb dezelfde problemen gehad, geheugen was defect.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Ik had dezelfde problemen, bij mij was het de videokaart. Aangezien je al nieuw geheugen erin hebt geplaatst, lijkt het niet aan het geheugen te liggen. Maarja, het kan ook je moederbord zijn. Heb je al geprobeerd het geheugen in een ander slot te plaatsen?
Als je beschikking hebt over een andere videokaart, zou ik die ook proberen. Geluidskaart er uit halen zolang het probleem niet is opgelost. Weet je zeker dat het niet daar aan ligt. Andere "overbodige" dingen ook.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tja... Dit zijn de vervelendste. Het enige wat je kan doen is echt ALLE onderdelen uitwisselen. Ik ben al kapotte moederborden tegengekomen, kleine foutjes in drivers, rotte CPU (als-ie te warm werd gaf-ie een crash), kapot RAM, rotte harddisk, half-gebroken IDE-kabels, stekkers die niet goed contact maken, etc, etc...

Het verstandigste is inderdaad om met een zo kaal mogelijke PC te beginnen. Dus ook geen harddisk, met een floppy kun je een compu best even stressen. Het bovengenoemde memtest86 is een goed idee. Neem desnoods een "known good" videokaartje mee. En dan langzaam uitbouwen.

Rest mij niks anders dan je heel veel succes te wensen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer de tips hier eens:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Het vult de 'etc, etc...' van de (goede :) ) tips van Parody aan :o

Oslik blyat! Oslik!