Where the bad roads ends, the good life begins!
Verwijderd
Doe jezelf een lol, dit is echt bagger.Harmpy35 schreef op 01 April 2003 @ 19:48:
Ik sta op het punt om de trust 710 digi cam te kopen.
Het is een 4.0 mpix camera.
Omdat trust niet echt bekend is met goede producten vraag ik mij af of dit een goede camera is.
Wat extra info:
http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=13326
Wie heeft ervaring met deze camera ?
Geen optische zoom, super slechte lichtsensor en lens.
Heb foto's gezien, een zandstorm is er niks bij !
Als je een fun-cam wil moet je hem kopen, wil je een beetje fatsoenlijke foto, dan moet je nog ff doorsparen
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Is hij echt zo bagger of valt het nog mee? De prijs van 149 euro leek me wel leuk.
Maar als dat ding echt 3x niks is koop ik hem niet.
Maar goed, lees dit maar eens.
Verwijderd
het is geen 1.3 maar een 3.3 ccd, en dat wordt geïnterpolleerd naar 4.0GiSaE schreef op 01 April 2003 @ 19:52:
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan je vertellen dat dat ding erg brak is. Het heeft geen 4.0mpix ccd, maar een 1,3 of, en dat wordt uitvergroot naar 4mpix.
150 euro is inderdaand niks maar 2.0 mpix met fatsoenlijke lens en zo is beter dan een 3.3/4.0 mpix met kutlens, bijvoorbeeld omdat je aan extra pixels niks hebt als ie niet is scherpgesteld
Spaar door van een Canon zou ik zeggen. (Doe ik nu ook
[ Voor 3% gewijzigd door Dommel op 01-04-2003 21:34 ]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
zéér zeker niet kopen .. 100 euro erbij en je hebt een leuk cameraatje van een goed merk (Canon, Fuji, Olympus)
je gaat hier spijt van krijgen
Post dan eens wat voorbeeld foto's.ChristuS schreef op 01 April 2003 @ 21:33:
Ik heb die camera ook en vind hem voor vervanging van een analoog toestel goed genoeg. Ookal wordt er door enkelen gezegd dat het een zandstorm is. Voor €100,-- kon ik het niet laten 3 maanden geleden. Ik gebruik die camera ook voornamelijk voor gewone foto's of als ik even vlug iets vast wil leggen. Echter als je de juiste instellingen gebruikt zijn het toch wel mooie en scherpe foto's
Het probleem met die Trust dingen is dat geen enkel respectabele reviewer zich er aan waagt dus er vrijwel geen voorbeeld foto's van te vinden zijn.
Een vriend van me had laatst ook een trust cameraatje, het was duidelijk beter dan een webcam, of de bagger die ik eigenlijk had verwacht, ruis was er niet echt veel, wel veel donkere plekken en contrast.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik ben blij dat ik maar even naar jullie ervaringen heb gevraagd over deze cam.
Ik was al bang dat trust niet spectaculair kan zijn, maar de prijs leek me wel leuk.
Het blijkt dus wel dat de prijs de slechte kwaliteit verklapt.
Ik weet niet waarom trust deze slechte cam's op de markt brengen (misschien voor kinderen of mensen zonder zware behoeftes ?), ze brengen hun klanten zo alleen maar teleurstelling met hun merknaam mee.
Ik wacht nog even, als canon met een paar mooie en nieuwe modellen komt rond de 3 of 4 mpix ofzo koop ik een goede cam waar ik weer even mee vooruit kan.
Bedankt voor jullie meningen !!
Tja, zoals ik al zei. Er zijn gewoon heel veel mensen die zich nog steeds blind staren op de gedachte dat een camera met veel MP's meteen een goede camera moet zijn. Door heel mensen wordt (nog steeds) verkondigd dat dat de meetstaf is voor de kwaliteit van je foto's.Harmpy35 schreef op 01 April 2003 @ 23:08:
Ik weet niet waarom trust deze slechte cam's op de markt brengen (misschien voor kinderen of mensen zonder zware behoeftes ?), ze brengen hun klanten zo alleen maar teleurstelling met hun merknaam mee.
• Sensitive CMOS photo sensor (min. 200 lux) in combinatie met:
• Geclaimd 4 Mpix, maar: Camera resolution 3.3 Mpix (2048 x 1536)
• Fixed focus
3x niks dus
Even doorsparen voor een fatsoenlijke digitale camera loont
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Buitenkant van ons huis afgelopen winter (359K) geen thumb van willen maken dus zo dan maar
Die corsa is er inmiddels al niet meer, was van mijn broer,
[ Voor 3% gewijzigd door Dommel op 02-04-2003 20:13 ]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Verwijderd
Trust moet het echt hebben van de "folderwinkels" waar ze mooi kunnen adverteren met spyc@ms ed. het ziet er allemaal leuk uit en daarmee is ook alles gezegd.
white balans kennen die dingen niet volgens mijChristuS schreef op 02 april 2003 @ 20:13:
[...]
[afbeelding]
Buitenkant van ons huis afgelopen winter (359K) geen thumb van willen maken dus zo dan maar
offtopic:
Die corsa is er inmiddels al niet meer, was van mijn broer,en diegenen die in Veghel wonen die weten nu waar ik woon
over al die trust dingen hangt zo'n roze gloed over de foto's
Verwijderd
Verwijderd
Die heeft 2MP CCD (niet geinterpoleerd) maar dat ding zoom ook digital en niet optisch, zou zo een lens van canon beter presteren dan die Trust 710, 3.3 CMOS ...
Zat namelijk ook te twijfelen over dit dingetje.
I’m not like the OTTERS
Alle top D-SLR's hebben een CMOS sensor, dat is zelfs een voordeel vanwege het weinige ruis op langere exposures (CMOS wordt niet zo heet als een CCD). Dus ik denk niet dat je deze conclusie zomaar kunt trekken.G-PHREAK schreef op 01 April 2003 @ 21:58:
dit ding heeft trouwens geen CCD maar een CMOS chip .. dat betekend dat als er ook maar iets minder licht is, je ontiegelijke ruisfoto's krijgt .. (krijg je zowiezo al met een trust)
zéér zeker niet kopen .. 100 euro erbij en je hebt een leuk cameraatje van een goed merk (Canon, Fuji, Olympus)
je gaat hier spijt van krijgen
Die foto van die Corsa hierboven is niet slecht, ik zie geen roze gloed enzo. Maar ja, 't blijft een Trust he? What's next? Auto's van Trust?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
een CMOS van een top d-slr vergelijken met CMOS van een trust gaat mij wat verGrrrrrene schreef op 05 April 2003 @ 13:42:
[...]
Alle top D-SLR's hebben een CMOS sensor, dat is zelfs een voordeel vanwege het weinige ruis op langere exposures (CMOS wordt niet zo heet als een CCD). Dus ik denk niet dat je deze conclusie zomaar kunt trekken.
Die foto van die Corsa hierboven is niet slecht, ik zie geen roze gloed enzo. Maar ja, 't blijft een Trust he? What's next? Auto's van Trust?
Geloof me: als er een CCD in was gegaan hadden ze er ook een gepakt met veel ruis
[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 05-04-2003 16:29 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
je hebt hier wel gelijk in .., maar als je kijkt naar bijvoorbeeld webcams, dan zie je altijd dat die dingen waar een cmos in zit ontzettend ruisen bij weinig licht .. en dat ccd webcams (bijv. philips toucampro) bij weinig licht veel beter beeld gevenGrrrrrene schreef op 05 April 2003 @ 16:29:
Jawel, maar jij zegt heel simpel: een CMOS is slecht met weinig licht en dat is gewoon niet waarHet heeft er niks mee te maken dat het een CMOS is, dat er veel ruis op zit, maar meer met de mensen bij Trust die vrijwel altijd brakke dingen afleveren
Geloof me: als er een CCD in was gegaan hadden ze er ook een gepakt met veel ruis
vandaar die post
Verwijderd
- Het streept
- Is bij dag noch nacht scherp
- Soms ruis
- Roze gloed
Spaar iets door, das nu ff afzien omdat je dan niks hebt