Toon posts:

Sapphire 9500 met rare vlekken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag net mijn nieuwe Sapphire 9500 128mb binnen gekregen, helaas het verkeerde model, maar daar kan ik ook weinig aan doen. Toen ik die kaart uitpakte zaten er allemaal rare vlekken aan de achterkant. Ik dacht eerst dat het lekkende elco's waren, en misschien is dat ook zo. Iig heb ik hem es goed bekeken, en er zitten 2 verschillende soorten elco's op. Grote en kleine. Bij de grote zitten rare vlekken aan de achterkant maar bij de kleine niet. En heel raar, bij de klokgenerator ook (das een raar vierkant blokje waar 27000hz voorop staat en nog meer) en ook (das nog wel het grootste raadsel) bij de aansluitingen voor monitor en tv-out enzo. Weet iemand wat dit is, of het kwaad kan of heeft iemand het meegemaakt? Heb namelijk geen zin om opeens mijn videokaart om de oren te krijgen.

Hier ff een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rippie/Sapphire_9500_achterkant.jpg

En ik heb deze kaart dus zo binnen gekregen. Niet overclocked of zo, maar met die rare vlekken erop! :/

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
gewoon proberen lijkt mij ? en als de kaart het niet doet terug sturen/brengen :)

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47

alwinus

Tweaked

Terugsturen en vragen om een kaart met 2x2 geheugenchippies/ Waarom ga je ook niet naar een winkel waar je het kan bekijken hoe de layout eruit ziet. Heb ik wel gedaan en draai nu heerlijk mijn Sapphire Radeon 9500 @ 9700 (momenteel op 335/305 Mhz)....

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem dat ik in prov. Groningen woon dus daar hebben sowieso heel weinig. Als je iets wil (zoals een 9500) voor een redelijke prijs moet je hem online bestellen. Das het probleem, dus ff terug is geen optie (helaas).

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ieg eerst mailen / bellen, dan terugsturen...

Misschien zelfs nog bellen voordat je em probeert...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• alwinus
  • Laatst online: 06-07 15:47

alwinus

Tweaked

Je had ook gewoon kunne rondvragen. Zie hier zijn er nog en op voorraad!!!!

De versie die wij kunnen leveren is die met twee naast en twee boven de CPU.
De levertijd is ca. 1-2 werkdagen.

Vriendelijke groeten,

Man & Muis Computerwinkel

Verwijderd

Ik heb van de week mijn sapphire 9500pro 128mb binnengekregen en die had precies hetzelfde aan de onderkant.
Hij blijkt het ook niet helemaal goed te doen; de kleuren lopen uit. Heb maar een RMA formulier aangevraagd.

VGA-Schimmel...1 april...hmm... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 21:03 ]

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-07 21:54
Die vlekken, dat is gewoon VGAschimmel. Niets aan de hand, ik heb ook ooit een Hercules kaartje gehad met hetzelfde probleem. Gewoon goed afschrobben met Dreft, lang laten drogen en pas als ie echt goed droog is terug gebruiken. Wel dadelijk minstens 800x600 draaien want als je te lang 640x480 gebruikt, kunnen die vlekken terugkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is VGA-schimmel?? uitslag van de elco's of zo? Dat die gaan condenseren? En waarom zou je niet 640x480 mogen draaien? Dan is er dus wel iets mis met die kaart.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:01:
Wat is VGA-schimmel?? uitslag van de elco's of zo? Dat die gaan condenseren? En waarom zou je niet 640x480 mogen draaien? Dan is er dus wel iets mis met die kaart.
Idd, als dat spul erop zit en terugkomt als je te lang op een bepaalde resolutie draait...

Is niet goed :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:52

ken

Gewoon terugsturen voor een ander. Wel eerst bellen/mailen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

Scatman_II schreef op 01 april 2003 @ 21:04:
[...]

Idd, als dat spul erop zit en terugkomt als je te lang op een bepaalde resolutie draait...

Is niet goed :)
LOL zit em niet zo te naaien, das BS!
maar ik vind dat het er nogal doorgefikt uitziet.... ik zou em gewoon terug sturen. (dit is toch een versie die je niet wilt, je wel een 2x2 :P)

niks

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-07 21:54
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:01:
VGA-schimmel treedt enkel tijdens de 1ste april op. Mocht je de rest van het jaar last hebben van vreemde vlekken op je grafische kaart, dan mankeert echt iets aan je kaart (of wordt het tijd dat je stopt met allerlei 'educatieve' filmpjes te bekijken met de kast open en je broek op je knieën ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Koekoeksclocker schreef op 03 april 2003 @ 20:15:
[...]

VGA-schimmel treedt enkel tijdens de 1ste april op. Mocht je de rest van het jaar last hebben van vreemde vlekken op je grafische kaart, dan mankeert echt iets aan je kaart (of wordt het tijd dat je stopt met allerlei 'educatieve' filmpjes te bekijken met de kast open en je broek op je knieën ;) )
Dus jou elco's hadden toch geen last van uitslag of een druiper?? :p

Trouwens, hij doet het gewoon en ik denk dat ik het nog maar ff aanzie wat hij gaat doen. Kan tenminste nog niet klagen dat hij het niet doet!!

Verwijderd

alwinus schreef op 01 April 2003 @ 20:08:
Terugsturen en vragen om een kaart met 2x2 geheugenchippies/ Waarom ga je ook niet naar een winkel waar je het kan bekijken hoe de layout eruit ziet. Heb ik wel gedaan en draai nu heerlijk mijn Sapphire Radeon 9500 @ 9700 (momenteel op 335/305 Mhz)....
Hoe heb jij je Sapphire ge mod.??

pls help. Heb het al geprobeerd via rivatuner, hardware geprobeerd.
bios flashen, enz, enz

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Even los van de onzin, heb ik hetzelfde op m'n Radeon 9700 van Sapphire.
Hij doet het zover ik kan testen prima.

Maar ik vraag me wel af wat het is.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Het lijkt er op dat er stukken lak missen op de print plaat.
In iedergaval zou ik het terug brengen. Want het ziet er niet normaal uit.
En wat rechtsbovin zit lijkt me niet helemaal pluis.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

alwinus schreef op 01 April 2003 @ 20:20:
Je had ook gewoon kunne rondvragen. Zie hier zijn er nog en op voorraad!!!!

De versie die wij kunnen leveren is die met twee naast en twee boven de CPU.
De levertijd is ca. 1-2 werkdagen.

Vriendelijke groeten,

Man & Muis Computerwinkel
over welke verzie spreken we dan als ik vragen mag? en heb je hem nog?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Redje schreef op 05 mei 2003 @ 09:13:
Even los van de onzin, heb ik hetzelfde op m'n Radeon 9700 van Sapphire.
Hij doet het zover ik kan testen prima.

Maar ik vraag me wel af wat het is.
Je bios clock staat op 1 april :? :D

Ik zou het niet prettig vinden (het is iig niet normaal) en gewoon terugsturen als je even zonder kaartje kunt :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

ik heb deze kaart ook en in het begin was alles goed. later haalde ik hem eruit en was hij gloeindheet, ik keek toen op de onderkant en zag toen ook die vlekken zitten en dacht sh*t dat kan nie goed zijn. ik heb toen mijn pc 10 gestart en afgesloten, wat bleek 6x van de 10x deed de koeler het gewoon niet. ik heb mijn oudere kaart terug gezet en ga hem woensdag omruilen.

Verwijderd

Ik heb die uitslag ook op mijn sapphire 9800pro zitten maar mijn kaar twerkt dus niet goed. pc blijft vaak hangen bij het aanzetten en crasht vaak spontaan. kaartje eruit andere erin en het werkt wel dus mijn kaartje gaat terug !! Helaas (Moet ik weer wachten en het duurde "al" en week voordat deze er was)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Hmm vaag dus.

Dat koeler probleem zal ik eens gaan testen, die van mij maakt de eerste 10min wel een takke herrie. De fan loopt dan heel onstabiel...

Denk dat ik hem ook omruil :)

Verwijderd

Mijn vader, die ook gebruik maakt van hetzelfde systeem mopperde en klaagde ook al tegen mij dat hij in het begin veel lawaai maakt. Of het aan mijn sapphire radeon 9500 lag dat mijn systeem wel eens vastliep of bleef hangen bij het opstarten weet ik niet zeker, het zou best kunnen ik had daar ook last van.

Zou het heeeeeeeeeel mischien kunnen zijn dat er een thermische beveiliging op zit :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een Club3D Radeon 9500 @ 9700 en deze heeft ook een uitslag. Weliswaar vele malen minder dan dit maar die heeft het ook. Ik ben destijds bij Challengecomputers.nl geweest en we hebben al die kaarten even bekeken. Ze hadden allemaal een lichte uitslag maar geen van allen zo erg als deze kaart.
(Tering man, het lijkt wel alsof je over puistjes op een videokaart staat te praten of zo.... 8)7 )

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 08:57:
Ik heb inmiddels een Club3D Radeon 9500 @ 9700 en deze heeft ook een uitslag. Weliswaar vele malen minder dan dit maar die heeft het ook. Ik ben destijds bij Challengecomputers.nl geweest en we hebben al die kaarten even bekeken. Ze hadden allemaal een lichte uitslag maar geen van allen zo erg als deze kaart.
(Tering man, het lijkt wel alsof je over puistjes op een videokaart staat te praten of zo.... 8)7 )
Challenge is zeker de klant niet even tegemoet gekomen om het kaartje voor je om te ruilen? :X :+

Verwijderd

ik heb bij msi gewerkt en zo te zien is dat een gerepareerd kaartje. de vlekken lijken verdacht veel op verhitte vlekken dwz daar is ie met een soldeerbad of soldeerbout heet gestookt, terug met die hap
Pagina: 1