Tot hoe ver?

Pagina: 1
Acties:

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52
Tot hoe ver zou ik kunnen gaan met oc?
Celly 600 II FC-PGA.
maxtor 20 GB 5400
Diamond Monster Fusion 16 MB
128 SDRAM 66 Mhz
Mobo met VIA 694 Pro 133A chipset
BIOS Award 4.51 PG.
Ik weet dat ik alleen mijn FSB kan verhogen.
66-75-83 enz
maar hoe staan de andere componenten hier tegenover.

Alvast bedankt. Groeten Frank.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

'k zou zeggen: probeer ut uit.
je kunt zelden je processor ECHT beschadigen.
gaat ie niet zo hoog, dan :'(

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

Kan pas echt stuk als je ook met de Vcore gaat lopen spelen. Gewoon ff uitproberen. MBM erbij en je temperatuur in de gaten houden. Tis allemaal nie zo moeilijk.

• Vodgen
gaat ie niet zo hoog, dan :'(
Heb nog niet zo hoog geprobeerd. Vandaar ook mijn vraag hoe de andere componenten hier tegenover staan?

Gr Frank

Verwijderd

Gezien je oude(re) videocard en pc66 denk ik dat 83 mogelijk is, maar daarboven wordt het lastig. Als je je AGP-bus op 1/2 kunt zetten en je geheugen doet gezellig mee, dan moet de 900 (9 * 100) toch wel haalbaar zijn.

• Vodgen
Nou 9*100 ging dus niet.
Sterker nog: Kon niet eens meer in mijn bios komen. Kreeg alleen zwart scherm en verder niets. Kon gelijk mijn Mobo resetten.
Wat zou de reden kunnen zijn hiervan?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Het schijnt dat de boxed celerons beter overklokbaar zijn dan de OEMs.

Je moet in ieder geval voor je gaat OC'en je AGP divider op 2/3 zetten, dan zit je daarmee altijd goed. Als je daarna de max. FSB bepaald hebt kun je proberen de AGP weer op 1/1 te zetten voor nog wat extra performancewinst.

Systeemspecs
PV Installatie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 21 november 2000 20:34 schreef vweereld het volgende:
Nou 9*100 ging dus niet.
Duh! Altijd stapje voor stapje doen, nooit ineens van 66->100. Misschien dat ie 100 trekt (<50% kans), maar dan zal zeker de Vcore omhoog moeten. Ook daar stapje voor stapje, en let op die CPU temp!! Anders zit je straks met gefrituurde siliconen.

Net als bij vrouwen: rustig beginnen en alles geleidelijk aan doen, en je komt er wel, mits er uberhaupt kans toe was. Er gelijk opspringen is zelden een goede versiertechniek.

Oslik, blyat! Oslik!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Stapje voor stapje is idd wel beter ja.
Vaak heb je in je mobo een tabelletje staan die de PCI-bus snelheid aangeeft bij de verschillende FSB settings. Moet je eens naar kijken. Zien of ie echt over de 40 heen gaat. Dan wordt het nameljk een beetje moeilijk.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
vwereld,

Ik zie net in je lijstje staan dat je 66mhz SDRAM hebt. Kijk es op dat spul wat voor merk het is (staat op de chips op het reepje over het algemeen) Dan kunnen we eens kijken wat voor kwaliteit het is.
Als het merk onbekend is zal je waarschijnlijk de 75 mhz niet eens kunnen halen:"(

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Nou 9*100 ging dus niet.
Sterker nog: Kon niet eens meer in mijn bios komen. Kreeg alleen zwart scherm en verder niets. Kon gelijk mijn Mobo resetten.
Om het simpel te zeggen: Dan kan ie het gewoon niet aan, voltage moet je dus verhogen. Maar het zal zo dramatisch moeten verhogen ,dat ie veels te warm wordt met gewone koeling.

En je geheugen, da's een behoorlijke bottleneck

• Vodgen
Ten eerste even dit: ik ben niet ineens naar 9*100 gegaan. Daarvoor 9*75/37 en 9*83/41 gehad zonder problemen.
Op AGP bus is niets aangesloten. Mijn Diamond Monster Fusion 16 Mb is een pci uitvoering.

Aan Worsie: Mijn geheugen is van Hyundai.

Groeten Frank

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Ahhh kijk ik heb zelf mijn celly 433@540 zonder problemen, maar evengoed nog 1 vraagje. Ik zie sommigen namelijk vertellen om de pci divider te veranderen, nu heb ik dat al vaker geprobeerd uit te vogelen waar ik dat doe, maar de handleiding van mijn mobob vertelt me dat nie.....kan het in het bios ook niet vinden. Weet iemand waar ik wel de weg kan vinden?

Heb dus een celly 433@540 op een gigabyte BX 2000 mobo

www.simsport-racing.com

Pagina: 1