Toon posts:

Reason 2.0 + multimonitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier toevallig hoe ik in reason m'n sequenzer naar m'n tweede monitor kan slepen?
Kan namelijk wel heel reason naar m'n andere monitor slepen,maar als ik die sequenzer loskoppel kan ik hem niet uit het reason window slepen:(
Op de propellerhead site staat dat het kan,alleen vertellen ze niet echt hoe.
Of is dit alleen mogelijk met een Mac :(
Mocht iemand dit weten hoor ik dit graag.

Verwijderd

je reason scherm over 2 monitoren uitrekken misschien een optie?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je ziet in Reason (windows versie) ook dat het maximize/restore vierkantje niet een optie is. Alleen minimize & close. Ik neem aan, dat het alleen de Mac-versie bevat. Ik heb het iniedergeval niet gevonden.
Misschien zit het in Reason 2.5 (die staat op het punt released te worden zag ik op de site :P)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 01 april 2003 @ 19:48:
Je ziet in Reason (windows versie) ook dat het maximize/restore vierkantje niet een optie is. Alleen minimize & close. Ik neem aan, dat het alleen de Mac-versie bevat. Ik heb het iniedergeval niet gevonden.
Misschien zit het in Reason 2.5 (die staat op het punt released te worden zag ik op de site :P)
Zou idd best kunnen,hoop dat het er in zit.
Maakt het wel een stukkie relaxer werken.

Verwijderd

Topicstarter
Vindt het alleen wel een beetje raar dat ze dat er dan op de site niet ff bij zeggen.Dat multimonitor alleen werkt bij de Mac:(

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien komt het omdat je bij een Mac je screen kan instellen als sinds het jaar 1430. En daarom alle software er standaard compatible mee is. Misschien moet je bij een Mac ook 1 monitor boven, en 1 onder plaatsen, en je resolutie zo zetten dat het 1 scherm is. Wat ik ook kan doen met m'n Matrox drivers. Gewoon resolutie op 2048 x 768 mikken. Krijg ik mooi een taskbar over 2 monitoren. Dus misschien moet je juist wel zo instellen in je driver dat je eigenlijk 1 monitor heb die 1024x1536 is (da's dus 2x768).

Ey!! Macarena \o/

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Moet je ff de Reason 2.0.1 update downloaden, hier zit een fix in voor Multimonitor gebruik op de PC. Met als gevolg dat het losgekoppelde sequencer venster buiten het reasonvenster verplaatst kan worden.
Geef trouwens ff een brul als je de 2.5 update binnen hebt, ik probeerde hem vandaag te downen bij Propellerhead Software, maar dat failde keer op keer, heb ze wel gemaild, maar heb geen goede ervaringen met hun techsupport.

Verwijderd

Het sequencer scherm kan losgekoppelt worden door het knopje in te drukken meteen onder het sluitknopje van het Document window. Helaas kun je het sequencer scherm niet buiten reason plaatsen, je moet dus het hele reason venster vergroten over je 2 schermen.
V2.5 verbetert dit helaas niet :(

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 21:35:
Het sequencer scherm kan losgekoppelt worden door het knopje in te drukken meteen onder het sluitknopje van het Document window. Helaas kun je het sequencer scherm niet buiten reason plaatsen, je moet dus het hele reason venster vergroten over je 2 schermen.
V2.5 verbetert dit helaas niet :(
Hmmmz...dan zal ik toch maar eens een 2e monitor aankoppelen hier...dacht toch echt dat deze fix het zou gaan oplossen. Tijd voor zeuren om versie 2.5.1 dan dus :)

btw..ging jouw d/l van 2.5 vanaf de site wel goed?

[ Voor 5% gewijzigd door MissingDog op 12-04-2003 21:39 ]

Verwijderd

Ik heb nog steeds de beta versie.
stiekum uit een nieuwsgroep geplukt..

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 21:46:
Ik heb nog steeds de beta versie.
stiekum uit een nieuwsgroep geplukt..
hmmz...mag je me wel eens over mailen dan...seb_at_iziforum.com (replace _at_ with @)

Verwijderd

jij meel hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Om hier nog even over terug te komen,heb net gebeld met electric music in almere(hoofd importeur propellerhead).
En volgens die vent daar kan je je sequenzer gewoon loskoppelen en naar j etweede scherm slepen.Nou hij heeft het me uitgelegt maar krijg het niet voor elkaar :(
Waarom zegt hij dan dat het wel lukt en waarom gaat het bij de mac wel.
O'ja nog even voor dat ik dat antwoordt dalijk weer krijg.Bij die gasten van electric music hebben ze hem losgekoppeld op een windows systeem(dus niet op de mac).Zeggen ze tenminste.Nou petje af,heb hier echt al het mogelijke geprobeerd.Maar wil echt niet lukken. Zo heb ik niet veel aan m'n tweede scherm :(
Pagina: 1