Toon posts:

HD versturen naar Turlijë

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een harde schijf met gegevens versturen naar iemand in Turkijë.
Heeft er iemand nog tips met betrekking van de verpakking e.d. om beschadiging (van de gegevens) te voorkomen.

Verwijderd

Als eerst een beveiliging tegen eventuele aanvallen vanuit Irak. ;)

Nee maar nu ff serieus. Inpakken in piepschuim en dan vervolgens in een grote doos waarbij je er heel veel van die piepschuimen korrels ofzo indoet? Lijkt me de beste oplossing.

doorsnede:

- is kartonnen buitenkant van doos
~ is van die piepschuimen "vlokken" , weet de exacte naam niet...
= is piepschuim
________
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
======
HD
======
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
_______

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 20:34 ]

Verwijderd

je kan soms bij winkels een verpakking halen waar compaq en maxtor ook hun hd in versturen. een doosje met daarin een antischock plastic gedoe hier zit hij dan in gecenterd. kijk op voor info http://www.maxtor.com/en/support/service/rma/shipping_eu.htm

Verwijderd

loop gewoon ff naar de lokale pc boer en vraag om zo'n speciale harde schijf doos. die hebben ze vaak bergen liggen waar ze vanaf moeten.

draco was eerder

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 20:33 ]

Verwijderd

is het niet veel verstandiger om deze data op een iets meer portable drager te zetten :?

kans is toch wel aanwezig dat een HD die reis niet overleefd

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

timovd

Voorsprong door techniek

Heel goed inpakken!! Je hebt ook van die losse 8-vormige "piepschuimpjes". Moet ook goed zijn.

PS. zeg ff Sikimi Yallah!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
is het niet makkelijker om het gewoon het m.b.v internet op te sturen ?

Verwijderd

Kun je het niet op DVD zetten?
HD is een stuk gevoeliger, kwa stoten en statische electriciteit.
Geen idee hoeveel data het is maar dat zou ik toch overwegen.

• Puc van S.
  • Laatst online: 09-08 11:48
advies, doe hem wel voordat je het in het piepschuim doet in een anti statisch zakje, zo voorkom je statische schokken op de HD

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 21:18
Ik zou ook kiezen voor cdrom of DVD. HD is te gevoelig.

Verwijderd

Ik neem aan dat je via een koerierdienst opstuurt.

• Bud_s
  • Laatst online: 01-08 16:55
Let wel ff op, de doane kan nog wel eens moelijk doen over de data. Ook rekening houden met het invoeren van die schijf.

Betreft die data : ... zeker met de oorlog zullen ze hier niet blij mee zijn neem ik aan.

Neem voor de zekerheid ff contact op met de doane om te voorkomen dat je straks een inval krijgt ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de informatie. Ik zal het e.e.a. eens navragen en een goede verpakking opzoeken.
Ik laat het wel weten hoe dit verder verloopt.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Idd zo'n standaard hdd verpakking gebruiken, hij komt heus wel heel aan. Die dingen worden doorgaans in taiwan oid gemaakt dus die zijn echt wel op een flinke reis berekend.

Verwijderd

Ander idee:
HD in anti statisch zakje, dan een klein laagje zacht iets (schuim, bobbeltjesplastic oid) en dan in zo'n plastic videoband hoes. Zorg er voor dat de HD er niet in kan rammelen. Niet groot en wel stevig.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

en dat spul dat zo`n bergachtig schuim is ___/\___/\ zo dus, als je dit op maat snijt en in een doos doet veel extra losse piepschuim er omheen en goed stevig inpakken.

Is een harddisk bestand tegen druk verschillen :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meneer aard schreef op 02 april 2003 @ 17:43:
en dat spul dat zo`n bergachtig schuim is ___/\___/\ zo dus, als je dit op maat snijt en in een doos doet veel extra losse piepschuim er omheen en goed stevig inpakken.

Is een harddisk bestand tegen druk verschillen :?
Ja. Daar is dat gaatje voor bovenop (do not cover this hole).

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Aikon schreef op 02 April 2003 @ 17:45:
[...]

Ja. Daar is dat gaatje voor bovenop (do not cover this hole).
ah sow.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Ik verstuur nog wel eens pakketjes naar het buitenland,... Ik weet niet hoe het met HD's zit, maar mijn pakketjes zijn nog wel eens open gemaakt door de douane. Hierdoor liepen ze erge vertragingen op, maar wat erger is, komt die HD wel de grens over als hij wordt onderschept?
Als het niet om de HD zelf gaat zou ik een dvd aanraden en ergens inpakken zodat het niet op een dvd lijkt. I.v.m illegale software en zo,...
Of anders de harde schijf ergens inpakken dat het niet meet hetkenbaar is als HD.
Just Tipping...
Pagina: 1