Toon posts:

Fout melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik een spel aan het spelen ben (Vietcong mp demo, fs2002, Operation flashpoint, splintercel) komt er na 1 minuut een donkerblauw scherm met witte letters :( . Daar staat in: Als dit de eerste x is dat je dit scherm ziet moet je de comp opnieuw opstarten. Als dit vaker voorkomt moet je kijken of alle hardware geinstalleerd is. Of je moet alle hardware uit zetten en bios en cache uitschakelen. Dit is wel een beetje kort samengevat maar hier komt het op neer.

Ik heb pas m'n comp geformateerd en ik heb een amd athlon 2000+XP 512 Ram en NVIDIA gforce 4200

Wie kan me helpen?

Verwijderd

welk os? welke service packs? welke drivers? welke directx? iets aan je hardware verandert tijdens/voor je format? wat was er mis? waarom een format?

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Een so called BSOD (Blue Screen of Death). Probeer eens een metest en post je results hier. Grote kans dat het daar aan ligt.

Technische PMG FAQ : Geheugen

Hoe kan ik het geheugen op fouten testen?

Voor het testen van geheugen zijn meerdere programma's te vinden. Erg bekend is SiSoft Sandra, en daarmee kun je het geheugen redelijk testen onder stress omstandigheden. Een ander programma dat volledig toegang tot al het geheugen heeft omdat het zonder OS kan draaien, is memtest86:

http://www.memtest86.com

[ Voor 70% gewijzigd door Apocrypha op 01-04-2003 22:48 ]