Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zelfbouw infrarood rec werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
ik heb 2 keer deze receiver gebouwd http://www.tweakhardware.com/guide/remote
maar hij werkt niet, ik heb em gedraaid onder w98 en w2k en gebruikte daarbij winlirc. Ook heb ik verschillende ab's gebruikt van verschillende merken maar nix help, wie kan mij helpen hiermee !!!!!!!!

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
doet ie helemaal nix of krijg je "no consistend signal" ?

ik heb al verschillende keren bij com poortjes die niet genoeg spanning leveren de 7805 gewoon weg gelaten. werkte daarna prima

Repareren doe je zo.

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik heb hem ook liggen.. alleen hij werkt hier goed.. onder alles besturingssystemen (met uitzondering van NT omdat ik dat niet heb getest).

Het kan zijn dat je een component verkeert om heb zitten......
of dat je de compoort instellingen in de bios uit hebt staan.. dit zetten veel mensen namelijk uit bij het overclocken voor de minime extra scores eruit te halen..
of een instelling in windows verkeert?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• shure-fan
Sine schreef op 01 April 2003 @ 23:29:
doet ie helemaal nix of krijg je "no consistend signal" ?

ik heb al verschillende keren bij com poortjes die niet genoeg spanning leveren de 7805 gewoon weg gelaten. werkte daarna prima
ik krijg helemaal nix binnen, en welke is die 7805 dingesje?

• Looki

Looki

Die kleine met 3 pootjes

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• shure-fan
even proberen,

• shure-fan
werkt ook niet

• Looki

Looki

Meet is alle spanningen na.. komt er van de Uitgang van de 7805 naar de GND wel 5 volt?

offtopic.. ik ga slapen nu :z
voeg me toe aan msn dan help ik morgen ff...

en kijk ff in mijn oude IR topic.. daar staat wat info over een aantal dingen in..

[ Voor 53% gewijzigd door Looki op 02-04-2003 00:07 ]

Verwijderd

hummm, hebbie onder w2k DLPortIO ook geinstalled? die .dll is nodig om de poorten te kunnen aanspreken op W2k..
als je dat niet hebt, tja, check je soldeer resultaat zitten alle verbindingen op de juiste plek? post ff een pic van het bouwsel, kunnen we wellicht kijken of je de boel OK hebt aangesloten

Verwijderd

Bij het solderen van zo'n dingetje kan er van alles mis gaan. Ik heb em zelf ook gebouwd, en hier werkt ie perfect onder win 2k. Post idd een zo duidelijk mogelijke foto om te laten controleren. Nog beter: ga met het schema en je soldeerwerkje naar iemand die echt verstand heeft van elektronica, en vraag of ie het na wil kijken.

Verwijderd

werkt zo'n ding ook voor je telefoon met je pc te connecten? of alleen voor remote's:?

Verwijderd

Dit werkt alleen voor afstandsbediendes... Telefoon is een andere bandbreedte (Fast-irda)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mijn vraagje even tussendoor :)

Ik heb dat ding gebouwd, maar ik krijg geen consistent signal.

Ik heb de TSOP 1736.

Zou ik met de TSOP 1738 wel een consistent signal krijgen?
Ik heb al 6 verschillende afstandsbedieningen geprobeerd, maar zonder resultaat :(

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Dat ding is idd alleen voor remote's

Mij is het ook gelukt op de een of andere manier maar je moet erg goed opletten hoe je alles aansluit. Ik vind onderstaande link beter daar wordt alles duidelijk met foto's aangegeven.

http://www.heatseekerz.ne...articleid=4&page_number=5

Wat ik in t begin fout deed was dat ik de buitenste pinnetjes van de ontvanger niet rechstreeks op de compoort connector (1 en 5 ) soldeerde.

En probeer eerst de ontvanger zonder het omhulsel van het stekkertje

Suc6 er mee

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Kijk eens met een programma genaamd serialwatcher of je uberhaupt data binnen krijgt op de compoort. Ik heb er een keer eentje gemaakt die continu een signaal stuurde. Dat is dus niet goed :-)
Als je met serialwatcher wel data binnen ziet komen, en alleen als je een toets indrukt, dan ligt het probleem waarschijnlijk ergens anders. Kijk ook eens op lirc.org/remotes als je bang bent dat (win)lirc je afstandsbediening niet herkent. En anders maak je gewoon een nieuwe, zo duur is het nu ook weer niet ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Naast bovenstaande tips over het controleren van de +5V en het gebruik van serialwatcher moet je zeker opvolgen, is het goed om te kijken of de frequentie van je afstandbediening overeenkomt met die van de ontvanger. In de TSOP17xx zit namelijk een notchfilter dat voornamelijk frequenties rond xx kHz door laat en alle andere frequenties verzwakt cq weg filtert. In de praktijk blijken deze banden erg klein te zijn (een TSOP1736 doet soms al moelijk bij een 38KHz signaal!).

De frequentie van je ab kun je vaak vinden door in google te zoeken naar het protocol dat de fabrikant van je ab gebruikt.

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
meeste abs zijn 38kHz....

Verwijderd

mag ik ff off topic vragen hoeveel de schakeling kostte?

• Looki

Looki

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 22:37:
mag ik ff off topic vragen hoeveel de schakeling kostte?
bij mijn €5

• Looki

Looki

hij werkt :P ik ben lekker eerder :P

[ Voor 50% gewijzigd door Looki op 02-04-2003 23:10 ]

• shure-fan
ja inderdaad, Ik wil hierbij Looki bedanken voor z'n medewerking want ik kwam er dus achter dat ik een soldeerfoutje had gemaakt.

thanks man,

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
hmmmm ik heb dat ding hier ook nog liggen... morgen maar eens naar kijken, ik krijg namelijk wel een signaal binnen. Maar dat is geen 2 keer hetzelfde. :( En is daardoor dus niet echt te gebruiken met een programma.

Looki, wat was het probleem bij die van jou? ook een soldeerfoutje?

dude... wait... what...

Verwijderd

werkt zo'n ding ook voor je telefoon met je pc te connecten? of alleen voor remote's:?
Voor telefoons heb je Fast-IRDA nodig:

zelf maken:
Afbeeldingslocatie: http://users.auth.gr/~mixos/projects/pcb/pc/014/Irda_sch.gif
http://users.auth.gr/~mixos/projects/pcb/pc/014/
http://www.eyetap.org/~tangf/irda_sir_linux.html
http://rcswww.urz.tu-dresden.de/~sb831436/irda/irda.htm

of kopen vanaf 15 euro
.

Voor Afstandbedieningen heb je onderstaand schema nodig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 IC1 = TSOP 1738
+-----------------------+ 3                           R1 (4k7)
|               data -> +--------------------------------+------------o DCD
|                       |                 _______        | 
|      ______________   |                | 78L05 |      | |   D1 (1N4148)
|     /                 |    +-----+-----|OUT  IN|--+   | |
|    (                  | 2  |     | +   |__GND__|  |    |      | /|
|     \______________ + +----+   -----       |      +----+------|< |--o RTS
|                       |        -----       | IC2              | \|
|                       | 1        |         |
|                     - +----------+---------+------------------------o GND
+-----------------------+      C1 (4.7µF)

http://www.lirc.org/receivers.html

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/serial-IR-receiver.gif

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 00:52 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Nu wat kan je best doen? De pootjes van de IR verlengen met kabel en de rest aan de compoort laten of de pinnen naar de compoort verlengen? Want ik wil hem op mijn burreau zetten voor extra ontvangst.

Verwijderd

Ik heb gewoon een kabeltje tussen de compoort en de IR ontvanger gedaan.

• Looki

Looki

NoTo schreef op 03 April 2003 @ 02:54:
Looki, wat was het probleem bij die van jou? ook een soldeerfoutje?
Bij mij werkte het toen in een keer..

het zou wat wezen.. ik studeer hiervoor :)
Mijn msn staat in de profile.. ik wil je wel ff helpen.. je hebt wel pech want ik ben pas na het weekend er weer.. ik heb er deze week al 44 uur opzitten.. en ik moet nog een dag van 14 uur :( maar dan is het toch echt weekend.. en dan ga ik weg :)
of stuur anders ff een mailtje.. verzin iets om mij te bereiken.

• shure-fan
ik heb dus deze ontvanger werkend enzo, maar ik zoek nu nog software om dit ding onder dos te kunnen gebruiken(heb al irdos geprobeert maar die pakt em niet) wie weet iets,

Verwijderd

shure-fan schreef op 25 April 2003 @ 21:17:
ik heb dus deze ontvanger werkend enzo, maar ik zoek nu nog software om dit ding onder dos te kunnen gebruiken(heb al irdos geprobeert maar die pakt em niet) wie weet iets,
Wat wil je er onder dos mee doen dan

• shure-fan
mpxplay besturen

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Dat heb ik ook ooit eens geprobeerd te maken maar ik kreeg het ook niet goed aan de gang. Er zijn trouwens verschillende versies.

http://www.tweakhardware.com/guide/remote/
http://www.lirc.org

Heb verschillende schakelingen, ab's en ook nog TSOP 1736 en 38 geprobeerd maar kreeg nooit een consistent signaal.

Hum ... ben d'r nog eens ff goed naar gaan kijken zie ik nu dat ik de in en out van de transistor heb omgedraaid ...... damn i'm stupid :) ... nog maar een keer proberen dan.

Beter ... transistor omgedraaid en nu doettie ut stukken beter, met een oude afstandsbediening deed hij het niet ... waarschijnlijk geen batterijen meer, ab van iemand anders geleend en hij doet het, helemaal top :)

[ Voor 20% gewijzigd door Scout77 op 25-04-2003 23:27 ]

Lekker belangrijk

• shure-fan
ja maar heb heb het over dos, ik heb bijna pagina's ook volledig nagekeken maar ik kon verder nix verder nix vinden over dos, en ik zoek dus een progje dat werk onder dos

• shure-fan
niemand??

Pagina: 1