Toon posts:

Installeren moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alo,

Morgen krijg ik eindelijk m'n KT7 en Duron 700 mhz binnen :)

Nu heb ik een vraag, ik heb nog nooit een nieuw moederbord + processor geinstalleerd, is er iets waar ik rekening mee moet houden, niet moet vergeten of zoiets dergelijks ?
( Ik heb natuurlijk wel wat research verricht, maar ik weet niet of ik alles al weet wat ik moet weten )

Heb nu:

PIII 500 mhz
Tacoma mb
256 mb 100 mhz geheugen
10,1 GB HD
Elsa Gladiac 32mb GTS
Pioneer DVD
Artec cd r/rw
PCI288-Q3D soundcard

Ik hoop dat jullie mij een beetje extra info kunnen geven

Verwijderd

Eerst even goed de gebruiksaanwijzing doorlezen.
Denk aan (de paar) jumpertjes. Meestal zijn er 1 of 2 jumpers. Die staan waarschijnlijk al default goed, maar check het even.
Kijk even of je voeding op het juiste voltage staat ingesteld.
Zorg bij het installeren van je proc dat je het plasticje van het hittegelijdende spul afhaalt. (Of nog beter, het hele spul er af en vervangen door betere kwaliteit)
Dit gaat niet op als je een boxed processor hebt uiteraard.

Zet om irritatie te voorkomen de jumpers van je disks goed VOOR je ze installeerd. Anders ziet ie je schijven niet en is het achteraf een hoop geklooi.

Denk aan statische electriciteit! Veel mensen doen hier laks over maar het kan WEL DEGELIJK schade veroorzaken!

suc6!

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
tijdens het monteren van je mobo moet je opassen dat deze geen contact maakt met de moederbord. let er echt op dat je niet per ongeluk een schroefje in je kast laat vallen.

Verwijderd

Op maandag 20 november 2000 16:08 schreef chiwai_2000 het volgende:
tijdens het monteren van je mobo moet je opassen dat deze geen contact maakt met de moederbord.
Sorry dat vat ik ff niet :?.

Verwijderd

Ik denk dat ie bedoelt, dat je geen kortsluiting met de kast moet maken.

Verwijderd

Als je je mobo beet pakt
doe dit dan aan de zij kant, niet et je vingers aan die chippies zitten.
voor je proc... pak dat ding niet bij zijn contacten beet dus aan de zijkant
het zelfde voor je mem.

Nog iets !!!
Doe eerst een voedings kabel in je voeding en stopcontact maar sluit je atx voeding nog niet aan kan als laatste, maar op deze manier zit in iedergeval de kast aan aarde omdat jij ook de kast pakt ontlaatje elke keer statische elec.

met schroeftjes vast is vast en doe het zo glijkmatig mogelijk niet je mobo krom trekken

SUC6

Verwijderd

Probeer zoveel mogelijk je bord vast te pakken aan de slots enzo, dus zo weinig mogelijk de printsporen aanraken. Doe geen wollentrui of andere zeer statische kleren aan. Pak regelmatig even de verwarming of een stalen bureaupoot vast. Hiermee voorkom je dat je handen statisch geladen zijn. Bekijk je kast eens goed, bij mij kon ikde plaat waar het Mb op gemonteerd wordt helemaal loshalen waardoor ik niet moeilijk met m'n handen in de kast hoefte te prutsen.

Druk alle kaarten goed aan, ook je sims. Te voorzichtig is ook niet goed. Ik ben naar de winkel geweest omdat op m'n nieuwe moederbord de videokaart niet werkte....kom ik daar die kerel drukt hard tegen de videokaart "KLAK!" en toen deed hij het wel :(:( :):) Sta je mooi voor *&&*&

Neem de tijd, merk alvast de connectoren van je HD, floppy enzo met een watervaste filtstift. Vooral de voedingconnectoren, zodat je zeker weet dat ze de juiste spanning weer krijgen. Kan eigenlijk niet anders, maar scheelt gewoon ellende ...

Bekijk je bord eens rustig, wat zit waar en wat weet je er van. Waar zit de connector voor de fan bijvoorbeeld en kun je die verkeerd aansluiten of kan het maar op 1 manier. Wat zegt de handleiding erover.

Geduld is een schone zaak in deze.....

Suc6

Verwijderd

En niet te vergeten, zorg dat je de cd van Windows op je HD hebt staan. Het is natuurlijk vrij vervelend als ie drivers nodig heeft en je cd-rom speler doet het nog niet.
Suc6

Verwijderd

We blijven tippen: lees ff de vragen hier op GoT met betrekking tot je moederbord en je videokaart. Bijvoorbeeld of je wel of niet iets in het eerste PCI slot kunt/mag stoppen. Bekijk de handleiding ook even wat die zegt over gedeelde irq voor de AGP en PCi bus per slot.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's, :)

het meeste wist ik wel maar sommige dingen niet, dus daar ben ik wel blij mee !

Verwijderd

Topicstarter
Is dit alles wat ik moet weten of is er nog andere belangrijke informatie ?

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
tip! als je een ouwe 486 hebt (of slomer) die je niet meer hoeft te gebruiken of die kapot is kan je gebruiken om te oefenen.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

ja, HB potloodje en een vaste hand ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Doet ie het al ?

:):):)

Is vast nu aan het QIII-en :)

• raptile
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op dinsdag 21 november 2000 11:21 schreef MadMax-007 het volgende:
Doet ie het al ?

:):):)

Is vast nu aan het QIII-en :)
dat is ook de BESTE OPTIE QUAKEIIIARENA !!!

:)

RapTile|Nw TEAm the new world :)

#Nw

sorry hoor ff reclame maken voor het beste spel op de markt :P

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Topicstarter
Alo, het is nu woensdag avond en ik heb nog steeds niet m'n processor en mobo binnen, daar baal ik best wel van :(, maarja, je kan niet alles hebben !

Daarzo bij Hardware.nl hebben ze me toegezegd dat ze het morgen echt binnen zouden krijgen, dus dat hopen we dan maar.

Morgen hopelijk effe ophalen en gelijk aan de slag :)

Nog bedankt voor alle reply's !

Verwijderd

PC-leveranciers zijn over het algemeen zwaar slecht (is mijn ervaring, vooral Alternate :( ), maar om reclame te maken: MyCom valt reuze mee en is niet duur. :)

ff to the topic: Lees dus het boekje goed door. Niet alleen over de jumpers en de hardwareinstallatie, maar als je gaat booten MOET je ook meteen de BIOS in om de overige zaken goed te zetten. Anders heb je kans dat je bv. een 900Mhz processor installeert bij een bordinstelling van 700 Mhz, waardoor het naar een minder fijne lucht gaat ruiken op je kamer ;)

Leveren die gasten trouwens geen compleet systeem? Of heb je dit bewust gedaan zodat je topkwaliteit krijgt? If so, gefeliciteerd, je hebt een goede keus gemaakt, bij complete systemen zit er vaak een hoop %$#@% in. (ik heb trouwens niet gekeken naar evt. specs of zo)
Pagina: 1