Geforce 4 ti 4600 fan produceert teveel lawaai (zo'n 40 db?)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55501

Topicstarter
IK ben al een tijdje in het bezit van een Asus geforce 4 ti4600 Deluxe (die paarse kaart met die grote koperen fan), maar kort geleden begon die een enorm lawaai te produceren (het lijkt wel op een oud en luid scheerapparaat), terwijl ie eerst vrijwel geruisloos was.

Het vreemde is ook dat het geluid afwisselt dan weer heel hard en dan weer wat minder. De koperen fan lijkt ook nog eens af en toe een sputterend geluid te geven. Dan lijkt het er net op of ie er mee op wil houden of zo.

Ik dacht eerst dat het aan mijn voeding lag, dus die heb ik verwisseld, maar die was het blijkbaar dus niet. Daarna heb ik mijn oudere videokaart erin gedaan, Asus Geforce 2, die dus vrijwel geruisloos bleek.

Verder heb ik geen andere casefans in mijn kast hangen.

Iemand suggesties of ervaringen met deze kaart, of zal ik hem gewoon ruilen voor een andere.

Correctie: ene keer een stofzuiger geluid en de andere keer een scheerapparaat geluid en als ik een klein tikje tegen de kast geef, dan gaat de fan al haperen/sputteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 55501 op 01-04-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01

Meneer aard

Porsche rulez!

Je kunt je coolertje ook smeren, ik dit probleem ook met mijn asus gf3.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:51

Alaksandus

Vae puto deus fio

Lijkt erop dat de kogellagers (als ie die tenminste heeft) versleten zijn. De remedie is de ventilator vervangen, of garantie claimen waar mijn voorkeur naar uit gaat. Want het wordt niet op prijs gesteld als je zelf aan je kaart gaat knutselen.
edit:
En hoort dit niet in V&B?

[ Voor 9% gewijzigd door Alaksandus op 01-04-2003 19:19 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

misschien heb je hier wat aan :)
Fans van me Leadtek a250 gehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Coronaextra schreef op 01 april 2003 @ 19:18:
Lijkt erop dat de kogellagers (als ie die tenminste heeft) versleten zijn. De remedie is de ventilator vervangen, of garantie claimen waar mijn voorkeur naar uit gaat. Want het wordt niet op prijs gesteld als je zelf aan je kaart gaat knutselen.
edit:
hoeveel jaar heb je garantie bij asus zelf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meneer aard schreef op 01 april 2003 @ 19:26:
[...]

hoeveel jaar heb je garantie bij asus zelf dan?
drie jaar bij asus, 1 jaar bij mycom, waar ik hem heb gekocht.

Ik heb hem rond jan/ feb gekocht, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 55501 schreef op 01 April 2003 @ 19:43:
[...]

drie jaar bij asus, 1 jaar bij mycom, waar ik hem heb gekocht.

Ik heb hem rond jan/ feb gekocht, volgens mij.
ik zou eerst mycom proberen, daarna asus mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coronaextra schreef op 01 april 2003 @ 19:18:
edit:
Het is inderdaad een ball-bearing fan. Dus dit geluid wat ik beschrijf, zou er op moeten wijzen dat de kogellagers versleten zijn? Wel snel versleten zeg! En mijn gare Geforce 2 doet het nog steeds geruisloos.

Ik heb er wel aan zitten denken om die fan te vervangen, maar een fan van een videokaart heb ik eigenlijk nog nooit vervangen, en ik heb gehoord dat je hiermee heel voorzichtig moet zijn of minstens wel wat ervaring hiermee moet hebben.

Ik doe er misschien beter aan om hem om te ruilen voor een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meneer aard schreef op 01 April 2003 @ 19:48:
[...]

ik zou eerst mycom proberen, daarna asus mailen.
Uiteraard eerst bij mycom, maar zou ik dan gelijk een nieuwe krijgen dat jij weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 55501 schreef op 01 april 2003 @ 19:51:
[...]

Uiteraard eerst bij mycom, maar zou ik dan gelijk een nieuwe krijgen dat jij weet?
ik weet het niet, ik ga eerst es babbelen met mijn pc boer waar ik die kaart had gehaald. Oh ja, de mail van asus nederland (vga) doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Dan ga je toch gewoon naar een mycom winkel en probeer je het toch gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat meneer aard dit uit zijn hoofd weet. Wil je in het vervolg ff de edit knop gebruiken en je topic niet binnen 8 minuten omhoog trappen?

ok, nu ff genoeg gezeik op je posts :) Als het niet lukt om een nieuwe kaart te krijgen zou ik de gehele koeler van je vid. kaart vervangen. Het lijkt me nl. nogal lastig om aan een nieuw fannetje voor je huidige koeler te komen. Als je echt voor stilte wilt gaan, raad ik je zo'n zalman koeler aan. (ZM80A-HP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Herr Muller schreef op 01 april 2003 @ 20:00:
Dan ga je toch gewoon naar een mycom winkel en probeer je het toch gewoon. Ik kan me niet voorstellen dat meneer aard dit uit zijn hoofd weet. Wil je in het vervolg ff de edit knop gebruiken en je topic niet binnen 8 minuten omhoog trappen?

ok, nu ff genoeg gezeik op je posts :) Als het niet lukt om een nieuwe kaart te krijgen zou ik de gehele koeler van je vid. kaart vervangen. Het lijkt me nl. nogal lastig om aan een nieuw fannetje voor je huidige koeler te komen. Als je echt voor stilte wilt gaan, raad ik je zo'n zalman koeler aan. (ZM80A-HP)
bedoel je van die mail adres van asus? dit kan ik weten want ik heb net getracht te mailen naar asus nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:51

Alaksandus

Vae puto deus fio

Herr Muller schreef op 01 april 2003 @ 20:00:

Als je garantie hebt lijkt het me heel sterk dat je geen nieuwe kaart krijgt, misschien krijg je niet meteen een andere maar je krijgt er wel een. Maar het idee om een Zalman 80HP aan te schaffen is ook zeker een aanrader. Zelf heb ik er ook een op mijn GeForce 2 MX400 >:) . Je bent meteen van alle tramelant af en je hebt een fluisterstille kaart. Waar je wel op moet letten is dat het geheugen ook heatspreaders moet hebben, die raak je misschien kwijt als je het koelelement eraf haald.

En het monteren van die Zalman koeler is een makkie, je krijgt er een heel uitgebreide handleiding erbij.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Meneer aard schreef op 01 april 2003 @ 21:10:
bedoel je van die mail adres van asus? dit kan ik weten want ik heb net getracht te mailen naar asus nederland.
Anoniem: 55501 schreef op 01 April 2003 @ 19:51:
ik dacht dat TS aan jou vroeg of jij wist of mycom gelijk een nieuwe wou geven. Bij nader inzien kan de TS ook wel asus hebben bedoeld ipv mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53

LopeZ

Too much is never enough

Beetje basic vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.