Toon posts:

reboot bij inbellen modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem: pentium 133,Win2000Pro,48MB werkgeheugen,56k ESS modem.

Wanneer ik wil inbellen (TmfWeb) reboot mijn computer. Je hoort dus eerst die dialtones en dan staat er trying to connect to remote host. Op dit moment reboot de com dan en laat de modem een continue piep horen, na 30 sec hoor je vervolgens de bezet toon en zit ik halverwege de restart van Win. De modem is goed geinstalleerd. Hoe kan ik weer op die com internetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit had ik ooit op een BX bordje dat volgestuwd was met PCI kaartjes. Het omwisselen van een kaartje hielp gewoon, en nooit meer gezeik mee gehad.

Maarre, is het een intern of extern modem.

Verwijderd

Topicstarter
intern. ik heb in begin modem, netwerkkaart en een voodoo2 kaart op de 3 pci slots geplaatst. Maar na die reboots geprobeerd netwerkkaart eruit te halen, maar nog steeds reboot. Ook geprobeerd modem in 3de PCI slot te doen (ook zonder netwerkkaart), maar ook niet goed. Verder heb ik nog een SB en een extra serial voor printer in die normale slots zitten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heeft het ooit gewerkt?

zonee?
is het een hardware of software modem? en heeft die cpu mmx of niet?

zoja.... dan weet ik het effe niet.

Verwijderd

MMX zit er toch pas vanaf de PII op? Tzou het wel verklaren

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
nee PI hadden ook MMX, vanaf de 166 geloof ik (zelf een 200 MMX gehad), maar ik dacht niet dat de 133 MXX had.
Wat zijn de com instellingen van je modem ? IRQ probleem ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mitch schreef op 01 April 2003 @ 23:46:
nee PI hadden ook MMX, vanaf de 166 geloof ik (zelf een 200 MMX gehad), maar ik dacht niet dat de 133 MXX had.
Wat zijn de com instellingen van je modem ? IRQ probleem ?
een P1 133 MMX bestaat wel, is eigenlijk cpu voor notebooks, maar bleek wel eens te verdwalen naar desktops.
over het algemeen tref je het aan vanaf de 166s

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

volgens mij is het toch een irq conflict. en het verhaal over de mmx-ers is waar, want de eerste verschenen echt vanaf 166. daardoor liepen ze ongeveer 18 % sneller.

[ Voor 65% gewijzigd door Meneer aard op 02-04-2003 21:08 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meneer aard schreef op 02 april 2003 @ 21:07:
volgens mij is het toch een irq conflict. en het verhaal over de mmx-ers is waar, want de eerste verschenen echt vanaf 166. daardoor liepen ze ongeveer 18 % sneller.
De eerste MMX cpus waren 133 :)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 02 april 2003 @ 21:46:
[...]

De eerste MMX cpus waren 133 :)
bron? ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sorry, ik had het fout.
de eerste cpus met MMX waren de 166s, DAARNA kwamen de 133MMX cpus pas.

Dus als we het heel precies kijken heeft Meneer Aard gelijk.

de langzaamste cpus met mmx waren wel de 133s

:)
[edit]
bron is dion_b :P

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 02-04-2003 21:50 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 23:17:
Mijn systeem: pentium 133,Win2000Pro,48MB werkgeheugen,56k ESS modem.

Wanneer ik wil inbellen (TmfWeb) reboot mijn computer. Je hoort dus eerst die dialtones en dan staat er trying to connect to remote host. Op dit moment reboot de com dan en laat de modem een continue piep horen, na 30 sec hoor je vervolgens de bezet toon en zit ik halverwege de restart van Win. De modem is goed geinstalleerd. Hoe kan ik weer op die com internetten?
Werk zelf op TD van computerwinkel en krijg dit probleem regelmatig voorgeschoteld, 9 vd 10x lijkt de modem goed geinstalleerd maar is een defecte/halfwerkende driver de oorzaakvan het rebooten bij inbellen.

Wat voor modem heb je? ESS is de chipset en niet het merk/type, veel modem-makers gebruiken dezelfde chipset maar toch werkt een driver v.h. ene merk niet op de een modem van een ander merk of maar half.

Als je geen merk/type weet kun je dan eens wat codes hier neerzetten wat er zoal op de modem staat, aan de hand daarvan is meestal wel de juiste driver te vinden.

Hou er rekening mee dat 80-90% vd verkochte modellen software modems zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Occy74 op 02-04-2003 22:07 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik geen mmx heb kan ik die modem niet aan de praat krijgen? zou niet weten wat voor merk modem het is, heb wel de S/N 0I251521 en er staat ESS Tel.e Drive op een chip. Die PC is een HP Vectra 500 133MHz, geen mmx geloof ik.
Ik heb gewoon die drivers die meegeleverd zijn (CD) installed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 21:04 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 21:01:
dus als ik geen mmx heb kan ik die modem niet aan de praat krijgen? zou niet weten wat voor merk modem het is, heb wel de S/N 0I251521 en er staat ESS Tel.e Drive op een chip. Die PC is een HP Vectra 500 133MHz, geen mmx geloof ik.
als het een non MMX cpu is moet je een hardware modem hebben (extern is altijd hardware)
als het een MMX cpu hebt kan het allebei.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een 200MHz MMX cpu van mijn compaq presario systeem, maar ik weet niet of die HP Vectra 515MC.5/133 deze kan supporten. ik heb naar die Vectra manual gekeken waarin staat dat de moederbord 166MHz support, maar dit is wel zo'n oude manual. is het mogelijk dat het toch wel kan? bij google heb ik wel gevonden: "The HP Vectra 525MCx 5/200M minitower PC is expected to sell as low as $2,601. Features include 32MB of RAM, Intel Pentium 200-MHz processor with MMX technology". Als ik het toch probeer die MMX cpu in te doen, kan er dan iets mis gaan met mijn cpu of moederbord?
Pagina: 1