Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
Maar ik denk ook dat dit thuishoort in "Internet & Telefonie"??
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 00:18 ]
Verwijderd
Misschien dat ze het enigszins universeel maken, maar verder.....
Verwijderd
lol, tuurlijk kunnen ze dat wel! kijk naar de laders van de nokia telefoons... de laders van "5 jaar geleden" passen nu ook nog steeds... als ze zoiets fixen voor een carkit gaat dat ongetwijfeld ook weer passen. Voor een carkit hoeven ze echt het design over 5 jaar nog niet uit te werkenFreakNL schreef op 02 April 2003 @ 10:44:
Denk na, is natuurlijk niet waar, ze weten echt nog niet het design voor over 5 jaar, dus ALLE nokia's lijkt me overdreven.
Misschien dat ze het enigszins universeel maken, maar verder.....
Maar goed dat is de eeuwige roep om standaarden terwijl fabrikanten allemaal hun eigen standaard uitbrengen en dara ook nog eens gigantisch in gaan varieren. Lekker duur allemaal, daarom prefereer ik ook nog altijd een handsfree snoertje van 10 euro in de auto,
lekker goedkoop en als het niet meer past op mijn volgende phone (heb altijd Siemens) dan koop ik voor weinig weer een andere.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
De nieuwe zakelijke lijn 6610/7210/6100 hebben een ander, maar onderling weer gelijk systeem: PopPort.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
die oplossing zal in ieder geval goedkoper zijn dan de hele carkit
[ Voor 3% gewijzigd door Ghostface op 02-04-2003 16:40 ]
Verwijderd
Dat heet een Mr. Handsfreeaardbeix15 schreef op 02 april 2003 @ 10:50:
Met een soort adapter tussen je toestel en carkit moet het in ieder geval kunnen denk ik.
Maar goed dat is de eeuwige roep om standaarden terwijl fabrikanten allemaal hun eigen standaard uitbrengen en dara ook nog eens gigantisch in gaan varieren. Lekker duur allemaal, daarom prefereer ik ook nog altijd een handsfree snoertje van 10 euro in de auto,
lekker goedkoop en als het niet meer past op mijn volgende phone (heb altijd Siemens) dan koop ik voor weinig weer een andere.
www.mrhandsfree.nl
Ik dacht dat dit namelijk voorlopig wel het "business" systeem zou blijven.
Nokia bekijkt het maar even voorlopig
Ik zou een telefoon toch niet kleiner willen hebben dan dat model, dus ik blijf voorlopig die 6310 nog maar ff gebruiken
(Vandaag een lightning silver frontje van de 6310i op laten zetten
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

of bijvoorbeeld de Parrot CK3000
Dat is erg kort door de bocht. Bij de lader praat je slechts over 1 plugje. Een carkit is meer dan dat: niet alleen dient de volledige pinout aan de onderkant gelijk te zijn (dat is opzich geen probleem), ook de vorm moet een beetje compatibel zijn. Uitgebrachte telefoons zijn steeds van een andere vorm, waardoor het praktisch onmogelijk is 1 universele houder te maken. De 5110 t/m 6310i zijn allemaal gelijk qua vorm (op slechts wat kleine verschillen na).Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 10:48:
[...]
lol, tuurlijk kunnen ze dat wel! kijk naar de laders van de nokia telefoons... de laders van "5 jaar geleden" passen nu ook nog steeds... als ze zoiets fixen voor een carkit gaat dat ongetwijfeld ook weer passen. Voor een carkit hoeven ze echt het design over 5 jaar nog niet uit te werken
Toch zou het netjes zijn als er 1 standaard zou zijn waarbij je eenvoudig de houder zou kunnen vervangen.
Of je gebruikt een BT carkit, zoals Korakal zegt, maar dan mag Nokia wel eerst eens wat meer tijd gaan steken in BT-ondersteuning (hoeveel voice-over-BT-compatibele Nokia's zijn er? 2? 3?)
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
heb dan toch maar """"""""gekozen"""""""" voor de 6310i
tja... wat moet je anders
fijn dingetje, maar behalve het 1337 blauwe kleurtje van de verlichting (VW
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Precies, die heb ik dus ook. Werkt echt perfect alleen jammer dat je niet meer gebruik maakt van een externe antenne al heb ik het gevoel dat mijn carkit het nu beter doet dan toen ik mijn cark91 met externe antenne gebruikte met mijn 6310. Nu gebruik ik een 8910 i.c.m. Cark112, en werkt ECHT perfect. Heb er wel zo'n houder bij zodat ie mijn telefoon oplaadt maar dat is een accessoire.Korakal schreef op 02 april 2003 @ 18:12:
uhm... bluetooth carkit(CARK-112)
[afbeelding]
Nu valt het me wel op dat lang niet alle Nokia's BT hebben, ook niet de nokia's uit het 'duurdere' segment zeg maar.
Ps. carkit is perfect en ook al gebruikt i.c.m. ericsson telefoon (van kennis). De ideale oplossing dus. En ook geen gezeik meer met slecht contact tussen telefoon en carkithouder etc.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
En hoeveel telefoons heb je hiermee al opgeblazen? Dat de stekkers passen, wil niet zeggen dat ze hetzelfde zijn. Een voeding van een 5110 past wel op een 7110 en een 6310, maar de spanning is verschillend.Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 10:48:
[...]
lol, tuurlijk kunnen ze dat wel! kijk naar de laders van de nokia telefoons... de laders van "5 jaar geleden" passen nu ook nog steeds... als ze zoiets fixen voor een carkit gaat dat ongetwijfeld ook weer passen. Voor een carkit hoeven ze echt het design over 5 jaar nog niet uit te werken
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Ik laadt thuis ook mijn ouwe 7110 op met de lader van een 6310
Niet helemaal... de nieuwere toestellen worden standaard geladen dmv een snellader, welke niet werkt op de oudere toestellen (51xx/61xx). Probeer maar eens de lader van een 6310 op een 6150 te proppen; het plugje past wel maar hij geeft aan 'kan niet laden'.Operations schreef op 03 april 2003 @ 09:34:
Als het goed is (ik heb het niet vergeleken) zijn de spanningen hetzelfde van de toestellen die je opnoemt. In de carkit krijgen ze tenslotte ook allemaal dezelfde spanning, en de accu's zijn ook hetzelfde bij de hele serie 5110 tot 6310i.
Ik laadt thuis ook mijn ouwe 7110 op met de lader van een 6310
Echter de 'langzaamlaad'stroom kunnen ze allemaal aan.
De nieuwe carkit is trouwens niet zo uitgebreid als de oude serie, als je geen contact hebt doet de carkit het ook niet..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Als je een cark91 goed aansloot had je ook geen telefoon als je geen contact had.Macer schreef op 03 april 2003 @ 17:52:
Ik ben wel overgestapt naar de nieuwe carkit, op een gegeven moment moet je toch, want de 6310i is echt de laatste voor de 91 serie...
De nieuwe carkit is trouwens niet zo uitgebreid als de oude serie, als je geen contact hebt doet de carkit het ook niet..
De aansluiting op die telefoons was gewoon erg groot, daar is tegenwoordig geen ruimte meer voorfetcher schreef op 02 April 2003 @ 17:03:
Ik stap lekker niet over op een nieuwe nokia. Heb verdorie niet voor niets toendertijd een carkit laten inbouwen (250EUR!).
Ik dacht dat dit namelijk voorlopig wel het "business" systeem zou blijven.
Nokia bekijkt het maar even voorlopig
Alleen jammer dat de 6610 geen blauwtand heeft.Korakal schreef op 02 april 2003 @ 18:12:
[afbeelding]
Jawel hoor, mijn cark91 doet het prima met het contact uit.jjbstolk schreef op 03 April 2003 @ 18:20:
[...]
Als je een cark91 goed aansloot had je ook geen telefoon als je geen contact had.
Als ik het contact uitzet geeft de telefoon een bericht dat als je niks doet hij na een paar tellen uitgaat. Druk je dan op een knop dan blijft hij aan, anders gaat ie uit.
Als je telefoon uitstaat en je zet het contact aan gaat de telefoon mee aan.
[ Voor 7% gewijzigd door SambalBij op 03-04-2003 18:30 ]
Als je bij de nieuwe carkit je contact uitzet werkt de hele carkit niet meer, bij de CARK91 bleef de carkit het wel doen als je een toest aanraakte.Operations schreef op 03 April 2003 @ 18:30:
[...]
Jawel hoor, mijn cark91 doet het prima met het contact uit.
Als ik het contact uitzet geeft de telefoon een bericht dat als je niks doet hij na een paar tellen uitgaat. Druk je dan op een knop dan blijft hij aan, anders gaat ie uit.
Als je telefoon uitstaat en je zet het contact aan gaat de telefoon mee aan.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik heb de carkit gewoon op een continu + staan.
Wise enough to play the fool
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Daar heb ik bewust niet voorgekozen. Ik wil geen bluetooth. Als ik wil bellen, moet dat makkelijk kunnen en niet met voicedailing, of dat ik moet gaan goochelen met een losse telefoon in mijn hand. En nu zie ik ook wie mij wil spreken, als ik eeen bluetuuth carkit zou hebben, zit dat ding toch in mijn zak.Korakal schreef op 02 April 2003 @ 18:12:
[afbeelding]
Volgens mij niet, bij de CARK91 deed ie het wel gewoon en verder is er niks veranderd, precies hetzelfde aangesloten (de bedrading van de oude carkit gebruikt).Korakal schreef op 12 April 2003 @ 21:02:
uhm.... ligt dat niet gewoon aan de stroomvoorziening in je auto? Gewoon zorgen dat je een continu-stroomvoorziening hebt op de leiding van je carkit.
Verwijderd
Verwijderd
Yep dat klopt...was vrijdag bij de Phonehouse en die is er al. Kost ongeveer 149 euro en losse houder kost 30 euro zodat als je een nieuwe Nokia koopt je alleen de houder hoeft te wissellen.Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 10:35:
Ik hoorde van een verkoper dat Nokia komt met een carkit waar alle toekomstige Nokia toestellen in kunnen. Weet iemand daar iets van? Is het waar?