Toon posts:

Data report VB 6.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een overzicht af te drukken heb ik in mijn programma in ( VB 6.0) een datareport object toegevoegd. d.m.v. PROJECT / ADD DATAREPORT. Het rapport ziet er prima uit. De layout is 2 kolommen: Maand en bedrag en aan het eind de som van de bedragen. Kan iemand mij vertellen hoe ik subtotalen per maand kan afdrukken. Alles geprobeerd (b.v. insert group/header). Ik krijg het niet voor elkaar. Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Dat is wel heel geavanceerd! ;)

Het kan wel met een VB6 datarapport, maar echt lekker werken doet het niet. Het meest standaard antwoord dat je op deze vraag zult krijgen is: Crystal Reports!

Ik heb dat probleem ook een keer gehad. Zorg ervoor dat je begint met het maken van je grouping, pas als je die hebt gemaakt ga je veldjes toevoegen. Dan zou het moeten werken. Als je het andersom doet komt je rapport er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord, maar bij Crystal reports zie ik geen mogelijkheid om parameters mee te geven. Byvoorbeeld: afdrukken alle bedragen van de maand Mei.
Hoe geef ik dan via een textveld v.h. formulier de maand Mei door aan crystal reports.