Hier ben ik het niet eens met prog-konijn, en dan voornamelijk met het:
"leren denken zoals anderen denken"
Naar mijn mening is iedereen met een
afwijkende andere denkwijze van harte welkom. Mensen hoeven het niet eens te zijn over een moderatie, en ik ben best bereid om een moderatie te herzien, maar dat zal ik alleen doen als de ander komt met argumenten waarom de door mij gekozen moderatie niet zou stroken met zijn beeld. Zijn de argumenten van de ander goed genoeg, dan probeer ik te kijken waarom ik het daar wel of niet mee eens ben.
Een goede discussie over een moderatie is helemaal niet mis, en het zorgt ervoor dat je het eens van de andere kant gaat bekijken. Tenslotte loop je het risico dat je op een gegeven moment het alleen nog maar met elkaar eens bent, en precies hebt vastgesteld wat een -1 of een +1 zou moeten zijn. En dat zou voor mij eigenlijk een behoorlijke dooddoener zijn, aangezien dat voor mij zou betekenen dat ik blijkbaar niet (meer) beschik over het nodige aan zelfkritiek
Een andere mening houdt je scherp en zorgt ervoor dat je over je eigen punten gaat nadenken en dat is volgens mij nooit verkeerd
Disclaimer: Bovenstaande is geheel mijn eigen mening, ik wil niet voor de anderen spreken ofzo