Toon posts:

[WIN2K] installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met winxp: sinds ik emule plus heb geinstalleerd crasht me pc heel vaak, ook als ik emule niet run (iemand hier oplossing voor?)
Nou ok dacht ik dan installeer ik windows opnieuw, deze keer win2k dan maar. Maar tijdens installatie win2k krijg ik deze vage error:
http://members.chello.nl/~j.beck/error.jpg
Mijn config is als volgt: MSI KT3 ultra ARU, 2x Maxtor 80 gig RAID, 1 gig ram.
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Alvast bedankt!

Hylke

Verwijderd

Foutmelding spreek toch voor zich: Je hardeschijf is niet geformateerd of beschadigd, daardoor kan er niet op geschreven en van gelezen worden. Bootloader kan er dan dus niet opgezet worden. Controleer dus je hdd en zorg dat ie geformateerd wordt (tijdens de setup) :) BTW: Raid controllers wel geladen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 23:05 ]

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat is je filesystem? Heb je voor het installeren van w2k je schijf/partitie volledig geformatteerd?
Deze fout zou geen enkele relatie met je MB of de hoeveelheid ram te maken mogen hebben, wel met de indeling van je HD. Het lijkt me sterk dat de schijf beschadigd is.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En als je je HD absoluut leeg wilt hebben qua partitietabel: fdisk /mbr.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Antivirus bescherming in je bios mischien aanstaan :? die zorgt ervoor dat je niet op je mbr een bootload kan installeren....

A wise man's life is based around fuck you

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:39

Appie

F1RST Racing

Laad je wel eerst met F6 de juiste Drivers voor je raidcontroller?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Microkid schreef op 01 April 2003 @ 22:59:
En als je je HD absoluut leeg wilt hebben qua partitietabel: fdisk /mbr.
Dat maakt de partitietabel niet leeg! Dat herschrijft de Master Boot Record vanuit 'n backup...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
shaidar schreef op 02 april 2003 @ 02:07:
[...]

Dat maakt de partitietabel niet leeg! Dat herschrijft de Master Boot Record vanuit 'n backup...
die maakt de mbr dus leeg, de huidige mbr wordt vervangen door een lege kopie...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 02 April 2003 @ 07:19:
[...]
die maakt de mbr dus leeg, de huidige mbr wordt vervangen door een lege kopie...
Ik zie in dit stadium nog niet in waar dit voor goed voor is; de gehele bootloader kan niet geinstalleerd worden. Daarbij is het ook nog eens zo dat de TS nog niet veel initiatief heeft getoond mbt zijn eigen topic :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wanneer gebeurd dit dan precies?

Je hebt in de setup wel gewoon aangegeven dat je een RAID systeem hebt?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Appie_Pils schreef op 01 april 2003 @ 23:01:
Laad je wel eerst met F6 de juiste Drivers voor je raidcontroller?
Lijkt me ook de meest logische oplossing.
Kijk even op de site van je mobo-fabrikant en/of je controller-fabrikant of er nieuwe drivers zijn voor Windows 2000.

Zet die op floppy, en druk op F6 als Setup roept: Press F6 to install third-party driver. Volg daarna de instructies op beeld.

Verwijderd

Topicstarter
- Schijf is wel geformateerd en niet beschadigd.
- Filesysteem is FAT32.
- Ik heb geen anti-virus bescherming in bios aanstaan.
- Hij heeft nog niet gevraagd om op of F6 te drukken voor drivers raidcontroller (dat doet ie geloof ik later pas). Ik zal dit laatste nog eens checken als ik thuis ben maar ik heb geen msg gezien.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1