Waar CMOS battery in laptop ???

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Topicstarter
IK heb hier een Maxdata lapto staan die elke avond door m'n vrouw wordt gebruikt.
Nou is het probleem dat de CMOS battery de geest gegeven heeft :(

Daarom is de laptop al een keer open geweest. Maar ik kan dus voor geen mogelijkheid de battery vinden :(

Weet niet of iemand mij hiermee kan helpen, met een opengewerk tekening of een tip want dit is erg irritant.

Opstarten duurt nou gewoon te lang en ze moet steeds maar weer op F1 rammen om het starten door te laten gaan.

Het gaat om een Vision 450 T

Ik heb trouwens al Maxdata gemaild maar ze reageren gewoon niet :'(

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

als ze niet reageren op een mail is het mischien slim om ze te bellen en vervolgens door te blijven vragen totdat je een telefoonnummer of een mailadres van een medewerker krijgt in plaats van een algemeen adres
voor support is het nummerdat je kunt bellen (tijdens werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur) is: 0900 - 6 29 32 82
Voor het hoofdkantoor is dit: 076 5039 233

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

seninha schreef op 01 April 2003 @ 21:06:
IK heb hier een Maxdata lapto staan die elke avond door m'n vrouw wordt gebruikt.
Nou is het probleem dat de CMOS battery de geest gegeven heeft :(

Daarom is de laptop al een keer open geweest. Maar ik kan dus voor geen mogelijkheid de battery vinden :(

Weet niet of iemand mij hiermee kan helpen, met een opengewerk tekening of een tip want dit is erg irritant.

Opstarten duurt nou gewoon te lang en ze moet steeds maar weer op F1 rammen om het starten door te laten gaan.

Het gaat om een Vision 450 T

Ik heb trouwens al Maxdata gemaild maar ze reageren gewoon niet :'(
ik vind het een beetje onduidelijk * Meneer aard Schaamt zich diep als hij het verkeerd begrepen heb . Is dat het bedrijf waar je de laptop hebt gekocht?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmm, de fabrikanten drukken deze meestal op de meest onlogische en onbereikbare plaatsen.
Compaq heeft hier ook een handje van.

Kortom: hoever heb je de flaptop uit elkaar gehad.
Misschien ergens onder een rand ofzo, aan de achterkant.

And The Only One

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Diamon schreef op 02 april 2003 @ 21:31:
Mmmm, de fabrikanten drukken deze meestal op de meest onlogische en onbereikbare plaatsen.
Compaq heeft hier ook een handje van.

Kortom: hoever heb je de flaptop uit elkaar gehad.
Misschien ergens onder een rand ofzo, aan de achterkant.
of vagen aan de fabrikant. Of winkel waar je de laptop hebt gekcoht.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb ooit eens gehoord/gelezen dat batterijen in laptops anders zijn dan de gewone knoopcellen in gewone mobo's. Ziet er uit als een soort blokje geloof ik, gesoldeerd op het moederbord...

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

CXNeXo

This behavior is by design.

Pastasaus schreef op 02 April 2003 @ 22:07:
Ik heb ooit eens gehoord/gelezen dat batterijen in laptops anders zijn dan de gewone knoopcellen in gewone mobo's. Ziet er uit als een soort blokje geloof ik, gesoldeerd op het moederbord...
Dat klopt, in mijn fujitsu-siemens is het een plakband-achtig-dingetje met een stuk of 12 knoopcellen erin....voordat je erbij komt moet je de hele laptop demonteren :(

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

CXNeXo schreef op 02 april 2003 @ 22:12:
[...]

Dat klopt, in mijn fujitsu-siemens is het een plakband-achtig-dingetje met een stuk of 12 knoopcellen erin....voordat je erbij komt moet je de hele laptop demonteren :(
is dan niet je garantie vervallen :?

Verwijderd

Pastasaus schreef op 02 April 2003 @ 22:07:
Klopt maar dat verschilt ook nog vaak per merk.
Ik had pas een of andere vage NoName 'made in timboektoe' laptop die hetzelfde probleem had. Om bij de CMOS batterij te komen (inderdaad een blokje van 3 knoopcell batterijtjes aan elkaar) moest ik de laptop echt helemaal openschroeven.
Meestal kun je er wel bij als je het toetsenbordje gedemonteerd hebt, echter moest ik daarna de hele laptop demonteren om er ook daarwerkelijk bij te kunnen. :|

Maar aangezien deze laptop nog niet oud is vraag ik me af of die CMOS batterij echt stuk is. Dat is echt heel snel anders, normaal gaan die batterijtjes echt wel een aantal jaren mee.

Check eerst maar je garantie voor dat je alles nog een keer gaan open schroeven.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 22:18 ]

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

CXNeXo

This behavior is by design.

Tsja, garantie is dan idd vervallen.... (vooral als er hier en daar een plastic stukje afbreekt)
Maar ik heb geen zin om een laptop helemaal terug te sturen terwijl je het ook zelf kan doen

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Pagina: 1