[ALC650] Spdif out aan de praat krijgen.

Pagina: 1
Acties:

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte SINXP1394 waar optische & coaxiale spdif uitgangen bij zitten op een bracket. Deze heb ik op mijn moederbord aangesloten (op de spdif out jumpers) deze kan maar op een manier op het moederbord en zit dus niet verkeerd om. De onboard sound is een realtek alc650 chip.

Daarnaast heb ik een setje Abit SP-50 speakers, welke een dolby digital decoder bevat. Ik heb een normale tulpkabel gepakt en van mijn coaxiale uitgang naar mijn Abit setje getrokken, waar deze in de dvd in (spdif coaxiale ingang) gaat.

Zo te zien dus geen problemen. Echter krijg ik geen geluid. Daarna heb ik de settings van de driver gecontroleerd, welke volledig goed stonden, echter voor het geval dat alle verschillende opties geprobeerd, echter nog steeds geen geluid. Vervolgens heb ik op doom9 een AC3 filter gedownload en geinstalleerd, maar ook dit mocht niet baten.

Toen heb ik bij gigabyte de originele drivers opgezocht (ik gebruikte 3.41) de oude gedeinstalleerd, gereboot, gigabytes drivers er op en je raad het al; nog steeds geen geluid. Wie het weet mag het zeggen.

PS Ik heb 7 pagina's met spdif topics door gebladerd, echter gingen deze alleen over SB live/ mensen die slechts uit twee kanalen geluid kregen, zo gelukkig ben ik dus niet, ik heb helemaal geen geluid.

PS II Analoog werkt heb dus wel.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

kijk eens met een multimeter of je wel signaal uit die uitgang krijgt; SPDIF is meestal ±0,5 Volt als ik me niet vergis. Dan weet je iig of het aan je hardware of aan je software ligt....

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik heb er een 5.1 dvd in gegooit en gemeten, 0,00 Volt.

Maar wie zegt dat de software de poort niet nog moet activeren?

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 01-04-2003 23:23 ]

• Willem2

Willem2

Ω is futile

net even gemeten, mijn ALC650 stuurt 1,6Volt uit, ook als ik niets afspeel...

dus als hij bij jou 0 geeft, lijkt het erop dat er ergens een kabeltje niet goed zit, of je SPDIF staat niet aan...

[ Voor 1% gewijzigd door Willem2 op 01-04-2003 23:25 . Reden: typo ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Zou je me een lol willen doen en kunnen zeggen wat ik dan exact aan moet vinken? Just to be sure, mocht het dan nog niet werken dan ga ik gigabyte maar eens mailen.

Verwijderd

Probeer deze drivers eens!

Hielp bij mij ook.

download

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Control Panel > Sound Effect Manager > Tabblad SPDIF out > Output digital (only)

ik gebruik trouwens wel de standaard realtek AC97 drivers...

http://www.realtek.com.tw...px?series=8&Software=True

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Is het niet een jumper op je mobo ?

Mijn Specs

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Willem2 schreef op 01 April 2003 @ 23:34:
Control Panel > Sound Effect Manager > Tabblad SPDIF out > Output digital (only)

ik gebruik trouwens wel de standaard realtek AC97 drivers...

http://www.realtek.com.tw...px?series=8&Software=True
Zo staat ie bij mij ook en had die drivers in eerste instantie gebruikt. Heb ze nog even geinstalleerd en getest, nog steeds geen voltage. Morgen ga ik het nog eens proberen met een schone windows. Maar erg bedankt voor de moeite van het meten en dergelijke.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 01-04-2003 23:44 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
-GF-Annihilator schreef op 01 April 2003 @ 23:38:
Is het niet een jumper op je mobo ?
Volgens het boekje van het moederbord niet.

Verwijderd

Heb je die drivers van mij nou ook gebruikt?

Bij mij gaf hij eerst ook geen geluid door de digitale uitgang, maar met deze drivers werkte alles goed!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 23:49:
Heb je die drivers van mij nou ook gebruikt?

Bij mij gaf hij eerst ook geen geluid door de digitale uitgang, maar met deze drivers werkte alles goed!
Ja, die 3.41 gebruik ik nu, echter blijft het voltage 0.

Echter heb ik nu ook nog een tweede probleem. Ik heb een standalone dvd speler gepakt, spdif op raw gezet en aan de speakers gehangen, geen geluid.
Spdif op PCM, nog steeds geen geluid.

In mijn boekje staat ook een andere achterkant (qua aansluitingen) dan bij mij.

Ik snap er echt niets meer van. De dvdspeler geeft in beide gevallen wel voltage.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Mailtje naar Abit:
Dear Sir,

I've bought the SP-50 because of it's digital input, only it doesn't seem to work. I've used a standalone dvdplayer and a coaxial cable. The manual says it has two digital inputs, one is the right side of the stereo input and the second should be dvd in. My SP 50 has a different back, I dont have a dvd in. (or at least no sticker) And after making sure my dvdplayers digital out gave some voltage I've tried all connectors at the SP-50, but still no sound. Can you help me?

mailtje naar Gigabyte:
My onboard sound (alc650) won't work with the spdif digital out bracket. I've used the original drivers as well as newer drivers from realtek, but in both cases the coaxial out gave no voltage at all. I've tried all settings in the driver, but none gave any voltage. Can you help me or should I RMA it?

Verwijderd

De Abit SP50 heeft geen Dolby Digital decoder, hoe je daarbij komt dat ie dat wel heeft vraag ik me af:

The SP-50 also supports Dolby Digital and DTS technology via decoder, enabling you to enjoy home theatre audio in any room.

Je moet dus een decoder hebben!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 12:33:
De Abit SP50 heeft geen Dolby Digital decoder, hoe je daarbij komt dat ie dat wel heeft vraag ik me af:

The SP-50 also supports Dolby Digital and DTS technology via decoder, enabling you to enjoy home theatre audio in any room.

Je moet dus een decoder hebben!
Kijk hier eens op pagina 5:

6CH Audio Source Input DVD/PS2/AC-3&DTS decoder

En wat is dan die gele dvd in?

En ook hier staat:
Deze zijn ook op je Stand Alone DVD speler aan te sluiten via Cinch. De subwoofer is in een mooie houten kast vervaardigd en de 5 Sattelites in een alluminium behuizing.
Dus niet zo'n goedkope plastic behuizing als menig ander Speakerset.

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 02-04-2003 13:51 ]

• Willem2

Willem2

Ω is futile

front: left/right (wit/rood)
rear: left/right (grijs/geel)
center: blue
subwoofer: black

Ik zie hier geen digitale input...

Pagina 5 van die pdf is een 6 kanaals ANALOGE source input. Dus als je geluidskaart/dvd-speler 6 kanalen analoog kan uitsturen!

Oftwel, je speakers kunnen geen digitaal signaal decoderen, en als je pech hebt is je digitale uitgang ook naar z'n grootje...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Willem2 schreef op 02 april 2003 @ 19:28:
front: left/right (wit/rood)
rear: left/right (grijs/geel)
center: blue
subwoofer: black

Ik zie hier geen digitale input...

Pagina 5 van die pdf is een 6 kanaals ANALOGE source input. Dus als je geluidskaart/dvd-speler 6 kanalen analoog kan uitsturen!

Oftwel, je speakers kunnen geen digitaal signaal decoderen, en als je pech hebt is je digitale uitgang ook naar z'n grootje...
Ik zie ook nergens staan dat die SP-50 zelf een DD5.1 decoder zou hebben, alleen maar dat je er een decoder op kunt aansluiten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Kijk eens goed naar de dvd in.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

dat hele blok heet volgens mij 'DVD in', net zoals de bovenste 2 aansluitingen 'Aux In' heten.

AC3 is 5.1 = 6 speakers. Bij 'DVD in' zitten zes aansluitingen, 1 + 1 =2.

het is hartstikke lullig voor je, maar je heb gewoon niet gekocht wat je dacht te kopen; in de speakerset zit geen AC3 decoder... Er zit niet eens een DA convertor in!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Willem2 schreef op 03 April 2003 @ 08:18:
dat hele blok heet volgens mij 'DVD in', net zoals de bovenste 2 aansluitingen 'Aux In' heten.

AC3 is 5.1 = 6 speakers. Bij 'DVD in' zitten zes aansluitingen, 1 + 1 =2.

het is hartstikke lullig voor je, maar je heb gewoon niet gekocht wat je dacht te kopen; in de speakerset zit geen AC3 decoder... Er zit niet eens een DA convertor in!
Ik kan er wel om lachen, zal hem eens opendraaien en ff kijken.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Een beetje op GoT rondneuzen naar de Abit SP50 leert je ook dat het ding geen decoder aan boord heeft...

<off-topic> Damn, Henk is nog steeds onder invloed van drugs! :) </off-topic>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1