Epox 8rda IDE1 defect?

Pagina: 1
Acties:

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022
Als ik wil booten met me nieuwe nforce 2 mobo, blijft het scherm staan bij de mededeling :
detecting IDE drives...

Verder gaat het niet. Sluit ik echter alle cd drives (rw + dvd) af, en probeer te booten vanaf IDE2, dan gaat alles wel oke.

Heeft iemand dit vaker gezien, en zo ja, wat is dan een mogelijke oplossing?
Is gewoon IDE1 vern*&kt of is er nog wat van te maken?

De hd's (zie specs) zijn bij Juustem getest, en die functioneren beide naar behoren, en worden ook direct herkent. Een 30G Maxtor van hem werd bij mij ook wel herkent op IDE 1 :? .

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43
Als er een andere disk (die Maxtor 30GB) op IDE 1 herkend wordt lijkt 'ie me niet stuk, althans niet helemaal stuk. Andere IDE kabel geprobeerd en goed naar de device settings (Master, Slave, Cable Select) gekeken?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Minotic
Ja, ik heb er een nieuwe kabel aan gehangen, zonder dat het resultaat had. Ik blijf echter niet snappen waarom mijn cd drives dan niet herkent worden, terwijl IDE2 wel goed is? Hebben die een herkende/werkende HD nodig?

NB: Je hoort de HD's totaal niet opspinnen als de PC aangezet wordt.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Punish schreef op 02 april 2003 @ 08:08:
Ja, ik heb er een nieuwe kabel aan gehangen, zonder dat het resultaat had. Ik blijf echter niet snappen waarom mijn cd drives dan niet herkent worden, terwijl IDE2 wel goed is? Hebben die een herkende/werkende HD nodig?

NB: Je hoort de HD's totaal niet opspinnen als de PC aangezet wordt.
Dan trekt je voeding het misschien niet :?
Want bij mij spinnen de HD`s ALTIJD op, dus ook als er helemaal geen IDE kabel aan hangt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik move 'm naar OM & I/O Controllers, misschien dat ze 't daar weten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Minotic
Als ik er maar 1 schijf in hang, (80G maxtor boot) en geen andere cd/hd drives, gebeurt er ook niets. Die voeding is 300W, en heeft het prima gedaan met een Athlon TB 1200, en die 2 hd's en dvd en brander. Nooit een probleem gehad.

Ook de voltages, die je in het opstart scherm in beeld krijgt zijn prima.

Maar als ik het goed begrijp zou ik kunnen proberen of de HD's opspinnen zonder dat er een IDE kabel aan hangt?

• Minotic
Heel raar (heb vaker een pc gebouwd), maar het bleek dat de kabels van de dvd en de cdrw verkeer om in de achterkant van de drives zaten. Daarna werkte alles als een zonnetje :P Slotje ajb

Pagina: 1