Toon posts:

146.8 GB Pluggable Ultra320 SCSI 10,000 rpm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvorens te starten met deze topic wil ik nog even kwijt dat ik heb gezocht op de omega search maar niet het juiste antwoord vond op deze specifieke schijf,
mocht hier een centraal topic voor zijn mijn oprechte excuses.

Deze ga ik dus één aanschaffen mijn vraag is of er mensen ervaringen zijn met deze schijf ik refereer naar deze specs: http://www.smb.compaq.com...i=E9CED&BEID=19701&SBLID=\

aangezien ik nog helemaal niet thuis ben in de wereld van deze monster schijven heb ik de volgende vragen namelijk : kan ik deze schijf gewoon in me atx kast doen of heb ik er een speciale bracket voor nodig ? ,

welke scsi controller raden jullie aan ?

wat kan ik verwachten qua prestaties ? ik ga er dus me winxp op laten draaien en me aplicaties ,

heb ik er een speciale voeding (aansluitingen voor kabels enz) voor nodig,

deze schijf gaat in de volgende midi tower met daarbij asus a7v8x met daarop een amd xp1800 400 wats leadtek geforce 4 4400 en nog 2 maxtor 80 gieg hdd's

mocht je nog iets willen weten wat ik hierboven ben vergeten hoor ik het graag.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ja, hoezo een compaq?
Haal gewoon ergens een Seagate 10k.6 daar heb je een perfecte schijf, met 10k en voor minder geld (rond de 1000e).
Wat voor controller aan te raden is? Ja, dat ligt eraan wat je er later allemaal mee wil doen, heb je al eens met scsi gewerkt of niet?
Je kan praktisch elke U160 controller gebruiken lijkt me, of een wat nieuwere U320 controller, je HDD is ook U320 (niet dat er 320mb/s wordt gehaald hoor.)
Maar waarom geen 2 x 73gb ofzo, of 4 x 15k3 18gb in software stripe?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom zoveel ruimte = geld voor alleen windows en apps. Neem een 15k.3 van 18 gieg(245 euro) en hang die aan een 2dehands controller, die zijn prima en veel goedkoper. Iets met een LSI chips kan ik aanraden, zoals OEM LSI stuff, of tekram. Maar ook adaptec is ok. Dingen zoals Koutech zijn hier wat moeilijker te krijgen (maar ook LSI dacht ik) U160 is voldoende.

En wil je perse meer MB koop inderdaad dan een 10k.6

specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hotpluggable wil waarschijnlijk zeggen dat het een schijf met een SCA aansluiting is. Je hebt een convertor of een dure SCA hotswap bay nodig om die schijf aan te kunnen sluiten op een SCSI controller.

Waarschijnlijk gaat het hier om een geOEMde 146GB Seagate Cheetah 10K.6. Zie voor vergelijkende prestaties de database van StorageReview.com.

Er zijn nauwelijks prestatieverschillen tussen Ultra160 en Ultra320 SCSI adapters (ik ben er zes aan het testen). Prijs en features zijn de factoren waarop je je keuze moet bepalen. De nieuwe Adaptec Ultra320 SCSI adapters hebben firmware RAID ondersteuning voor maximaal zes schijven in RAID 0 en RAID 1 (door Adaptec HostRAID genoemd). De Tekram Ultra320 SCSI adapters zijn wat goedkoper maar hebben alleen Integrated Mirroring (RAID 1).

Als je de beste prestaties wilt kun je beter twee 73GB schijven of vier 36GB schijven in RAID 0 gaan draaien, bijv. met een Adaptec U320 controller of dmv software striping in je OS (in dat geval kun je er alleen niet vanaf booten).

Verwijderd

Topicstarter
er word meerdere dingen mee gedaan als aleen apps zoals divx enz

maar om dingen aan te passen aan me huidige stroomvoorziening hoeft niet ?

ik heb geen ervaring met scsi op dit moment ,

en deze schijf word het zo ie zo (kom er niet meer onderuit) :D

daarom wil ik wat info van wat ik verwachten van dit dingetje

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 23:56:
maar om dingen aan te passen aan me huidige stroomvoorziening hoeft niet ?
Zoals femme hierboven al aangaf, is het hoogstwaarschijnlijk een schijf met een SCA aansluiting, aangezien hotswappable bij de specs staat. Betekent dus, dat er maar 1 aansluiting achterop zit, waar zowel de SCSI bus als de voeding in zit. Dit zit standaard dus niet in een PC en je zult dus een bay moeten hebben. Zoiets dus (even snel een linkje gezocht)

edit:
Achterop zo'n bay zitten de standaard SCSI en molex aansluitingen btw, dus je hebt niet nog eens een speciale voeding nodig of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Yngwie- op 02-04-2003 00:29 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-03 16:37
Yngwie- schreef op 02 April 2003 @ 00:27:
[...]

Zoals femme hierboven al aangaf, is het hoogstwaarschijnlijk een schijf met een SCA aansluiting, aangezien hotswappable bij de specs staat. Betekent dus, dat er maar 1 aansluiting achterop zit, waar zowel de SCSI bus als de voeding in zit. Dit zit standaard dus niet in een PC en je zult dus een bay moeten hebben. Zoiets dus (even snel een linkje gezocht)

edit:

Achterop zo'n bay zitten de standaard SCSI en molex aansluitingen btw, dus je hebt niet nog eens een speciale voeding nodig of zo.
Lol, een complete SCA bay heeft TS niet nodig hoor ;)

Een gewoon los "adaptortje" is voldoende. Schijf kan gewoon gemonteerd worden, hotswap is niet perse noodzakelijk

Let wel even op dat de normale SCA-50/68pins convertors verschillen tussen de SCA-LVD (68p only) convertors.

Uiteraard is een bijbehorende juiste kabel + terminator ook handig ;)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://62.250.9.128/intronics/Images/ab3610.jpg
Zo'n ding dus......

Edit 2: Ik zie dat het om een Compaq schijf gaat.
Je koopt dus een schijf zonder garantie waarschijnlijk. Compaq en garantie is voor zower ik weet ALLEEN in combinatie met t systeem waar ie uit komt... En waarom een 10k schijf?
Voor dat geld kun je denk ik ook heel goed een (snellere) IDE Raid array bouwen met goeie (8Mb cache) schijven, EN garantie. (weet alleen niet wat ze voor die 146Gb vragen)

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 02-04-2003 00:35 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Hmm, tering 8)7 Klopt inderdaad, hebben wij ook liggen, hehe, alleen gebruiken we die weinig aangezien er over het algemeen wel meerdere schijven geplaatst worden in een RAID configje en zo.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 23:06
Wààrom kun je niet meer onder die schijf uit ... iedereen hier raadt het je af en zegt dat je beter een andere opstelling kunt maken ... :?

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 02-04-2003 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThaWout schreef op 02 april 2003 @ 01:04:
Wààrom kun je niet meer onder die schijf uit ... iedereen hier raadt het je af en zegt dat je beter een andere opstelling kunt maken ... :?
Omdat ik em al hier langs me heb liggen . :7

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
:) Bij mr @ (de web shop) kun je u160 converters kopen voor 16 euro. Die zijn goed daar heb ik er ook 2 van gehad.

specs

Verwijderd

Dus dat word bij de volgende beurs flink wat dingen inslaan Ch1n00k :) Gelukkig is dat deze week al

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 18:30 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:34

DDX

beter een rekje kopen op procase.nl
converters zijn niet altijd even goed (timeouts e.d.)

deze bijv :
http://www.procase.nl/Index.asp?page_id=48

heeft als voordeel dat je ook meteen koeling hebt

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle info ik heb nu die materialen besteld en ik verwacht ze ergens volgende week binnen
Pagina: 1