Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] DivX speler van Compaq Deskpro (56K alert)

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een oude Compaq Deskpro 4000 een DivX speler voor in de woonkamer gemaakt.

Heb de kast voor een prikkie op Ebay gekocht. Er zat nog een Compaq MB in met een niet bruikbare Compaq voeding.

[img]= http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq07.JPG[/img]

Na het compleet strippen van de kast begonnen de problemen. Compaq had de leuke gewoonte om geen standaards te gebruiken, alleen eigen shit. Moederbord met een hele grote risercard zaten uiteraard verkeerd om. Ook de achterkant kon ik niet gebruiken. De sloten voor de pci kaarten zaten horizontaal i.p.v. verticaal.
Daarom de bodemplaat van een oude atx kast genomen en deze passend gezaagd om daarop het moederboard te bevestigen. Tevens uit de oude kast de achterplaat gezaagd om de kaarten te bevestigen.

[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq08.JPG[/img]

[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq09.JPG[/img]

Moederbord erin en een kleine micro atx voeding (ook via Ebay voor 5 Euro) aangezien een standaard voeding niet meer paste.

[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq24.JPG[/img]

Verdere ingredienten: P3-550, 128Mb sdram, Matrox G400 Dualhead grafische kaart, 10Gb Maxtor, Sweex 5.1 geluidskaard en een 10/100 netwerkkaartje.
Fullsize kaarten pasten er net niet in. Heb van de brackets van alle kaarten ongeveer een centimeter af moeten halen
Heb de fans van de voeding, cpu en grafische kaart gemod, zodat ze allemaal op 7 volt draaien. Scheelt aardig in het geluid. Ben nog niet zo tevreden over het lawaai van de Maxtor harde schijf. Ga ik waarschijnlijk nog proberen iets aan te doen.

Kast moest natuurlijk wel een beetje passen bij de rest van de spullen in de woonkamer. Gekozen voor Metallic Zilver. Eerst 2 grondlagen, 3 maal zilver en 2 maal blanke lak.

[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq50.JPG[/img]

Voor:

[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq29.JPG[/img]

Na:
[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq46.JPG[/img]

Tenslotte ledje vervangen door een leuke blauwe en het tweede gaatje gebruikt voor een serial IR ontvanger, zodat vanuit de luie stoel e.e.a. bediend kan worden.

[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq53.JPG[/img]

En dit is ie dan:

[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq54.JPG[/img]

En hier in bedrijf:

[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq56.JPG[/img]

Verbetervoorstellen, vooral over geluidsniveau welkom

ps Die zwarte versterker wordt nog vervangen door een zilveren AV versterker

Verwijderd

Mooi gedaan hoor, maar heb je je films op cd, want 10 gig is niet zo heel veel als je er divx op zet?

Verwijderd

netjes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

geluidsniveau bedoel je de herrie mee die de kast maakt neem ik aan?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:30 ]

Verwijderd

omfg quote ik me zelf 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 21:28:
geluidsniveau bedoel je de herrie mee die de kast maakt neem ik aan?
De fans en de hd in de kast neem ik aan ;)

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:57
Lol! Nou ik moet zeggen dat het er prachtig uitziet.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

Papst fans nemen en een baybus tegen het lawaai :)
Zit er een DVD Drive in, want dan kun je ook je DVD speler wegdoen ;)

Het is zeer mooi gedaan allemaal trouwens, maareh, hoe bedien je die nou? Optical mouse ofzow?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:36:
Zit er een DVD Drive in, want dan kun je ook je DVD speler wegdoen ;)

Het is zeer mooi gedaan allemaal trouwens, maareh, hoe bedien je die nou? Optical mouse ofzow?
Met een ab, maar ik wil wel weten of je daar nou alles mee kan, want dan moet ik er binnekort zelf ook maar eentje gaan fabrieken :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad bedoel ik met geluidsniveau het geluid van de fans en de harddisk. Vooral de harddisk is een probleem. De fans op 7V hoor ik bijna niet meer en Papst wordt me wat te duur. Nu is ie bijna helemaal met oude spullen opgebouwd, voor erg weinig geld.

Ik heb er geen dvd-rom inzitten, had ik niet liggen. Heb er een oude Sony 8 speed brander ingezet die ik overhad. Ik draai de films vanaf harddisk, die ik via het netwerk 'upload' vanaf mijn andere pc die boven staat.

Voor het geluid zat ik zelf te denken aan geluids isolerend materiaal. Weet alleen niet of dat ook goed helpt tegen het hoge geluid van de harde schijf.

Bediening gaat inderdaad via de afstandbediening. Heb in Duitsland voor 21 Euro een IR ontvangertje gekocht. Ben zelf niet zo goed in solderen (ledje ging nog net).
De ontvanger besteld en met Visa betaald. Was na 4 dagen binnen en ziet er keurig afgewerkt uit.

[img]=http://www.zapway.de/Pics/modul%20small.jpg[/img]
linkje: http://www.zapway.de/e_index1.htm

Gebruik voor de bediening het programm Girder. Werkt erg simpel en heeft enorm veel mogelijkheden. Heb zelf nog niet een erg uitgebreid menu gemaakt, maar ligt wel in de bedoeling. Bediening van BS-player werkt in ieder geval al perfect

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:46 ]

Verwijderd

Maar kan je die dan aansturen met elke willekeurig afstandsbediening?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:36:
/quote]

Wat bedoel je precies met een baybus tegen het lawaai. Bedoel je zo'n silentdrive geval misschien?
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:47:
Maar kan je die dan aansturen met elke willekeurig afstandsbediening?
Kan in principe met iedere afstandbediening. Heb het getest met 4 verschillende die ik thuis had liggen, werkten alle vier. Ik ga zelf nog een universele kopen om alle apparaten met 1 te kunnen bedienen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:50 ]

Verwijderd

HIj bedoelt gewoon een baybus met potmeters of schakelaars (denk ik) waarmee je de snelheid van je fans kunt regelen, zodat ze meer of minder lawaai maken. Maar dat gaan dan om het lawaai van je fans en niet van je hdd.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:51 ]

• pindaman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 08:32
Maar hoeveel was je er nou ib totaal voor kwijt.
Inclusief geheugen videokaart HD etc.

Ik heb zelf een multitainer van Siemens gekocht op de hcc voor 325 euro.
Draait bij mij zonder problemen. Inc. afstandbediening en infrarood toetsenbordje.

Lijkt mij veel makkelijker, maar goed de hobbyist moet wat te doen hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al:
P3-550
Geheugen
harde schijf
cdrom-drive
netwerkkaart

heb gekocht:
kast € 24
videokaart € 32
geluidskaart € 15
IR ontvanger € 21
voeding € 7
Verzendkst € 20
Verf € 24
-----
€ 145 erg acceptabel, vind ik

Zit nog te denken aan een infrarood toetsenbord met muis. Vorige week bij de aldi voor 25 Euro of voor 29 een Trust bij de Dixons. Kan ik er ook nog mee internetten op de Philips breedbeeld :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 22:05 ]

Verwijderd

Heb je alles zelf moeten betalen of betaalde je ouders het terug?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 22:08:
Right..... :? En waarom zouden z'n ouders hem daarvoor geld geven dan?

Verwijderd

wat ik me nu afvraag: waarom heb je speciaal die kast gekocht als je al een oude atx kast had, die waar je de achterkant uitgesloopt hebt?

Tegen t geluid zou ik iig de voedingsfan op 5volt laten lopen (als de fan dan start tenminste, anders op 7v zetten) want die koelt zo te zien alleen zichzelf en zorgt nauwelijks voor airflow in de kast. Als t een kleinere fan is dan 8cm, wat best zou kunnen met een mATX voeding, zou ik er een 8cm zo op modden dattie meteen de airflow in je case verzorgt. Dus fan naar buiten richten zodat de lucht over je voeding naar buiten gaat.

Verder kan je je cpu fan ook wel met houtje/touwtje/elastiekje vervangen door een 8cm en die ook op 5 of 7volt zetten, waarschijnlijk geeft zo'n p3 toch niet zoveel warmte dus kan 5volt best. Check ook weer of de fan wel altijd goed start en zoniet op 7volt zetten.

Volgens mij heb je in de case ook nog wel genoeg ruimte om je hdd aan stukjes rubber op te hangen (bijv een oude binnenband) zodat de trillingen hiervan niet doorgegeven worden aan je kast.
En je kan natuurlijk altijd je kast van binnen vol plakken met noppenschuim.

edit:

heb nog ff naar de fotootje gekeken volgens mij zit er al een 8cm fan in de voeding: die kan zeker met minder airflow af :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 22:08:
LOL, mijn ouders zien me aankomen. Ik zie ze 3 maal per jaar, dan gaan ze vast mijn desktopkastje betalen ;)

De oude ATX kast die ik had was een miditower. Veel te groot om in de woonkamer te plaatsen. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een desktop kastje.

Alle fans draaien al op 7 volt. Ik ga dat me die binnenband eens proberen. Bedankt voor de tip.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 22:27 ]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik vind die compaq kast er zeer stijlvol uitzien, misschien nog wat knopjes aan de voorkant voor evt. wat besturing? Hoeft niet, maar zo ziet er iets kaal uit namelijk, toch heeft 't wel wat!

Het ontwerp van die kast (mocht wel wat smaller maar goed...) pas goed bij veel dingen, vanwegen die wave die erin.
Helaas is dat ook een grote oorzaak van het lawaai, omdat die wave open is. Er zat namelijk bij een aantal modellen een fan daarvoor, en dan krijg je die openingen. Je kunt trouwens geluidswerende meuk bij de Gamma of de Praxis halen, kost niet zoveel en werkt redelijk!
Ook aan te raden om je hdd stiller te krijgen, om daaromheen wat met geluidswerend materiaal te doen, bijvoorbeeld langs onder en boven de hdd wat geluidsmeuk plaatsten, en natuurlijk ervoor en erachter.

Voor de gehele voorkant nog wat meuk en je bent in principe klaar :)

Verder ziet 't er wel flex uit hoor! :)

* zwahiel heeft ook nog zo'n kast...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Waarom werk je de cdrom niet mooi weg ??

Dat is toch veel mooier !!

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tips. Ik ga de hardeschijf proberen te bevestigen met een oude binnenband en de rest van de kast bekleden met geluidsisolerende noppenmatten.
Heb ze al zien liggen bij de Gamma. Helaas alleen verkrijgbaar in hele grote afmetingen.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
ik vind hem heel cool...
ik weet niet of je nog geld wil uitgeven aan dat ding...

maar om je hd stil te krijgen kan je een silent drive gebruiken...
maar daar heb je zeker weten geen plaats voor in dat ding (of ewl :?)
en anders moet eeen seagate kopen...

heb ik nou ook eentje, en die hoor ik niet... (7200.7 serie)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 21:54

makje

Professioneel prutser

voor je hardeschijf kun je een silent-drive gebruiken. Ikzelf vind het al een heel stuk schelen ermee :)

edit:
fijn hoor, net te laat :) wel zie ik dat je nog een bay vrij hebt onder je CD-ROM speler dus het moet wel lukken

[ Voor 39% gewijzigd door makje op 01-04-2003 23:47 ]

9800x3d

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
makje schreef op 01 April 2003 @ 23:45:
voor je hardeschijf kun je een silent-drive gebruiken. Ikzelf vind het al een heel stuk schelen ermee :)

edit:
fijn hoor, net te laat :) wel zie ik dat je nog een bay vrij hebt onder je CD-ROM speler dus het moet wel lukken
uuhm, ik zie dat jij een maxtor schijfje hebt...
(je hebt bijna de zelfde setup als mij :D )
maar word die niiet ontzettend heet in die silent drive?
mijn maxtor word iets van 41 graden idle.... :( (in een hd bracket in cdrom laatje (<-- vergeet de maat altijd, 5.25 ofzo?) met een kleinbeetje airflow er over)

Verwijderd

Topicstarter
De ruimte is er wel, maar het wordt waarschijnlijk wat te duur. Silentdrive + verzendkosten zo'n 32 euro of zo. Een andere harde schijf zit er financieel ook niet in momenteel. Ik heb in mijn andere pc 2 Seagates Barracuda, die zijn inderdaad superstil.

Ga toch eerst meer isolatie en een binnenbandje aan de gang en beoordeel dan het resultaat.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ziet er goed uit hoor :D Past mooi bij het geheel. Voor het geluid te dempen kun je misschien die grill uit je voeding slopen, en zo'n fingerquard voor planten. Dan zit die verder van de fan in de voeding af :)

Suc6 :)

Verwijderd

ziet er keigoed uit *jaloers*

Verwijderd

Goed gedaan _/-\o_

Je hebt jezelf véél geld bespaart. Moest je een gelijkaardige uitziende kast kopen bij Colorcase, ging je portefeuille dunner geweest zijn ;)

Verwijderd

De harde schijf zou je in een oude cd-rom drive behuizing kunnen hangen... scheelt je weer een beetje in geluidsniveau :) In dit geval ga ik er trouwens van uit dat het een 5400rpm schijf is die niet bloedjeheet wordt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 7200rpm drive. Ik ga m in ieder geval in een 5 1/4 slot hangen, dan kan ik m wat makkelijker 'isoleren'

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 21:48:
[...]
Wat bedoel je precies met een baybus tegen het lawaai. Bedoel je zo'n silentdrive geval misschien?
Baybus is om de sterkte van je fans te regelen. Bij de meest eenvoudige kan je schakelen tussen aan/uit, bij die iets ingewikkeldere tussen hard/zacht/uit en bij de moeilijke kun je ze traploos regelen, allemaal los van elkaar.
Als je dus last hebt van het lawaai, zet je gewoon één van de fans (of allemaal) wat minder hard.

Verwijderd

Dat ding is stoer... ik heb nog een complete Compaq Deskpro 4000.... ik zou dus alleen een paar spuitbussen, een ledje en een ir-sensor te hoeven kopen om jouw mod te hebben :P

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wow, ziet er echt heel mooi uit!!! vooral tussen alle andere audio apparatuur.

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Ziet er zeer goed uit. _/-\o_ Kleurt erg goed bij de rest. ;)
Beetje van dat dempingsmateriaal in je kast plakken scheelt al een hoop herrie van je schijf.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik vind hem erg stark.

Deze compaq kasten vind ik altrijd erg lelijk, maar dankzij deze paint-job ziet hij er weer goed uit :)

En wat betreft koeling, probeer eens bijvoorbeeld wat stille fans op de kop te tikken.
Of ga anders creatief doen met heatsinks :P

Suc6 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 15:58

spacy

+++

ik vind het niet de mooiste kast voor in je stereo, maar juist met die golfdesign kun je leuke dingen doen in 2 verschillende kleuren.
je hebt het wel mooi in elkaar gezet, an ja die compaq voedingen is vast wel een liefhebber voor te vinden

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Strak gedaan :)
Paar vraagjes :
- Waarom die cd-rom er nog in als alles toch via het netwerk kan ?
- Trekt die processor alle films ? (lees : ook die met een hoge bitrate ?)
- Waar koop je zo'n leuke vid-kaart voor zo weinig geld ?! :)
- Al over nagedacht om netwerk-boot te doen ?!

I know er zijn al veel topix over geweest, maar ik ben nog maar weinig divx-bakjes tegengekomen zonder cd-rom en zonder HD, maar ze zouden wel veel stiller zijn dan ? Of enkel met een cd .. dan valt na het booten de cd stil en wordt het ook stiller ...

Mooie mod !

Verwijderd

Topicstarter
Blizard schreef op 02 April 2003 @ 13:22:
Strak gedaan :)
Paar vraagjes :
- Waarom die cd-rom er nog in als alles toch via het netwerk kan ?
- Trekt die processor alle films ? (lees : ook die met een hoge bitrate ?)
- Waar koop je zo'n leuke vid-kaart voor zo weinig geld ?! :)
- Al over nagedacht om netwerk-boot te doen ?!

I know er zijn al veel topix over geweest, maar ik ben nog maar weinig divx-bakjes tegengekomen zonder cd-rom en zonder HD, maar ze zouden wel veel stiller zijn dan ? Of enkel met een cd .. dan valt na het booten de cd stil en wordt het ook stiller ...

Mooie mod !
Paar antwoordjes ;)
- cd-rom was inderdaad niet nodig geweest, maar is toch wel makkelijk soms
- processor trekt het allemaal. Heb 2cd versies DivX en xvid getest, draait zonder te schokken
- videokaart gekocht op Ebay Duitsland. Ebay Duitsland ruled. Mijn zwager woont in Duitsland, zodat ik erg veel kan besparen op overboek- en verzend-kosten
- Netwerkboot wil ik niet. Ik heb m gebouwd omdat ik juist niet meer naar boven moet rennen en mijn andere pc staat niet 24/7 aan.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:52
Te gek man! Ziet er op-en-top uit! _/-\o_

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Voor eenvoudige bediening moet je misschien hier is kijken:
www.myhtpc.net

Ik heb dat nu ook op mijn divx pc staan,
je kan daar meteen je afstandbediening in gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
themaxter schreef op 02 April 2003 @ 18:34:
Voor eenvoudige bediening moet je misschien hier is kijken:
www.myhtpc.net

Ik heb dat nu ook op mijn divx pc staan,
je kan daar meteen je afstandbediening in gebruiken :)
Bedankt voor het linkje met dat menu, is wellicht bruikbaar. Mooie videorecorder mod overigens!

• daveinthahouse
  • Laatst online: 02-11 19:26
/offtopic

wat ik me nu af vraag is wat voor OS je nu draait ?
is dat gewoon een Windows variant?
want ik heb namelijk gehoord dat er een Media OS is die Boot naar een soort van media player,etc etc.

hier ben ik dus naar opzoek........maarja ik ben de naam kwijt dus kan ik er ook niet naar googelen, kan iemand mij hier misschien mee helpen

/offtopic

.........maaruh verder een hele vette mod, wou het zelf ook gaan doen.maar zocht nog een geschikte kast die compaq desktop serie is hier best voor geschikt.....echter ik denk toch dat ik voor de EVO ga :P

Verwijderd

Echt toen ik dit zag toen d8 ik ik wil dit ook!!! Het ziet er echt schitterend uit. Het past ook bij de rest van je audioapperatuur. En dat blauwe ledje doet het hem, die maakt het helemaal af. Mijn complimenten! :)

Verwijderd

Je kan ook je windows gaan skinnen... heb je die MyHTPC prog niet meer nodig, maar et ziet er cool uit, EN het is een interface waaraan je gewend bent... toch?

• daveinthahouse
juist, maar is dat MyHTPC nou een vervanging voor windows of is dat nou gewoon een prog in windows?

dus : als ik MyHTPC wil gebruiken moet ik dan wel of niet windows hebben geinstalleerd ?

dat word niet helemaal duidelijk uit de handleiding die op de site staat

• snooze
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

kun je niet proberen om de divxjes vanaf een andere computer te streamen dan hoor die harde schijf bijna niet hij is immers niet actief en een 100 mbps netwerkje met dat hendig aankunnen

weet iemand nog een leuke signature?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

daveinthahouse schreef op 03 April 2003 @ 09:59:
juist, maar is dat MyHTPC nou een vervanging voor windows of is dat nou gewoon een prog in windows?

dus : als ik MyHTPC wil gebruiken moet ik dan wel of niet windows hebben geinstalleerd ?

Het staat stiekem toch wel in de handleiding :+ (http://www.myhtpc.net/doc/Readme.htm)

Hier staat het volgende:

"myHTPC is supported on Windows 98 and above. It may very well run on other OS’s, but that has not been tested."

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 15:11

chaozz

Retrofiel

daveinthahouse schreef op 03 April 2003 @ 09:59:

het is uiteraard geen vervanging voor windows.. het draait onder windows. na het lezen van dit draadje kreeg ik meteen zin om ook zo'n project te starten. en dat ga ik dus maar doen... als ie af is, dan post ik hem hierzo..

* gaat nu ook ff op zoek naar het goedkoopste kaartje met TV-out.. (pci mag) *

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

>:) ziet er heel stoer uit :D

Voor de Maxtor schijf kun je het beste ff AM set van maxtor gebruiken en hem daarmee op stil zetten.. dan wordt ie een stuk stiller.
dit tooltje is te vinden op de site van maxtor!

Verwijderd

MyHTPC is gewoon een 'add-on' voor in Windows. Ik heb hem zelf ook getest, maar de mogelijkheden om de zooi aan te passen in die prog zijn behoorlijk beperkt. Windows shells geven veel meer vrijheid daarin :)

• daveinthahouse
maar er bestaat dus ook zoiets als een OS wat alleen media gericht is, vervangend voor windows, kan alleen niet op de naam komem......weet iemand hier waar ik het over heb

Verwijderd

Windows Media Center bedoel je denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/images/hll_mediacenter.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enkele antwoorden:

Ik draai momenteel op Windows 2000 Pro. Lekker simpel en stabiel. Wil in de toekomst nog wat doen op software gebied maar de hardware had de eerste prioriteit.
Zit te denken aan een Shell replacement, waarbij ik dus wel windows 2000 draai maar het allemaal een andere 'look' heeft. Ben helaas geen programmeur en daardoor afhankelijk van derden.

Snooze vroeg of ik niet DivXjes kon streamen van een andere pc via netwerk. Dat kan inderdaad wel maar dat wil ik juist niet. De gedachte achter het bouwen van deze speler was het bouwen van een standalone DivX speler, dus zonder de noodzaak van het gebruik van een andere pc in een andere ruimte (in mijn geval boven).

Mijn harde schijf die ik erin heb zitten is al een jaar of 4/5 oud en werkt niet met het silent tooltje van Maxtor helaas.

Bedankt allemaal voor de complimenten. Is/was mijn eerste mod en heb er met plezier aan gewerkt.
Heb al weer nieuwe plannen voor de toekomst (kleinere en lagere eigen bouw kast met frontplaat van Schaeffer uit Duitsland), maar helaas ook een hoop andere belangrijke zaken.

• snooze

snooze

kinda busy atm.

maar met 'slechts' 10 gig zul je tch op een gegeven moment moeten gaan ruilen of wegschrijven op cd/dvd dus indien je geen zin/geld (zoals ik) hebt voor een andere harde schijf zou ik het toch zeker wel in het achterhoofd houden

btw. ga je hem ook als mp3 speler gebruiken of was dat niet de bedoeling

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
ik heb zelf een oude compaq en daar was het met de nietstandaard onderdelen zo erg dat ze de slede van de cdrom 2 cm breder hadden gemaakt dan 5,25", dus netjes dat je het er in hebt gekregen.

Verder ben ik benieuwd of je een beetje blij wordt van dat geluidskaartje, want er zit dezelfde chip op als op de asus moederborden en die ruist als de ziekte

Verwijderd

Topicstarter
arjandijk schreef op 03 April 2003 @ 21:01:
ik heb zelf een oude compaq en daar was het met de nietstandaard onderdelen zo erg dat ze de slede van de cdrom 2 cm breder hadden gemaakt dan 5,25", dus netjes dat je het er in hebt gekregen.

Verder ben ik benieuwd of je een beetje blij wordt van dat geluidskaartje, want er zit dezelfde chip op als op de asus moederborden en die ruist als de ziekte
Heb ook veel problemen gehad met de niet-standaard zaken van Compaq. De meeste tijd heeft me het bevestigen van het moederbord gekost. Een hoop meten, passen en boren was dat. Heb uiteindelijk een uitgezaagd deel van een oude kast gebruikt, zoals te zien op 1 van de fotos'.

Met het geluidskaartje ben ik erg blij. Kwaliteit is heel acceptabel voor een 15 Euro kaartje.

Mp3 lag niet in de bedoeling eigenlijk. Mijn dvd speler speelt namelijk ook mp3.
Wellicht wel af en toe een spel.

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 15:11

chaozz

Retrofiel

ik zit met een hoogte probleem. weet iemand hier iets voor??

indeling kast:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ejg.wenners/garbage/casemod1.png

eventuele oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ejg.wenners/garbage/casemod2.png

om de rand van de uitsparing leg ik 0.5 cm raamrubber of iets dergelijks, waarop ik dan weer een plexiglas plaat op monteer. ziet er misschien wel flex uit. maar als iemand andere suggesties heeft om een te grote pci/agp kaart in een kleine kast te plaatsen, dan hoor ik het graag..

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Het is een mooie mod! Ik ben ook bezig met ontwerpen van een Mp3 spelertje. Zo klein mogelijk met bijna niks erin, alleen moederbordje, diskettestation, netwerkkaartje en geluidskaartje ik ben nu van plan om die PCI kaartjes op een anderen manier aan het moederbord te maken. Zodat de case heel dun kan blijven. En een kleine hd voor het OS, en ik speel dan mp3's af via het netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:17:
Het is een mooie mod! Ik ben ook bezig met ontwerpen van een Mp3 spelertje. Zo klein mogelijk met bijna niks erin, alleen moederbordje, diskettestation, netwerkkaartje en geluidskaartje ik ben nu van plan om die PCI kaartjes op een anderen manier aan het moederbord te maken. Zodat de case heel dun kan blijven. En een kleine hd voor het OS, en ik speel dan mp3's af via het netwerk.
Dan zou ik als ik jou was voor een moederboard met onboard lan, sound en vga gaan. Dan kun je hem echt heel dun maken.

Chaozz, je zou eens kunnen kijken naar een riser card. Tik maar eens in in de search.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 17:29 ]

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Als je opzoek bent naar software, kan je ook eens in dit topic kijken:
[rml][ htpc] Alles-in-een software voor home-theater gezocht[/rml]

Ik zelf heb nu myhtpc erop gezet, ik had windows media center, maar daar kan je nog minder aan instellen....

Tnx voor het compliment over mijn mod Taz :)

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
sorry maar ik kan de plaatjes niet openen ? hebben meer mensen hier last van ? zou ze graag zien

Verwijderd

Ziet er stoer uit. Des te meer omdat ik een paar 100 van die dingen heb geleverd, en ze dus door en door ken. Ik vind het echte krengen, maar met dat kleurtje is het gelijk een wereld van verschil :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Mischien een riser kaart van een 1u rackmount ?
chaozz schreef op 04 april 2003 @ 16:34:

indeling kast:
[afbeelding]

eventuele oplossing:
[afbeelding]

om de rand van de uitsparing leg ik 0.5 cm raamrubber of iets dergelijks, waarop ik dan weer een plexiglas plaat op monteer. ziet er misschien wel flex uit. maar als iemand andere suggesties heeft om een te grote pci/agp kaart in een kleine kast te plaatsen, dan hoor ik het graag..

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Lol, ik heb precies dezelfde case, alleen met andere inhoud (P133 :+ ). Gebruikt compaq die case voor alle modellen ofzo 8)7. Die van mij is nog standaart wit, maar in het zilver is hij wel een stuk mooier :). Hoe is het trouwens met die binnenband afgelopen? Mijn compaq mag ook wel wat stiller nl.

[kritiekmodus]
Het is alleen jammer dat je de compaq lettertjes hebt overgespoten, die had je beter rood kunnen laten imo. Misschien is het ook een leuk ideetje om de powerknop een ander kleurtje te geven :).

Maar verder is het een hele gave mod hoor _/-\o_

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 05 April 2003 @ 01:31:
Lol, ik heb precies dezelfde case, alleen met andere inhoud (P133 :+ ). Gebruikt compaq die case voor alle modellen ofzo 8)7. Die van mij is nog standaart wit, maar in het zilver is hij wel een stuk mooier :). Hoe is het trouwens met die binnenband afgelopen? Mijn compaq mag ook wel wat stiller nl.

[kritiekmodus]
Het is alleen jammer dat je de compaq lettertjes hebt overgespoten, die had je beter rood kunnen laten imo. Misschien is het ook een leuk ideetje om de powerknop een ander kleurtje te geven :).

Binnenband moet nog gebeuren. Helaas nog geen tijd gehad. Heb het Compaq logo bewust overgespoten. Zit er aan te denken er op 1 of andere manier een logo overeen te plakken.
Stoney187 schreef op 05 April 2003 @ 00:25:
sorry maar ik kan de plaatjes niet openen ? hebben meer mensen hier last van ? zou ze graag zien
Zouden moeten werken, heb van niemand gehoord dat ze niet werken en kan ze zelf ook gewoon zien.

Het net zitten kijken naar myHTPC. Ziet er erg veelbelovend uit. Hoop deze week wat tijd te hebben om het te proberen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 07:21 ]

Verwijderd

ShotGun schreef op 05 April 2003 @ 01:31:

[kritiekmodus]

Jij hebt een Deskpro 2000 dus. :7

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Zit ook te denken om en simpele Divx player te bouwen.
Ga es kijken of ik een laptop kan gebruiken, dit is een Compaq Armada 4150 (150Mhz, MMX, 50Mb, 4,3Gb, TV-Out).
Mocht deze te langzaam zijn, dan moet ik opzoek naar een VGA > TV converter.

And The Only One

• iets
Diamon schreef op 05 April 2003 @ 13:15:
Zit ook te denken om en simpele Divx player te bouwen.
Ga es kijken of ik een laptop kan gebruiken, dit is een Compaq Armada 4150 (150Mhz, MMX, 50Mb, 4,3Gb, TV-Out).
Mocht deze te langzaam zijn, dan moet ik opzoek naar een VGA > TV converter.
DivX met 150Mhz gaat echt niet lukken hoor Je zult er toch minimaal een ~300Mhz voor moeten hebben (of een 800Mhz C3 :P ).
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 07:20:
Jij hebt een Deskpro 2000 dus. :7
Jep. Hij loopt hier mooi weg te rotten als router :).

tvw

• snooze

snooze

kinda busy atm.

een 800 Mhz c3 om divjes af te spelen is ook niet alles en heb hier een pIII 550 met 256 ram (w2k) waar het nog niet eens soepel op draait maar dat kan ook aan de videokaart liggen

• iMars
  • Laatst online: 29-11 18:45

iMars

Full time prutser

Super!!! _/-\o_
Nice paint job _/-\o_

Ben gelijk aangestoken ;) Ben nu ook bezig met een video mod 8)
Inspiratiebron

Komt een mini-atx board erin (merk weet ik ff niet) met een amd k-2 550 en voorlopig een oude 6.5gb hd en 64mb.

eerst ff kijken of het modden wil lukken ;)
me = newbee modder

Koop hier mijn P1 reader :)

• kwaakie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 23:45

kwaakie

GoT Milk ?

daveinthahouse schreef op 03 April 2003 @ 09:21:
/offtopic

wat ik me nu af vraag is wat voor OS je nu draait ?
is dat gewoon een Windows variant?
want ik heb namelijk gehoord dat er een Media OS is die Boot naar een soort van media player,etc etc.

hier ben ik dus naar opzoek........maarja ik ben de naam kwijt dus kan ik er ook niet naar googelen, kan iemand mij hier misschien mee helpen

/offtopic
http://movix.sourceforge.net/

Dees misschien ?

*YIKES*

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
Deze link is net gegevan voor de software van zo'n ding, dan kunnen we het hier over de hardware hebben

[rml][ htpc] Alles-in-een software voor home-theater gezocht[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is helemaal klaar nu. Heb zojuist de binnenkant voorzien van enkele stukken tapijttegel (met bitumen achterkant) en stukjes Gamma geluidsisolatie.
[img]=http://members.lycos.nl/svcdhulp/pics/compaq/compaq58.JPG[/img]
Verder heb ik tussen de schroeven van de hardeschijf stukjes rubber bevestigd.
Het resultaat is geweldig. Ik hoor m bijna niet meer, zelfs niet bij stille scenes.

Als software heb ik na het testen van enkele Windows skins en htpc progjes gekozen voor myHTPC. Dit programma bevindt zich nog in de Alphafase maar is nu al erg bruikbaar. Het is simpel en effectief en (via Girder) volledig afstand bedienbaar.
[img]=http://members.lycos.nl/svcdhulp/pics/compaq/myhtpc2.jpg[/img]

[img]=http://members.lycos.nl/svcdhulp/pics/compaq/myhtpc.jpg[/img]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 17:16 ]

Verwijderd

MASTER MOOI... echt... RESPECT ;)

(binnenkort komt mijn HT-PCtje er ook aan :7 >:) )

Verwijderd

nice, hij "kleurt" ook mooi bij de rest :)

Verwijderd

Op http://www.xxlcase.nl kan je verschillende systemen kopen om het lawaai terug te dringen van coolers etc. Je kan misschien ook een voeding met passieve cooling aankopen... want voedingen zorgen voor veel lawaai! Je kan er ondermeer matten kopen om in je kast te leggen. Je kan het eigenlijk ook zelf maken : Je neemt foom (van uit een doos van bijvoorbeeld je computerscherm) en snijdt dit in goede maten en bevestigt dit aan de zijkant van je case (binnenkant :)) Goed aanplakken en de klus is geflikt. Normaal zou je nu al enkele dB's moeten verliezen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 22:53:
Op http://www.xxlcase.nl kan je verschillende systemen kopen om het lawaai terug te dringen van coolers etc. Je kan misschien ook een voeding met passieve cooling aankopen... want voedingen zorgen voor veel lawaai! Je kan er ondermeer matten kopen om in je kast te leggen. Je kan het eigenlijk ook zelf maken : Je neemt foom (van uit een doos van bijvoorbeeld je computerscherm) en snijdt dit in goede maten en bevestigt dit aan de zijkant van je case (binnenkant :)) Goed aanplakken en de klus is geflikt. Normaal zou je nu al enkele dB's moeten verliezen.
Geluidsreductie is al gelukt. Zie mijn laatste reply

Verwijderd

Netjes hoor, zo zie je maar dat je ook van zoiets lelijks als een compaq nog ik moois kan maken. Helemaal gaaf is dat je het zonder ledfans en ccfl's doet. iets waar veel mensen nog al eens naar grijpen om een mod spectaculair te maken...

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
chaozz schreef op 04 april 2003 @ 16:34:

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar kleinere (low-profile) kaartjes. Meeste netwerk kaartjes zijn niet zo hoog als je de bracket er af haalt. videokaarten zijn ook behoorlijk wat kleine uitvoeringen verkrijgbaar: bijv. ATI Radeon VE en sommige Geforce 2 MX-en (o.a. Asus) Staan ook nog wel wat topics op GOT, zoek ff op low profile

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Ik weet niet of iemand dit al gezegd of opgemerkt heeft.
Maar om je gluidsniveau terug te brengen kun je nartuurlijk ook je films over het netwerk bekijken. Dat moet nl. schelen in de HD activiteit.
Ik doe dit regelmatig. Heb nl. een laptop met tv-out en een desktop zonder.
Netwek kabel naar laptop tv-out van laptop naar tv. Perfect beeld. :+
Is wel een 100Mb netwerk.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

offtopic:
Werkt die sweex 5.1 kaart goed met divx-en?

Verwijderd

Topicstarter
REDFISH schreef op 27 April 2003 @ 14:39:
offtopic:
Werkt die sweex 5.1 kaart goed met divx-en?
Ik heb m niet aangesloten op een Dolby Digital versterker. Gewoon stereo werkt perfect.

• iets
edit: sorry ik dacht dat je een 350Mhz had |:(

[ Voor 93% gewijzigd door iets op 27-04-2003 17:44 ]

tvw

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Stil krijgen (met uitzondering van harddisk) aan de hand van een veel gebruikte constructie in "A-merk" (euh ja?) pc's:

Zet een mega grote heatsink op je processor. Over de heatsink maak je een kap heen, welke je naar de voeding toe laat lopen (geheel afgesloten)

In de voeding zet je een 80mm of 120mm fan, liefst eentje die van zichzelf al stil is zodat je hem op 12 volt kan laten lopen.

Nu heb je koeling dmv. 1 fan. en dat is ERG stil :)
HDD stilller maken is moeilijker, je kan hem vastschroeven met rubberen ringen er tussen, hem uit zijn bracket houden (dus ophangen) en isolerend materiaal in de kast doen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
mag ik 1 tip geven ? zet er een LCD tje in :9~
Pagina: 1