Toon posts:

Hercules ProphetII (oem) oc-en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

2 oc-vraagjes:

1. Hoe krijg ik met mijn Asus P2B-F de AGP-speed op 4x ipv. 2x?
2. Ik heb van http://www.geforcefaq.com de files coolbit.reg en 140_200.reg aan me register toegevoegd zodat ik me geheugen van me G2 wat sneller kan laten draaien, maar als ik nu op 'Aanvullende eigenschappen' bij 't Geforce2 MX tabblad bij geavanceerd van beeldeigenschappen druk, krijg ik de volgende foutmelding:
Configuratiescherm
Er is een fout opgetreden tijdens het werken met het Configuratiescherm: C:\WINDOWS\SYSTEM\DESK.CPL

:( wat kan ik hier aan doen :?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Jawel,

Asus P2b heeft dacht ik een BX-sjipset en deze ondersteunt geen AGP 4X

en voor dat andere, denk dat ie een bestandje mist of corrupt is. Vraag is dan welke?

Verwijderd

Topicstarter
Doe kom ik er bij dat laatste achter?

ps. hij heeft het wel gedaan, maar toen had ik niet die 140_200.reg geinstalleerd en kon ik niet oc-en, en toen van de een op de andere dag gaf hij die foutmelding :(

Verwijderd

Topicstarter
Please! Iemand! Help even!! :9~

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik weet niet beter of je hebt alleen maar de CoolBits.reg nodig. Controleer even of de spelling helemaal correct is, en of de value klopt, en donder die 140_200.reg er uit. Dan moet ie het wel weer doen denk ik.

Verwijderd

probeer eens gtu_2_2, is ideaal vind ik!
is wel van 3dfiles af te halen, of zo'n andere tweak site!

Verwijderd

Topicstarter
Uh.. leuk proggie maar bij opstarten ervan zegt ie:'Couldn't find a Geforce based display adapter on the Detonator 5.xx driver settings. All options will be inactive after pressing OK. The "Ignorieren" button lets you use the program - but then don't tell me about problems or errors. It's your risk.'

Als ik ignorieren click kan ik ik bij de nv/clock niets instellen. Als ik ok click kan ik zelf de clockspeed (core+mem) invullen. Is dit wel verstandig te proberen? Zo ja, welke waarden in hemelsnaam??

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Doe nou niet zo moeilijk, en kijk gewoon naar je registry. Zo hoort het er dus uit te zien:
[img]http://www.netcolony.com/sports/worsie/images/regedit.jpg> Als[/img] settings -> Advanced -> geforce 2MX -> aditional properties -> hardware options aanpassen.
Tenminste, de Hercules driver is volgens mij precies hetzelfde als de referrence driver, daarbij is het wel zo.

correct me if I'm wong...

Verwijderd

had ik ook , reïnstall en het was allemaal voorbij 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Tis denk ik toch niet zo simpel worsie, bij mij staat precies hetzelfde in het register, maar ik zal hem eens verwijderen om te kijken wat er gebeurd...

Darkman, wat re-installen?

Ik heb de nieuwe Detonators 7.17 geïnstalleerd en 't tabblad van de Geforce2 MX is wel wat veranderd bij beeldeigenschappen, geavanceerd, MAAR hij geeft nog steeds even vrolijk die error (ook nadat ik de coolbit heb verwijderd uit het register:(:()

Verwijderd

Topicstarter
Please... iemand help!

(anders ga ik wel even met dat GPU2_2 programmtje ga experimenteren>:))

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ik heb hetzelfde probleem... Hercules GF2 MX en de laatste Detonator drivers geinstalleerd... precies dezelfde foutmelding! Als ik de Detonator drivers verwijder en de originele drivers van Hercules terug zet, dan kan ik wel gewoon in het geavanceerde eigenschappen kijken... heel vreeemd!

Waarschijnlijk ga ik dus gewoon die oude drivers terugzetten, want dan kan ik tenminste overklokken via het configuartiescherm van mijn Geforce2MX...

PS: Ik draai Windoos 98 SE... de rest van mijn configuratie is hieronder te zien... :D

Verwijderd

Topicstarter
Terug zetten? De orginele? Das volgens mij versie 5.3X ofzo, daar heb ik echt geen zin in, die geven 10/15 fps minder in Q3 dan die nieuwe drivers...

Niemand hier een oplossing voor?

ps. ik heb td@funprice.nl al gemailt om een oplossing voor dit probleem (aangezien meer mensen het hebben:r)

Verwijderd

Topicstarter
écht niemand???:*

Verwijderd

Probeer eens de Det 6.47, of de laatste officials 6.31.

Dan moet GTU_2_2 gewoon werken. Ik bedoel, waarom drivers gebruiken die oud zijn en toch op de nVidia drivers zelf zijn gebasserd. Volgens mij veranderen ze alleen het menutje etc.

Overklokken moet je gewoon net zo lang doen totdat je polygonen verschuivingen krijgt (meestal core te hoog) of witte stippen (mem te hoog). Ik weet niet of dit bij alle kaarten altijd zo is, was iig wel bij mij zo.

Ik vind 3dmark2000 een goed proggie om dit te checken. Als je polygonen over het hele beeld gaan bij de helicopter of later, ff aflsuiten en lagere core kiezen. Als je witte stippen krijgt bij die fill-rate test, core omlaag.
Zonder koeling haalde ik de 200/210. Met koeling de 200/225 (Goh waar zou me koeling zitten :P).

Als je denkt dat alles goed is, ff een halfuurtje die benchmak laten draaien om je kaart een beetje te stressen. Je kan ook een zwaar spel spelen voor je v-kaart (dus geen UT, maar bv quake3 of FAKK2)!

Verwijderd

Topicstarter
Jzs wat staan die Detonators verspreidt zeg, is er geen site waar ze gewoon allemaal staan?

ps. ik heb al op nvdia's site en op Tweakers.net gekeken :(

Verwijderd

Topicstarter
HÈHÈ, eindelijk :P Detonator 5.45 raadt ik iedereen aan met hetzelfde probleem! Dezelfde fps als met 7.17 en nu kan ik hem ook met coolbit.reg naar 200/210 overklokken... nu ga ik dat gpu2_2 nog even proberen om hem hoger te krijgen dan 210..8-)
Pagina: 1