Toon posts:

Geen firewall, volgens msn wel? (meer conn. problemen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik krijg bij webcammen op msn de volgende melding:

op een reactie wachten of de actieve uitnodiging Annuleren (Alt+Q).
Waarschuwing: je computer, Internet-provider of netwerk heeft een firewall

Maar we hebben geen firewall. Heb vanalles geprobeerd het enige wat aanstaat is norman virus, maar die heeft geen firewall. Ook de XP firwall staat uit.

Het rare is, is dat ik ook geen intren netwerk kan maken, als ik ip scan doe van mijn apple naar deze pc, geeft ie aan host down (mijn apple).. en de 2 de netwerk kaart staat toch goed ingesteld...

Thnx for yah help

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik begrijp dat je achter een router (de apple?) zit. Waarschijnlijk werkt je netwerk dan met NAT routing. Daardoor lijkt het voor MSN alsof jij achter een firewall zit (NAT routing wordt ook als firewall gebruikt).

[ Voor 12% gewijzigd door SH007 op 01-04-2003 20:00 . Reden: brakke uitleg ]

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 01 april 2003 @ 19:57:
Ik begrijp dat je achter een host (de apple?) zit. Waarschijnlijk werkt je netwerk dan met NAT routing. Daardoor lijkt het voor MSN alsof jij achter een firewall zit (is het in feite ook).
Nee zit nu op m'n pc.. dus dat van de apple klopt niet direct... die laat k nu ff buitenbeschouwing.

Ik zit met mn msn rechtstreeks op de hoofd aansluiting @home

Verwijderd

ik heb af en toe dat precies als jou bij mijn netwerkje, ik denk dat je het ebste even opnieuw de instellingen moet instellen.

Verwijderd

Topicstarter
jah, ik weet het ook niet.. ik heb norman ook al gemailed... dan vraag ik me af waarom msn die melding geeft

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
het is niet meteen een firewall wat msn tegenhoud, als je een netwerk hebt (nat) dan gaat msn moeilijk doen
Pagina: 1