Toon posts:

Goede kabels en switch willen alleen op 10 ipv 100Mbit *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

heb een vraag, mischien dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen:

Ik heb zelf een netwerk kabel gepatchd, (8 polig / straight, DEFENITLY goed gepatchd) maar ik heb ipv de gewone 100, maar 10 mbit :S... de lengte van deze kabel ligt rond de 25, 30 meter... dus nog lang niet aan z`n tax... het is trouwens starre kabel. en het zijn 2 x de zelfde lengte`s, en allebei hebben ze maar 10 mbit...

Wie weet raad ?

Thnx allot...

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Kaarten/hub kunnen die het wel :?

Verwijderd

rotte of verkeerde kabel misschien :?

vraag eens bij de lokale pc boer of je zo'n test apparaatje kunt lenen

Verwijderd

Topicstarter
yah, kunnen ze wel... 100 mbit switches both sides... maar twil gewoon niet snik... gare kutzooi.... thnx for the reply though

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Staat een van de pc's misschien ingesteld op 10mb ipv autodetect?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

setting van je kaart wellicht op 10 staan :?

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe netwerk kaart... nx an ingesteld : 100 mbit gewoon... ik zal`s kijkuh of ik er full duplex 100 mbit hard in kan zettuh , maar k vrees dat`t nie helpt, thnx...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:21:
nieuwe netwerk kaart... nx an ingesteld : 100 mbit gewoon... ik zal`s kijkuh of ik er full duplex 100 mbit hard in kan zettuh , maar k vrees dat`t nie helpt, thnx...
fullduplex werkt alleen als je een switch hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja mar dat ist ook lieverd... :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:27:
ja mar dat ist ook lieverd... :)
dat stond niet in je post ;)

Verwijderd

Topicstarter
hahaa... ja sorry hoor... ben gewoon melig van die shit... maar stond indd niet in... my xQ6...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Melig of niet, gelieve in je posts iets meer ABN te verwerken :/

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Zeker weten dat die kabel goed is?
Kijk eens naar de twisting van de aderparen!!!!

Verwijderd

ja kan je utp kabel ook zeer makkelijk met een multimeter door meten om te kijken of daar geen breuk in zit. ( kan ook met lampje +batterij :P )

maar denk niet dat het aan je kabel dan wel nic ligt. Wat voor switch is het?

edit:

ja kan natuurlijk ook even een andere (zeker goed werkende) utp kabel pakken en deze even uitproberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, weet cker dat de kabel goed is. heb in nood zelfs weer schema erbij gepakt,

maar ik d8 mischien doe ik iets verkeerds qua kabel ofzo, maar weet zo 123 niet wat voor switch`s k gebruik, tis op m`n werk, en daar ben ik nu maar naar huis gegaan...

thnx anyway dude`s, ik klooi nog wel wat aan.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Voor de volledigheid:
Gebruik je de goede kabel (Cat.5 en niet stiekem telefoonkabel)?

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vervang een onderdeel in het netwerk en check of het ineens wel op 100 mbit werkt, zo niet -> volgende onderdeel.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20

Flexx

This side up

McFizban schreef op 01 April 2003 @ 21:49:
Voor de volledigheid:
Gebruik je de goede kabel (Cat.5 en niet stiekem telefoonkabel)?
8 polig kan geen Telefoonkabel zijn.

Wat voor nic's heb je ? (merk en type)
En wat voor Swich (merk en type)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn netwerken. Echter wanneer ik de kabels inkortte werkte het wel. Mijn idee is dat cat5 kabels over lengte te veel storing oppikken en dat daarom het signaal niet overeind blijft bij hoge snelheid. Probeer dus kabels in te korten waar mogelijk, of als het niet echt noodzakelijk is, gewoon op 10mbit draaien. (trouwens heb ik laatst ergens een link tussen 2 switchen gemaakt op eenzelfde afstand en dat werkte wel op 100mbit, maar hoe dat dan weer kan?!?!?)

Succes

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Onzin, Cat5 kan volgens de specs over 100 meter, en dat werkt gewoon.
Als je een kabel hebt die bij 30 meter alleen no maar op 10Mbit wil, en bij afknippen op 5 cm wel op 100 mbit kunnen er twee dingen zijn :

- Je kabels zijn van het merk goedkooppie uit de folder "Ronduit Ruk"
- Je rand apparatuur komt bijdiezelfde toko vandaan

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Netwerk is zo snel als het traagste onderdeel...
Test eens per onderdeel of ze wel op 100 kunnen....
8 polig kan geen Telefoonkabel zijn.
Ik zou toch zweren dat ik hier een meter of 50 van 12 polig heb liggen die van een bedrijfstelefooncentrale afkomstig zijn...

Wat de eerdere poster bedoelde is:
- het is geen twisted pair (uTp), maar parallelle aders
- het heeft geen afdoende shielding (zoals Stp, F[s]tp)
- het heeft te weinig aders
- voldoet niet aan Cat5 specificaties
- combinatie van opsomming...

Kortom, telefoonkabel is niet altijd 4 polig Unshielded(NonTwisted)Pair, er is meer onder de zon...

(KPN werkt ook met telefoonkabels in de wijk, en die hebben 1800 (900x2) aders....)

Verwijderd

Ligt die kabel toevallig in de buurt van een sterkstroom kabel of iets wat veel vermogen staat te stralen? Dan zou dat ook nog wel eens het probleem kunnen zijn.

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 18:51:
Ligt die kabel toevallig in de buurt van een sterkstroom kabel of iets wat veel vermogen staat te stralen? Dan zou dat ook nog wel eens het probleem kunnen zijn.
Tl bakken storen ook leuk.
Misschien moet je die kaarten en switch eerst eens normaal testen, kort kabeltje ertussen ofzo.

Verwijderd

(KPN werkt ook met telefoonkabels in de wijk, en die hebben meer dan 500 aders....)
oftewel 900 dubbel = 1800 draadjes.

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Ik heb dit probleem bij m'n schoonouders ook..... als ik de boel op 100 Mbit/s laat draaien dan heb ik last van packetloss, sommige computers hebben dan zelfs helemaal geen verbinding met de switch/router.

Het probleem daar is volgens mij ook storing op de kabels doordat of de kabels te lang zijn (en volgens mij ook niet echt superkwaliteit), en doordat de switch/router in de meterkast hangt (waar dus dan ook alle kabels op uitkomen). In de meterkast is daar redelijk wat apparatuur weggewerkt zoals een draadloze ISDN centrale en een alarminstallatie.

Op 10 Mbit/s werkt alles perfect, maar 100Mbit/s ho maar :(

Verwijderd

Dit noemen ze nu negotiation problemen, je netwerk kaart en switch snappen elkaars link pulse signaal niet waardoor ze maar wat doen, niet, als je beiden kunt forcen kun je hier omheen, als je er maar een kunt forcen is het helaas pindakaas, dit komt erg vaak voor bij goedkopere non manageble switches zoek maar eens na.

In geval van slechts een duplex setting fout zul je idd package loss krijgen doordat collisions volgens de full duplex interface niet bestaan en dus afgedaan gaan worden als crc fout. De andere interface zal naast veel collitions en crc's ook late-collisions (is collition na 64bytes) laten zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 14:18 ]

Pagina: 1