[PHP] Weblog voor meerdere personen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb hiervoor al enkele andere scripts voor bekeken enzo, maar ik weet nog niet hoe ik dit het best kan aanpakken.
Het idee is dit;
Ik wil een weblog maken voor meerdere personen in aparte tables (of frames?) voor die personen.
Een (niet werkend) voorbeeld zie je hier.
Ik wil daarbij een admin-gedeelte maken voor die personen om hun logs toe te voegen.
Een (niet werkend) voorbeeld zie je hier.

Ik wil dus als je naar Admin gaat dat je de beschikking tot de volgende dingen hebt;
Naam & Password moeten gevalideerd worden, als dit niet goed is, dan doet ie het dus niet :P .
Bericht dus in de tabellen laten zetten onder de naam van diegene die bij 'Naam' is ingevuld.
Smilies invoegen; als je op een smilie klikt, dat er dan een afkorting in het bericht gedeelte komt (net als hier, maar ik denk dat ik hier nog wel een stukje script voor kan vinden.)
Foto om in tevoegen; Bladeren, en als je dan op 'Voeg toe' klikt, dat hij dan word geupload en dat er dan in het 'Bericht'-gedeelte komt te staan; <a href="http://mijnserver.com/uploads/$file_name.jpg" target=_new">Klik hier om foto te bekijken</a>.
En hetzelfde bij URL invoegen en titel URL.

Ook wil ik bij de log zelf, dat boven in de 2e tabel komt te staan; Laatste log; $date, om $time door $name.

Ik dacht zelf aan aparte php pagina's ipv tabellen en om ze dan met include of iframe in te voegen, maar ik weet niet of dit makkelijker kan.
Heeft iemand suggesties en/of delen van scripts die ik misschien kan mag?? gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Dit is dus echt niet moeilijk :X

Ik neem aan dat je een databeest gebruikt :?
offtopic:
beide voorbeelden werkten niet

[ Voor 26% gewijzigd door supakeen op 01-04-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Jah ik gebruik een databeest, maar kep ut nog niet ingesteld... kheb namelik net een fresh install gedaan...
offtopic:
Ik zei toch dat ze niet werken? :P neej ze doen het nu wel :)

[ Voor 23% gewijzigd door Peedy op 01-04-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Zulk soort dingen zijn volgens mij best op het internet te vinden hr. Waarschijnlijk zal je alleen geen complete scripts vinden, maar bepaalde delen die jij nodig hebt.
Je zal je toch nog iets meer moeten verdiepen in PHP en SQL (ik neem aan dat je dat gebruikt), want we kunnen hier niet een compleet script voor jou programmeren.

edit: Kijk bv es op www.phpfreakz.nl

[ Voor 6% gewijzigd door JnX op 01-04-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Neej dat vraag ook niet :)
Ik vraag of iemand ideeen heeft hoe het misschien anders, makkelijker kan dan mijn idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX

JnX

Als eerste zou ik zeggen, waarom wil je de verschillende weblogs van de personen die het gebruiken samen op 1 pagina? Het is toch mooier en overzichtelijker om per persoon een aparte pagina te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
De gasten op mijn site zijn niet zo persoons-gericht. Ik ben bang dat als ik aparte pagina's doe, ze alleen 1tje of 2 bekijken en dan afhaken. Ik wil het daarom op 1 pagina hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX

JnX

Het gaat er bij mij ook niet om dat het persoonsgerichter is, maar dat het gewoon netter is en makkelijker werkt denk ik. Je kan op de beginpagina wel een overzichtje maken waar je de laatste weblog van elke persoon kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak een ER diagram, maak daar een database ontwerp van, implementeer het, schrijf de code om de database te gebruiken en voila. :?

Denk dat je eens moet zoeken op bv. google naar een (kleine) handleiding systeemontwerp.. Zijn der tal van
Pagina: 1