Wanadoo Free i.s.m KPN Smartvox

Pagina: 1
Acties:

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Tot september vorig jaar heeft het bij een buurman van mij prima gewerkt. Na vele telefoontjes naar de helpdesk en het nalopen van 1001 instellingen werkt het dus niet meer.

Ik kwam eens kijken en heb zijn pc es opgeschoond, nieuwe win98 installatie, alle randapparatuur weer aangesloten en geinstalleerd (incl het modem).

Het modem is een KPN ISDN Smartvox 24 Basic, aangesloten op de COM1 ingang van de pc. Nadat ik alle instellingen (username, inbelnr. etc) weer heb gemaakt komt de inbelprocedure (netzoals in het begin) niet verder dan de username/pw verificatie, en hangt de verbinding op.

- username en password zijn correct (heb thuis ingelogd op m'n buurmans' account)
- tel. nr is correct (internet via het 56k6 modem functioneert prima)
- isdn verb. is correct (kan verbinding maken)
- isdn modem is correct (heb een 2e identieke modem aangesloten maar werkt ook niet)

mijn vraag... wat kan het dan zijn? Heeft Wanadoo de ondersteuning voor Smartvox isdn modems opgegeven? kan er iets anders aan de hand zijn? als het voorheen nog gewoon gefunctioneerd heeft en nu ineens niet meer wat kan het dan zijn???

what is your major malfunction???

Verwijderd

Ja, wat je zegt in het laatste deel is mogelijk.
Het kan zijn dat Wanadoo hun inbelsysteem heeft veranderd/vernieuwd en dat deze niet of niet goed met de Smartvox werkt.
Met een dergelijk geval heb ik dit ook aan de hand gehad, ISDN adapter wilde gewoon niet goed werken met de verbinding naar de ISP toe.
Eindeloos over en weer contact gehad en een test gedaan met een andere provider.....probleem opgelost.
Nu heb jij in jouw geval daar niets aan maar ik zou idd eens een ander ISDN apparaat proberen om het uit te sluiten dat de smartvox het probleem veroorzaakt.
Suc6!