Toon posts:

[Remote Desktop Connection] Achter Routertje

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben wat aan het proberen met de Remote Desktop Control (standaard in WindowsXP). Op het lokale netwerk, werkt dit perfect! Over internet echter, werkt dit alleen bij de computer die direct is gekoppeld aan het internet (soort router). Deze computer geeft ook internet toegang via een hub aan de andere computers binnen het netwerk. Echter deze andere computers binnen het netwerk kan ik niet bereiken met dit programma via internet?

Dus stel IP van internetcomputer is > 80.34.54.102, het netwerkIP van deze pc = 192.168.0.1. en ik wil de computer uit dit netwerk met IP nummer 192.168.0.2. bereiken, hoe kan ik dit realiseren?

In de help niet veel over kunnen vinden en "80.34.54.102:192.168.0.2" werkt niet...

Hoop dat jullie iets weten.
Thnx!

Verwijderd

Dit gaat niet werken. Tenzij je iets met portforwarding gaat doen in je Router. Ondersteund je Router portforwarding?

Je kunt trouwens standaard met RDS niet connecten op een andere port, of wel? Als dat al niet wil gaat het zowiezo niet lukken. Probleem is dat maar één machine een extern IP heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
(Soort) Router zei ik :) Op dit moment is het simpelweg Windows XP Internet Sharing... denk niet dat het daarmee gaat... Ik zou eventueel WinRoute kunnen installeren / gebruiken, hoe stel ik die port forwarding hier in en hoe gebruikt je dit in Remote Desktop?
Thnx!

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Inderdaad met Port-forwarding, of met een tweestaps-strategie:
Stap 1) Neem met jouw pc via het internet de werkpc met internetverbinding over
Stap 2) Neem met de werkpc via het lokale netwerk een andere werkpc over

Verwijderd

RDP kan wel verbinden/luisteren op een andere port dus dat gaat wel werken. Wanneer WinRouter portforwarding ondersteund, en dat doet het volgens mij wel, gaat dit wel werken.

Dit is wel redelijk wat (uitzoek) werk, maar het is mogelijk!

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het voor de 2e keer overnemen van een computer (dus laptop -> internet pc -> netwerk pc) op dit moment de beste oplossing is. Het thuisnetwerk is immers niet de beperkende factor, dat is de internetverbinding.
Net getest en het werkt inderdaad goed, dus tenzij iemand geweldige voordelen kan bedenken voor port-forwarding, hou ik het hierbij :)
Bedank voor de reacties!

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 21:50
In windows zit ook een port-map functie ingebouwd als je een internet verbinding gedeelt hebt met het standaard winxp internet delen.
Je vindt deze optie bij:
netwerk eigenschappen van inkomende NIC, geavanceerd, instellingen.
Hier kun je een portforward aan maken. Forward poort 3389 naar het juiste interne ip adres.

• dielessen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
VPN verbinding maken .. ken je elke pc achter je (router )pc benaderen.
Of een port mapping zoals al eerder vermeld..

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zie Het Grote Poortmappingsverhaal + alle uitleg in dit topic. Dit is een kwestie van even een portmap aanmaken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.