Philips DVDRW228K flashen gaat niet, ASPI fout?

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb een Philips DVDRW228K en ik denk dat de firmware wat er nu op zit (1.36) niet vlekkeloos werkt of dat ASPI niet goed draait.

Ik had al eerder een firmware update uitgevoerd (van standaard 1.36 naar 1.51) maar door een vage reden werd de drive niet goed gevonden in XP en zag 'm als een gewone CD-Writer. Heb de drive toen terug geflasht naar 1.36.

Vandaag moest ik ff iets branden als DVD-Video en ik merkte dat deze onder de nieuwste versie Nero een behoorlijke vertraging opleverde.
Ik haalde Easy CD Creator erbij en keek in de CD Drive Properties en daar stond bij alle optische stations het volgende: <Drive in use by "(null)">.

Ik startte de flash procedure van 1.51 om die te testen tijdens het branden, maar de flasher zag de DVDRW228K niet.

Heb ik hier te maken met een ASPI driver fout? Of is de firmware aangetast?

edit:
Topictitel moet ff aangepast worden naar: "Philips DVDRW228K firmware brak, of ASPI fout?" :)

[ Voor 12% gewijzigd door pSycho-Y2K op 01-04-2003 18:34 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:25

SambalBij

We're all MAD here

Controleer vóór je de update doet even of niet perongeluk je imapi service gestart is.
Overigens, het maakt toch weinig uit of XP je drive nou als DVD-RW of CD-RW herkent? Zolang CD schrijf applicaties de drive maar goed herkennen :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself