XP2000+ wil niet @2000+

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hoi, ik heb een XP2000+ , en die loopt al een paar maand op 1.25 ghz, omdat ik hem niet sneller kreeg, FSB 133 wilde niet.
Nu dacht ik dat het aan de voeding lag (was maar een 250W), ik zou wel eens ff een voeding halen.

Nouja, dat kwam er niet echt van dus, maar vandaag heb ik er ff 1 gehaald, 350 Watter. Heb ik net dat ding er in gebutst, jumper er af voor 133mhz FSB, ja hoor.
Blijft 'ie alsnog hangen tijdens het booten.
Hij komt niet verder dan de "Boot from cd-rom" melding..

Ik weet het niet meer..

Ik zal ff wat specs opratelen;
Jetway V266B moederbord
PC2100 256mb intern @ CAS 2.5
XP 2000+ dus
2 * CD
2 * HD
NICje
GF4 MX

Voor de rest niet echt relevant geloof ik..

Wie kan me uit de brand helpen?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tis echt je 133 jumper .. maar dattie bij 1666mhz niet wil boeten kan aan je koeler oid liggen... of misschien een bios update proberen :)

4015Wp west (Dordrecht)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij komt niet verder dan de "Boot from cd-rom" melding..
Als een PC op dat punt blijft hangen, dan kan dat ook komen doordat je geen bootable CDROM/floppy/HDD in je systeem hebt zitten.

Werkt het wel wanneer je hem op FSB@100 terugzet?
Staan de geheugentimings niet té strak?

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 01-04-2003 19:38 ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de nieuwste bios? Hij zou het toch ect moeten doen op 133 FSB....

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Ik heb dit probleem vroeger ook met een moederbord gehad en toen mijn HDD als eerste boot-device opgegeven. Hij starte dan wel op. Je kan het altijd ff proberen :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hm, ik zal eens ff een andere bootdevice nemen dan, maar op 100 mhz doet ; ie het daar ook wel mee.

Enne, de BIOS herkent hem wel als een 2000+, en volgens m'n boekje kan ie standaard de 1500+ ~ 2000+ aan.

Verwijderd

Bij mij hielp een bios-update. Ik heb een KT266-chipset en die ondersteunt geen XP, vandaar dat die ook niet verder kwam dan 1250 Mhz. Het bootprobleem had ik weliswaar niet, dus ik denk dat je de oplossing daarvoor elders moet zoeken.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 20:04:
Bij mij hielp een bios-update. Ik heb een KT266-chipset en die ondersteunt geen XP, vandaar dat die ook niet verder kwam dan 1250 Mhz. Het bootprobleem had ik weliswaar niet, dus ik denk dat je de oplossing daarvoor elders moet zoeken.
Ik heb nog niet geprobeerd opnieuw te booten, zal ik zo ff doen.
Maar ik heb ook de KT266 chipset, dus ik zal zo wel ff (voor de 1e keer :o) proberen mn bios te flashen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 20:04:
Heb ook een KT266 (Asus A7V266) en die ondersteund weldegelijk een Amd XP. Wat wel je probleem kan zijn is dat het eventueel een T-Bred cpu is en je bord deze niet onderstend. Heb vandaag een probleem daarmee gehad dat het bord een 2000+ T-bred A niet pakte en wel een oudere Palomino. Bleek dat t niet werkte. En dat was een Lex BN970E, en die zijn vaak exact hetzelfde :X

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Verdorie, net m'n BIOS geupdate, geen resultaat..
Iemand nog andere tips?

Ik heb Norrod al even gemaild over het hoe en wat, hopelijk kunnen ze me op een beetje schappelijke manier helpen..

Verwijderd

Als het aan die T'bed ligt... Ik heb wel een palamino die ik wel wil ruilen voor jouw t'bed .. :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Bestaat er wel een 2000+ versie TBred? Da's toch vanaf 2200 of heb ik dat mis :?

Ik wacht wel even af wat Norrod zegt..

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb een tbred en die is 1800+ dus de 2000+ versie bestaat ook. Ik denk dat je idd een tbred heb gekregen en dat je mobo die tbred niet pakt.

[ Voor 4% gewijzigd door icecoolsniper op 02-04-2003 22:39 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

ik heb een 2000+ Tbred, dus hij bestaat zeker ;)
Mzzls.

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

heb je ook een cmos reset jumper ?
misschien resetten met die andere jumper in de 133 fsb stand ?

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je het al met een ander geheugen reepje geprobeerd. Misschien is deze gewoon brak.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ben ik weer eens, cmos resetten op 133 fsb wil niet, SDR erin wil 'ie ook niet mee..

Ik ben nog ff bij norrod geweest, daar raadden ze me een grotere kast aan (voeding zit plm. 2 cm van de cpufan), op zich hebben ze wel gelijk, maar als ik mijn voeding er uit haal heb ik nog steeds hetzelfde euvel.

Ik krijg inmiddels een bsod, "Windows stopfout om verdere schade te voorkomen"
Als ik met DDR boot geeft 'ie de fout PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA,
als ik met SDR boot zegt 'ie; DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL...

Met ACPI uit gebeurt er niks, als ik m'n cache uitzet krijg ik wel een winXP opstartscherm te zien (progressie? :o) maar dan loopt hij op een gegeven moment vast.

Verder wordt hij niet te warm, hij komt niet boven de 40 graden uit met casefan er boven.

Enne JanPieter, waar woon je ? Ik wil op zich wel ruilen maar ik moet dan natuurlijk wel zeker weten dat het werkt..

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Hydraulik-Phunk schreef op 02 April 2003 @ 22:33:
Bestaat er wel een 2000+ versie TBred? Da's toch vanaf 2200 of heb ik dat mis :?

Ik wacht wel even af wat Norrod zegt..
Er zijn meerdere XP cores:

Palomino (bij. AGOIA)
Tbred A (bijv. AIUGA)
Tbred B (bijv. JIUHB)
Barton (bijv. ?)

De Tbred A en B zijn er allemaal vanaf de XP 1700+

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Heb je je geheugentimings al gecheckt?

Probeer eens je FSB op 133 te zetten, maar met de geheugenlatencies op hun allerlangzaamst, dus op de hoogste waarden. (waarschijnlijk 2.5-3-6-3) :)

Als dat wel werkt dan kun je die waarden verlagen naar wat het geheugen maximaal aankan. Niet dat het erg veel uitmaakt, maar dan zaten we hier waarschijnlijk niet. :+

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Hydraulik-Phunk schreef op 06 April 2003 @ 13:18:
Die heb ik ook wel een paar keer gehad.

De ene keer waren er een paar van die koperen dingetjes van mn geheugen doorgebrand => Dood => 1 van de 2 stripjes maar toch wilde ie niet booten
Een andere keer was het toen ik mn computer net overgeclocked had. Kwam niet verder dan die bsod. Na een reinstall van windows op de overgeclockte stand ging het wel gewoon goed.

ik weet niet hoe lastig/onhandig je het vind om windows opnieuw te installeren. Maar als ik jou was zou ik eerst eens een geheugenbenchmarkproggie draaien. memtest86 is een goeie. Komt ie daar zonder fouten doorheen dan zou ik eens kijken of een windowsreinstall helpt. Maar dat heeft dan alleen zin als je je computer eerst op 133MHz zet en dan de reinstall doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Teun op 06-04-2003 17:35 ]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
YoMaN schreef op 06 April 2003 @ 17:35:
[...]

Die heb ik ook wel een paar keer gehad.

De ene keer waren er een paar van die koperen dingetjes van mn geheugen doorgebrand => Dood => 1 van de 2 stripjes maar toch wilde ie niet booten
Een andere keer was het toen ik mn computer net overgeclocked had. Kwam niet verder dan die bsod. Na een reinstall van windows op de overgeclockte stand ging het wel gewoon goed.

ik weet niet hoe lastig/onhandig je het vind om windows opnieuw te installeren. Maar als ik jou was zou ik eerst eens een geheugenbenchmarkproggie draaien. memtest86 is een goeie. Komt ie daar zonder fouten doorheen dan zou ik eens kijken of een windowsreinstall helpt. Maar dat heeft dan alleen zin als je je computer eerst op 133MHz zet en dan de reinstall doet.
Da's ook wel een mooie ja, zal ik even proberen met een ander hd'tje.
Die memtest ga ik ook even proberen, bedankt.

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
hier stond iets stoms...

[ Voor 95% gewijzigd door Burner13 op 06-04-2003 18:50 ]

Verwijderd

Ik heb bijna precies dezelfde config (AMD Athlon XP 2000+ en Jetway V266B mobo) en hier doet hij het wel goed... ligt dus waarschijnlijk niet aan mobo/proc :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 21:09:
Ik heb bijna precies dezelfde config (AMD Athlon XP 2000+ en Jetway V266B mobo) en hier doet hij het wel goed... ligt dus waarschijnlijk niet aan mobo/proc :)
Misschien dat jij een Palomino hebt, en ik een TBred :?
Heb je hem trouwens overgeklokt ?

Verwijderd

heb je wel eens naar je voltages gekeken in je bios? Als je daadwerkelijk een TB-B hebt denk ik dat je op xp2000 speeds met ca 1.6 V moet werken. Is het een andere moet je zelfs nog meer v's doorheen jagen.
Dat norrod zegt dat je een nieuwe kast moet kopen snap ik aj....verkopen willen ze maar je lost er niets mee op. een cpu met default koeling ...en ook al heb je een kloten kast....moet het gewoon doen.
Hoeveel reepjes geheugen heb je erin zitten?
was het nou ddr of sdram? welke banken gebruik je?? wat is voltage voor je geheugen?
laat ff wat meer weten

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Mja, norrod had wel een klein beetje gelijk, ik neem t ze niet kwalijk, PSU zat wel erg dicht op de cpu, maar idd, het meot gewoon werken, het staat in het moeboe boekje dat het compatible is tenslotte.

Euh, wat meer specs;
Vcore is 1.76, dus dat lijkt me niet te weinig
verder heb ik er 1 * pc2100 DDR 256 mb in zitten (nog geen memtest gedaan)
Voltage van het geheugen weet ik zo niet.

Ik zal straks nog even proberen op een "oude" hd xp opnieuw te installen @ 133 mhz fsb.

Wat een gegooi met 3 letterige afkortingen zeg :+

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt met WCPUID zien of het een T-Bred of Palomino betreft.

btw: Als je VCore 1,76 is is dat een Palomino, of je mobo geeft het verkeerde voltage.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dinges1.jpg

Even voor de duidelijkheid ;)

pff wat een brakke jpeg trouwens :+

[ Voor 17% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 07-04-2003 20:21 ]

• Erik1
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 07 April 2003 @ 20:21:
[afbeelding]

Even voor de duidelijkheid ;)

pff wat een brakke jpeg trouwens :+
Ik heb een T-Bred, en WCPUID zegt bij mij dit:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.cncworld.nl/cpuid.gif

Een hoger model nummer, je hebt dus waarschijnlijk een palomino, als je het zeker wilt weten moet je de koeler er af halen en kijken :P

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Je gelooft het of niet, maar hij doet het nu perfect nu.

Ik had ff de boel uit elkaar gehaald om te kijken wat er op de cpu zelf staat, ff met een pasje de gare koelpasta er af gepulkt en een nieuwe heatsink er op gezet, zelfde Spire fan nog.

Daarna de zut weer in elkaar gescheten, kabels netjes allemaal weggewerkt, ge-tie-rapped (:o) en booten op FSB100.
Ging (uiteraard) goed, en de temps lagen inmiddels nog enkele graden lager, hij bleef haken op 34 graden met ADSL / MSN / IE aan.

Daarna toch weer ff kijken op FSB 133, en verdomd, hij postte, XP startscherm voor het eerst na het booten op 2000+, en ja hoor, "Welkom" :D

Als een kind zo blij dus. Ik heb hem een kwartiertje lopen en hij zit op 36.5 graden nu, dus heel netjes al zeg ik het zelf (9 cm fan boven de HSF).

Wat het nou geweest is, ik heb geen idee, maar hij doet het dus :D
Hopelijk na de volgende bootsessies ook nog..bedankt voor de hulp iig en ik hoop dat dit topicje langzaam aan verder naar beneden zakt :)

• Erik1
  • Niet online
Nu de FSB nog hoger proberen >:)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[b][message=17467156,noline]Hydraulik-Phunk schreef op 06 April 2003 @
Hmmz, die fouten kreeg ik ook toen mijn processor overgeklokt was en de vcore te laag stond.
Als je dat krijgt is er wel degelijk iets niet goed met of je geheugen, dan wel defect, fouten of verkeerde timings. Of je processor is beetje lijp bezig. Of je board is half impotent.

Ik zou zeggen haal je koeler er eens af, staat de tekst op de printplaat..waarschijnlijk een T-bredA.. vcore moet op 1,65 v
staat de tekst op je core.. zit waarsch. koelpasta op vcore moet op 1,75 v
anders zou ik het niet meer weten

Zucht ja hoor, ik type eens wat, en het doet het *spontaan* wel |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 09-04-2003 20:30 . Reden: Te laat :( g*v ]

Verwijderd

misschien zat je koeler verkeerd op de processor
en heb je hem bij de 2e keer er wel goed opgezet

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik denk dat misschien de cpu er een beetje brak in heeft gezeten, ik heb verder geen id..dubieus..

Maare, ik heb nog wel ff op de cpu gekeken, staat de volgende code op;
code:
1
2
3
AX2000DMT3C
AG01A0222WDAW
98916730370

Ik heb ze zelf nog niet gecheckt..nog niet echt nodig :P

Nu idd ff kijken of ie verder wil, koeling moet het makkelijk aankunnen, nu zo 'savonds is 'ie 34 graden. Lekker fris dus :)

edit; het is dus ee Palomino ben ik achter gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-04-2003 22:39 ]

Pagina: 1