[Asus gf3 ti200]Fan speed schommelt erg

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Sinds dat vandaag mijn fan van de video kaart raar begon te doen (zoemen en sow, denk aan smeren) schommelt de rpm van fan erg omhoog en omlaag. Ik heb de fan nog niet gesmeerd.

Als ik de pc opstart en in windows meet draait de fan met een snelheid van 8000 rpm. Na ongeveer een halfuur nog 5000 rpm en na een uur is het nog 3 tot 4000 rpm. De temp is vrijwel constant zo`n 54 graden (standaard asus cooler). Het gaat om een geforce 3 van asus ti 200 deluxe.

Wat is hiervan het probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer aard op 01-04-2003 19:12 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Door dat zoemen loopt de fan aan lijkt mij, dat daardoor het aantal rpm lager wordt is niet zo vreemd :)

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik heb hier een leadtek Geforce3ti200 en deze zoemt ook. Volgens mij is de RPM bij mij wel constant. Naar mijn mening zoemt die gewoon omdat de fan gaar is. Helaas weigert leadtek een nieuwe te sturen en willen ze dat ik mijn fan opstuur en dus weken zonder werkende videokaart zit. De service van leadtek is echt :r

Een vriend van mij had ook een zoemende fan en kreeg van Pine gewoon een nieuwe opgestuurd, geen probleem daar.

Verwijderd

De fan op mijn leadtek heb ik een keer losgeschroeft.

Stof weggehaald bij de heatsink en hem voorzichtig met een borsteltje schoongemaakt. Sticker moet je laten zitten want daarachter zit nog een drupje smeerolie wat gewoon mag blijven zitten.
In mijn geval heb ik een klein fannetje erbij gezet wat hem extra op weg helpt naar de 5000 rpm ipv. de 3000 waar die soms blijft hangen en dan herrie maakt.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
de fan van de videoplank van mij maakt ook een schrapend (metaal op metaal) geluid. Wat van fan kan ik hiervoor vervangen. en wat is het mail adres van asus?

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer aard op 02-04-2003 15:40 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+