Toon posts:

Scherm stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Gisteren tijdens een spelletje quaken, flikkerde mijn scherm even, en daarna was hij heel licht. Geen probleem dacht ik, windows zal wel weer raar doen, ik speel verder. Toen ik terug in windows kwam, zag ik dat alle letters heel wazig zijn (ze hebben een soort heel licht witte schaduw, aan de rechterkant) + overal waar een lijn tekst/foto op het scherm staat, is ook een heel zwarte horizontale balk/strook van de linkerkant tot de rechterkant van het scherm.

Is mijn scherm kapot gegaan? :(

Ik heb al geprobeerd alle stekkers uit en in te steken & scherm resetten/degauss, maar geen resultaat. Het ligt ook niet aan windows, want in dos & linux heb ik het ook.

Iemand een idee, of is hij gewoon terminaal, en is dit het begin van het einde? :( Moest dit laatste het geval zijn, weet iemand hoe veel jaar garantie je hebt bij iiyama?

Het gaat om: iiyama vision master pro 451

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Garantie is 3 jaar dacht ik. Maar dat staat ook op de site van IIyama beschreven, even zoeken dus :)

En geeft de monitor hetzelfde probleem op een andere pc? Dan kan je wel met zekerheid zeggen dat het aan de monitor ligt, wat er precies kapot is kan ik je niet zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 01 April 2003 @ 20:56:
Garantie is 3 jaar dacht ik. Maar dat staat ook op de site van IIyama beschreven, even zoeken dus :)
Inderdaad, maar ik durf hem niet te lang oplaten, want dan is hij misschien helemaal stuk.
En geeft de monitor hetzelfde probleem op een andere pc? Dan kan je wel met zekerheid zeggen dat het aan de monitor ligt, wat er precies kapot is kan ik je niet zeggen.
Dat kan ik jammer genoeg op dit moment niet proberen (geen tweede pc in de buurt :()

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Welcome to the club :x . Gebruik de search maar eens; er zijn verschrikkelijk veel mensen die problemen hebben met deze monitor.

Verwijderd

Topicstarter
tweak_dude schreef op 01 April 2003 @ 20:57:
Welcome to the club :x . Gebruik de search maar eens; er zijn verschrikkelijk veel mensen die problemen hebben met deze monitor.
Dat zal ik doen! Maar waren dat niet problemen ivm. wazige hoeken, die zich al voordeden bij de aankoop, en niet zulke problemen?

Verwijderd

Heb je nog garantie DiEana? (ik heb inmiddels een 17" Nec 1701 TFT besteld om mn iiyama VM 400 te vervangen die gewoon _op_ is)

Verwijderd

PowerStrip gebruikt ?

(monitoren kunnen kapot gaan van te hoge refeshrates.....)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 09:28:
PowerStrip gebruikt ?

(monitoren kunnen kapot gaan van te hoge refeshrates.....)
Tja, dat was vroeger zo, tegenwoordig hebben ze daar gewoon een beveiliging inzitten dat de monitor daar niet van kapot gaat.

Verwijderd

btw: kabel gechecked? videokaart overgeclocked? daar kan het eventueel ook nog aan liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Neen ik heb nooit powerstrip langdurig gebruikt. Mijn scherm draait trouwens op standaard-frequenties (dit is 100Hz op 1280 x 1024 & 120Hz op 800x600 voor games).

Mijn videokaart is een tijdje overgelockt geweest, maar nu niet meer denk ik.

Garantie heb ik waarschijnlijk niet meer, moet ik dit weekend eens nakijken.

Kabel? Niet gecheckt (wel herstoken), maar kan dat zo ineens 'half' kapot gaan?

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 17:28:
Neen ik heb nooit powerstrip langdurig gebruikt. Mijn scherm draait trouwens op standaard-frequenties (dit is 100Hz op 1280 x 1024 & 120Hz op 800x600 voor games).

Mijn videokaart is een tijdje overgelockt geweest, maar nu niet meer denk ik.

Garantie heb ik waarschijnlijk niet meer, moet ik dit weekend eens nakijken.

Kabel? Niet gecheckt (wel herstoken), maar kan dat zo ineens 'half' kapot gaan?
ja het moet toch eens kapot gaan he maar het lijkt me onwaarschijnlijk de kabel, eerder video kaart of het scherm zelf

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad met een fujitsu siemens monitor, dat is 9 van de 10 keer idd een electronen kanon failure. Kijken of je nog garantie heb, en anders helaas maar waar een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 18:19:
Dat heb ik ook gehad met een fujitsu siemens monitor, dat is 9 van de 10 keer idd een electronen kanon failure. Kijken of je nog garantie heb, en anders helaas maar waar een nieuwe kopen.
Je bedoelt dus ook zo zwarte horizontale schaduwbalken over het scherm?

Ik vrees er dus voor ja :'( (en dit scherm kostte toen een hoop, een 700 euro denk ik)

Verwijderd

voor hetzelfde geld heb je nu dual 19" crt ... maar je zit er nooit op te wachten dat je apparatuur stukgaat...

Maar check iig ff je garantie dit weekend... you never know... :)
Pagina: 1