Toon posts:

Epox 4GEA+ weigert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een aantal onderdelen gekocht om deze om te toveren tot een mooie pc. O.a. een Epox GEA+ moederbord, een pentium 4 2.53 GHz processor met boxed koeler en 2x 512 Mb Kingston PC2700 DDR ram.

Maar nu wil het zo zijn dat m'n pc'tje niet wil starten. Er draait zelfs geen enkele ventilator. Debug led op moederbord geeft ook niets aan.
(De power-led brand wel, en gaat na 4 sec. indrukken ook weer uit!)

Eerst dacht ik aan een brakke voeding, maar deze bleek na het kortsluiten van de groene en een zwarte draad wel te werken.
Daarna heb ik alle onderdelen eruit gesloopt en het moederbord met slechts één reepje geheugen naast de kast gelegd. Zelfs dan geeft het beestje geen kik.

De helpdesk van Epox adviseerde me om het mobo na te laten kijken bij de leverancier... Heeft een van jullie als tweaker nog een goed idee voordat ik weer naar de winkel stap?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Piept de mobo wel wanneer je al het geheugen eruittrekt en daarna opstart?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 01 April 2003 @ 20:55:
Piept de mobo wel wanneer je al het geheugen eruittrekt en daarna opstart?
Nee, er lijkt niets te gebeuren...

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:54
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn mobo. Uiteindelijk bleek het wel de voeding te zijn. De pc startte slechts zelden via de normale powerswitch, terwijl de voeding het met mijn andere moederbord perfect doet.

Ik zou dus allereerst proberen je voeding te wisselen (ik had een 250 watt gebruikt om te testen) en dan verder kijken.

Overigens kan ik je meedelen dat het moederbord het met een Antex truepower 430 prima doet.

Meer info ook te vinden in dit topic:
Het Epox EP-4GEA/PEA(+) Topic