[printer] blijft maar bullshit printen?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021
Hier het hele verhaal.

Ik probeer een HP690C te installeren op een systeem waar ook een HP2200 en een OKI Microline 3390 aanhangen (die ene hangt direct aan het netwerk via jetdirect kaart en die tweede wordt gedeelt door een andere bak).

Nu is de installatie bijna klaar, en vraagt ie of ie een testpagina af moet drukken, tuurlijk zeg ik, mij best. Dus ik geef een 'ok' en ineens begint die OKI printer poep te printen (?). En de mop is dat hij zo 123 ook niet op wil houden. Ik heb op de desbetreffende bak, zowel als op de deel-bak alle printopdrachten geannuleerd, maar hij blijft doorgaan.

Ik denk nu dat windows dezelfde driver heeft gezocht voor de HP als die hij voor de OKI had en dat daarom die OKI ineens begon te printen. (maar ik kan er natuurlijk vreselijk naast zitten.)

Probleem is nu hoe stop ik die OKI in vredesnaam (definitief!, uitzetten heeft geen nut, zodra hij weer aanstaat gaat ie weer door). En hoe kan dit gekomen zijn?

Flap

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
met een hamer? zal btw wel stinken, al die koeienstront... :+

en nu ontopic: als je denk dat het probleem een driver is, waarom installeer je die printers dan niet ff met de drivers die je van de fabrikant hebt gekregen (of gedownload).

om die oki te stoppen zul je em moeten deinstalleren (als prinopdr8 weggooien niet werkt) op alle pc's

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

UDuckling5 schreef op 01 April 2003 @ 22:49:
(die ene hangt direct aan het netwerk via jetdirect kaart en die tweede wordt gedeelt door een andere bak).
Die ene en die andere? EUh.. wees ff duidelijker!

Volgens mij moet je een aparte poort aanmaken voor beide printers, als jij de software voor de HP aan het installeren was, en er was alleen een poort aangemaakt voor die OKI printer, dan heeft die pc de drivers van de OKI waarschijnlijk vervangen door die van de HP. En dan gaatie stront printen inderdaad :)

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021
code:
1
2
3
4
OKI---Comp1----[hub]----Comp2---HP690C
                |
                |
         HP2200 (eigenlijk niet van toepassing)

De stroom onzin is iig gestopt (rebootje was genoeg |:( ).
De HP maar weer losgehaald, de twee comps gereboot en toen ging het wel weer. Comp1 print zonder probjes, maar Comp2 ként de OKI nog wel, maar printen wil ie niet meer. Ga nu die Oki es proberen opnieuw te installeren op Comp2.

Gelukt, topic kan dicht :)

[ Voor 9% gewijzigd door UDuckling5 op 01-04-2003 23:17 ]

Flap