FOP32-1 op Athlon Xp 2400+ ?

Pagina: 1
Acties:

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 09:59
Ik heb voor m'n Pa een nieuw systeem besteld (A7N8X + athlon 2400+) zonder koeler. Ik heb hier nog een GlobalWin FOP32-1 liggen die op m'n Tbird 1330 heeft gezeten. Volgens GlobalWin kan ie maximaal een 1800+ aan, maar als ik naar de specs van beide procs kijk zie ik dat ze ong evenveel watt verstoken (0.5watt verschil). Dan moet ik toch die FOP32-1 op de 2400+ kunnen zetten of verlies ik iets uit t oog?

iemand een idee?

Verwijderd

Ja gaat wel lukken als je kast ook goed geventileerd is.
Een Tbird 1333Mhz wordt warmer als een Xp 2400+ Tbred B...100%

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
Dat gaat idd waarschijnlijk wel werken.

Maar de echte tweaker koopt natuurlijk een betere cooler, dan kun je hem ook een stuk beter OCen. Of je zet je fan op 17V natuurlijk 8)7.

tvw

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ShotGun schreef op 01 April 2003 @ 18:41:

Maar de echte tweaker koopt natuurlijk een betere cooler, dan kun je hem ook een stuk beter OCen. Of je zet je fan op 17V natuurlijk 8)7.
tja als je de post GOED had gelezen , dan had je wel gezien dat het voor ze vader is ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 09:59
ShotGun schreef op 01 April 2003 @ 18:41:
Dat gaat idd waarschijnlijk wel werken.

Heb zelf een Alpha 8045 + Papst op m'n Tbird zitten nu.. had deze cooler nog liggen dus vandaar... Komt zowiezo een 80mm fannetje op.. dus ben benieuwd :)

Verwijderd

de GlobalWin FOP32-1 is een prima cooler voor de 2400+ die minder heet wordt als de thunderbird 1333 .
de 2400+ bestond toen nog niet , anders had hij vast ook in de specs van deze cooler opgenomen geweest .

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Zet hem erop en probeer het uit zal ik zeggen! Wanneer de temps te hoog zijn kun je alsnog beslissen om een betere koeler te gaan halen!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

EternalDragon schreef op 01 April 2003 @ 18:54:
Zet hem erop en probeer het uit zal ik zeggen! Wanneer de temps te hoog zijn kun je alsnog beslissen om een betere koeler te gaan halen!

Idd, hij zal niet meteen verbranden. Je kan het dus heel makkelijk proberen.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 21:05

scorpionv

This space for rent

De FOP-32 is een prima koeler, m'n vriendin heeft er 2 op BP6 met 2 Celerons @572 zitten. Non-existant airflow, kleine kast, warme kamer, maar ik heb de procs nog niet boven de 55 gezien.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
chucky666 schreef op 01 april 2003 @ 18:45:
[...]

tja als je de post GOED had gelezen , dan had je wel gezien dat het voor ze vader is ;)
De PC van mijn vader heb ik anders ook geOCt hoor :P.

tvw

Verwijderd

mijn 2200+ wordt 10graden minder heet dan me 1800+ dmaar toch zal ik dan gaan voor een mooie zalman koeling die zit er nu ook bij me pa op wat een rust zeg pfff...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

scorpionv schreef op 02 April 2003 @ 00:12:
De FOP-32 is een prima koeler, m'n vriendin heeft er 2 op BP6 met 2 Celerons @572 zitten. Non-existant airflow, kleine kast, warme kamer, maar ik heb de procs nog niet boven de 55 gezien.
Uhm, ten eerste gaat dit over AMD en ten tweede gaat dit over een processor die op 2GHz loopt, geen 572MHz ;)

Maarruh, TS >>> Je kunt het toch gewoon proberen ? Als de processor te warm wordt dan zal 'ie instabiel worden of gewoon vastlopen, maar omdat je in ieder geval een koeler erop hebt die toch redelijk voldoet aan de eisen van een AMD'tje (max 1800+ Palomino die inderdaad wel wat warmer wordt dan een Thoroughbred) zal je processor echt niet doorbranden hoor...

Zet er gewoon lekker op en houdt de temps een dag of 2 in de gaten.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

BioWEB schreef op 02 April 2003 @ 18:30:
[...]

Uhm, ten eerste gaat dit over AMD en ten tweede gaat dit over een processor die op 2GHz loopt, geen 572MHz ;)
Ja, en? Ik wilde maar even aangeven dat het prima koelers zijn, ik heb nergens gezegd dat die processoren vergelijkbaar zijn toch? Ik heb alleen een mening gegeven dat het wel kan volgens mij.

edit:

Opbouwend stukje erbij: Review FOP32-1

[ Voor 14% gewijzigd door scorpionv op 02-04-2003 19:40 ]

• KneoK

KneoK

scorpionv schreef op 02 April 2003 @ 19:32:
[...]

Ja, en? Ik wilde maar even aangeven dat het prima koelers zijn, ik heb nergens gezegd dat die processoren vergelijkbaar zijn toch? Ik heb alleen een mening gegeven dat het wel kan volgens mij.

edit:

Opbouwend stukje erbij: Review FOP32-1
Ja en ? Dit is precies hetzelfde als vragen of een auto 180 km/h kan met Goodyear banden en als antwoord krijgen dat iemand op de fiets toch gauw wel 20 km/h haalt met Goodyear banden...

AMD != Intel
Celeron = low-end
Athlon XP = (nog wel) high-end
572MHz != 2GHz

Hoeveel meer verschil heb je nodig ?

Dat je denkt dat het kan, oke, dat zijn we met elkaar eens. Maar de reden waarom, tsja... Het is gewoon totaal niet met elkaar te vergelijken...

Ik had op mijn Celeron 800 ook een prima cooler. Die hield 'm heel erg netjes op ongeveer 45 graden als 'ie op 992 liep. Maar als ik die cooler op mijn 2400+ zou zetten... Ja, daar wil ik eigenlijk niet eens over nadenken.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Okay, ik kan het toch niet laten, deze hele discussie gaat over de koelcapaciteiten van de FOP32-1. Daar komen maar een paar zaken bij kijken.

Argumenten als deze zijn dan ook niet van toepassing.
AMD != Intel
Celeron = low-end
Athlon XP = (nog wel) high-end
572MHz != 2GHz
De uitspraken zijn wel correct natuurlijk, maar er is een belangrijkere specificatie; het wattage wat de processor afgeeft. En dat ligt in het geval van een Celeron @572 (2,2V) ruim boven de 50W. Een Athlon XP 2400+ zal wel wat meer verstoken, in de orde van grootte van 70W schat ik (ff opgezocht, 62W). Gezien de overcapaciteit van de FOP32-1 op m'n Celerons (die ik dus probeerde aan te geven door de mooie temperaturen bij slechte omgevingstemperaturen) ben ik dus van mening dat een FOP32-1 een Athlon XP 2400+ gemakkelijk aankan.

edit:
Ff de typical Thermal Power van de Athlon XP 2400+ opzocht bij AMD.

En, kom ik al minder insane over nu? De fiets <-> sportwagen vergelijking gaat niet echt op zo toch, met 50W <-> 60W?

[ Voor 18% gewijzigd door scorpionv op 03-04-2003 14:39 ]

• KneoK

KneoK

scorpionv schreef op 03 April 2003 @ 14:30:
Okay, ik kan het toch niet laten, deze hele discussie gaat over de koelcapaciteiten van de FOP32-1. Daar komen maar een paar zaken bij kijken.

Argumenten als deze zijn dan ook niet van toepassing.
[...]

De uitspraken zijn wel correct natuurlijk, maar er is een belangrijkere specificatie; het wattage wat de processor afgeeft. En dat ligt in het geval van een Celeron @572 (2,2V) ruim boven de 50W. Een Athlon XP 2400+ zal wel wat meer verstoken, in de orde van grootte van 70W schat ik (ff opgezocht, 62W). Gezien de overcapaciteit van de FOP32-1 op m'n Celerons (die ik dus probeerde aan te geven door de mooie temperaturen bij slechte omgevingstemperaturen) ben ik dus van mening dat een FOP32-1 een Athlon XP 2400+ gemakkelijk aankan.

edit:
Ff de typical Thermal Power van de Athlon XP 2400+ opzocht bij AMD.

En, kom ik al minder insane over nu? De fiets <-> sportwagen vergelijking gaat niet echt op zo toch, met 50W <-> 60W?
Ja, kijk, met deze redenatie geef ik je helemaal gelijk ! Maar zonder die wattages enzo vond ik het een beetje raar staan, snappie ?

Vlak nadat ik mijn vorige bericht had gepost begon het hersengedeelte langzaam aan te werken en dacht ik inderdaad ook iets van, zou 'ie het dan misschien hebben over de wattages maar heb je reactie even afgewacht.

Goed, we zijn het dus met elkaar eens.

DawnRazor >>> Is het nog gelukt ? Of heb je het zooitje nog niet binnen ?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

:) Okay, no hard feelings, ik kwam ook een beetje hard door de bocht met m'n eerste post.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 23:55

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb hier een XP2400 met een Alpha 6035 heatsink en dat gaat ook prima.
Dus die FOP moet ook wel kunnen lijkt me

Verwijderd

en een takkeherrie dat die fan geeft. Ik had ook een globalwinFOP32 op mijn tb800 zitten. Heb maar snel de fan vervangen. ..........

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 13:21
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 13:41:
en een takkeherrie dat die fan geeft. Ik had ook een globalwinFOP32 op mijn tb800 zitten. Heb maar snel de fan vervangen. ..........
dan ken je de fop 38 nog niet.. de fop 32 was juist een stille variant. hoewel de sinks exact het zelfde zijn.
Pagina: 1