Beeld is verrot na tijdje gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sinds een paar weken, om precies te zijn sinds de nieuwe omega drivers (soft 9800pro, u know) uit zijn, heb ik problemen met me Radeon 9700pro.
Na een tijd gegamed te hebben krijg ik strepen, artifacts en/of rare kleur(vlekken).
Dit is zowel bij het spelen van Counter-Strike als Freelancer (andere spellen speel ik nie zo lang).

Mijn Radeon 9700pro heb ik op 13-09-2002 aangeschaft dus is een van de eerste.
Wat mij opvalt is dat me mem chips heel heet worden tijdens gamen. Zou dit dus oververhitting van de mem chips kunnen zijn?

Ik heb al oude drivers teruggezet in de hoop dat het probleem verdween maar ook dat werkte niet.

De strepen zitten ook in windows na de game afgesloten te hebben en zijn er nog na even pc uit (5min) en dan opnieuw opstarten.

images:
screenshot bureaublad (let op icons

Ik had er meer maar die staan op mijn domein naam en die werkt momenteel niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
je hebt dus nu de R9800 drivers draaien? Als je nou eens normale R9700 terug zet?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Tampie schreef op 01 April 2003 @ 17:37:
je hebt dus nu de R9800 drivers draaien? Als je nou eens normale R9700 terug zet?
VinnieWeiss schreef op 01 April 2003 @ 17:35:
....
Ik heb al oude drivers teruggezet in de hoop dat het probleem verdween maar ook dat werkte niet.
...
Oftewel ik heb weer de Catalyst 3.1 drivers draaien (nou ja de Omega versie ervan), dus niet die voor 9800 power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is in ieder geval geen hardware probleem, want dan zou je het niet in een screenshot terug kunnen vinden :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
VinnieWeiss schreef op 01 april 2003 @ 17:35:
Sinds een paar weken, om precies te zijn sinds de nieuwe omega drivers (soft 9800pro, u know) uit zijn, heb ik problemen met me Radeon 9700pro.
Na een tijd gegamed te hebben krijg ik strepen, artifacts en/of rare kleur(vlekken).
Dit is zowel bij het spelen van Counter-Strike als Freelancer (andere spellen speel ik nie zo lang).

Mijn Radeon 9700pro heb ik op 13-09-2002 aangeschaft dus is een van de eerste.
Wat mij opvalt is dat me mem chips heel heet worden tijdens gamen. Zou dit dus oververhitting van de mem chips kunnen zijn?

De strepen zitten ook in windows na de game afgesloten te hebben en zijn er nog na even pc uit (5min) en dan opnieuw opstarten.

images:
screenshot bureaublad (let op icons

Ik had er meer maar die staan op mijn domein naam en die werkt momenteel niet |:(
Maar als die iconen er vaag uitzien op een screenshot dan ligt het toch aan windows en niet aan je kaart, want een screenshot is toch geen rip van wat je grafische kaart weergeeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 06:23
^ Daar komt nog bij dat andere iconen (oa die van windows zelf) wel gewoon zijn. Heb je tweakXP? Dan kan je dus een icon restore doen. Doe dat eens voor het gamen en kijk of het dan nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb dus precies hetzelfde met mijn Sapphire 9700 sinds ik die laatste omega drivers had gebruikt.

trouwens die icons die fout worden weergegeven is just a bug of xp

[ Voor 30% gewijzigd door n00bs op 01-04-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Maar hoezo zou ik dan na 2 uur gamen pas artifacts enzo in games krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

VinnieWeiss schreef op 01 april 2003 @ 18:03:
Wordt ie te heet misschien :? Brakke Airflow :?
Slaat nergens op. Je hebt volkomen gelijk VinnieWeiss!!
:P

[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 01-04-2003 19:59 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 01 April 2003 @ 18:03:
heb je misschien heatsink op je mem blokjes ??
of iets anders op de vga kaart passief gekoelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Er zitten geen heatsinks op m'n mem blokkjes, verder de standaard Ati heatsink op de core.
dual-zip schreef op 01 April 2003 @ 17:56:
Het is in ieder geval geen hardware probleem, want dan zou je het niet in een screenshot terug kunnen vinden :)
dual-zip schreef op 01 april 2003 @ 18:08:
[...]

Wordt ie te heet misschien :? Brakke Airflow :?
Klinkt dat niet een beetje tegenstrijdig?

Overigens ik heb 1 intake fan aan de voorkant en me Voeding is outtake (zit ook intake in van lucht uit kast dus). Dit alles nu in een Chieftec DA-01WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 01 april 2003 @ 18:10:
Er zitten geen heatsinks op m'n mem blokkjes, verder de standaard Ati heatsink op de core.

[...]

[...]

Klinkt dat niet een beetje tegenstrijdig?

Overigens ik heb 1 intake fan aan de voorkant en me Voeding is outtake (zit ook intake in van lucht uit kast dus). Dit alles nu in een Chieftec DA-01WD
zou zeggen probeer eens te gamen met je kast open, dan kun je zien of het een temperatuur probleem is. (eventueel extra fan op vga kaart richten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 17:13
Hmm, misschien ff goed opletten : dit zou misschien hetzelfde verschijnsel kunnen zijn als het schaakbord-pattroon bij de R9500 hack?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaliXL schreef op 01 April 2003 @ 18:17:
Hmm, misschien ff goed opletten : dit zou misschien hetzelfde verschijnsel kunnen zijn als het schaakbord-pattroon bij de R9500 hack?
jah maar als hij hem terug zet naar 9700 heeft hij het nog dus dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Ik had exact hetzelfde met een Geforce 256, het was bij mij wel degelijk een hardware probleem. Het geheugen werdt na een tijdje spelen te warm en werdt het beeld niet goed opgeslagen en kreeg ik zelfde als de TS.

Windows maakt in principe een screenshot van het videogeheugen, en als het daar niet goed in weggeschreven is zal het ook op die wijze op de screenshot te zien zijn.

Zet eens in windows je hardware acceleratie eens terug, dan zal zien dat het verdwijnt. (onder 'troubleshooting' in de 'display properties').

Had deze problemen zowel onder W9x/WinNT/Win2K/WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Weer wat geleerd, thx [ash] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Me domein is eindelijk weer online dus hier de andere plaatjes:
Dit is screenie met de streepjes
En deze is van de rare kleurvlekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

dual-zip schreef op 01 April 2003 @ 20:00:
Weer wat geleerd, thx [ash] :)
Your Welcome :+ daarom zitten we op toch op GoT ;)
Exact dezelfde problemen die ik had, misschien je geheugen coolen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb ook een radeon 9700 pro en de nieuwste omega drivers (gebaseerd op cat3.2)

Werkt hier wel perfect, inderdaad worden je memsinks heet. Vergeet niet dat de omega drivers een hack hebben en de kaart dus harder loopt en zal dus ook wat warmer worden.

Me casetemp is 25 graden behoorlijk cool dus, zal wel te warm worden bij jou.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Mijn case temp is ook 25 graden.
Ik gebruik nu oude omega drivers en heb er soms last van en soms niet. Nu na 4 uur Freelancer te spelen niks gehad.
Mem werd altijd al erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

eerste plaatje had ik wanneer ik men videokaart te ver o'clockte
tweede wanneer ik net te ver o'clockte

dus zal idd wel met hitte te maken hebben, theb je geen fan ofzo die je er echt op kan mikken en dan daarna even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Hmm wat ik denk is het volgende:
Mem chips worden onder het gamen erg heet. Een mem chip is misschien niet 100% en levert daardoor heel soms problemen op.
Dit zou kunnen verklaren waarom het nu pas is gekomen. Die mem chip "brokkelt" af, want er zijn extra warmte afgevende spullen bijgekomen en ook geen fans uitgegaan/ingegaan.
Hij doet het maar af en toe. Ook dat zou kunnen zijn dat die mem chip niet helemaal goed is. Soms kan het misgaan.

Ik heb de winkel, waar ik hem gekocht heb, een mailtje gestuurd. Ik wil eerst hun reactie weten, want als ik straks heatsinks op het geheugen ga zetten en waterkoeling op me core en hij blijkt echt stuk, kan ik hem ook niet meer omwisselen.

(Bovendien zou een nieuwe kaart toch wel leuk zijn, die cores zijn beter over te klokken >:) (Deze is nooit overgeklokt geweest overigens))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

[ash] schreef op 01 april 2003 @ 19:30:
Het geheugen werdt na een tijdje spelen te warm en werdt het beeld niet goed opgeslagen en kreeg ik zelfde als de TS.

Windows maakt in principe een screenshot van het videogeheugen, en als het daar niet goed in weggeschreven is zal het ook op die wijze op de screenshot te zien zijn.
Had ik maar beter niet kunnen reageren :? of heb jij niet goed gelezen, ik had dit namelijk gisteren al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Hmm ja eigenlijk wel, ik moet me schamen. Niet goed gelezen dat is.
Ik ga hem maar opsturen want dit hoort natuurlijk niet en beter nu opsturen dan straks niet meer kunnen omdat ik er waterkoeling enzo heb opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring (verneukte icons van desktop onder Windows):

- Trident 8900a 1MB, zelfde probleem - door 1 defecte VRAMchip... **
- Matrox G200 8MB, zelfde probleem - door warmte van overklok... *
- Matrox G450LX 16MB, zelfde probleem - door warmte van overklok... *
- Geforce2MX400 32MB, zelfde probleem - door warmte van overklok... *
- Geforce2MX200 32MB, zelfde probleem - door warmte van overklok... *
- Geforce2MX200 32MB, zelfde probleem - door ArticSilver op print bij VRAM... ***
- Geforce2GTS 32MB, zelfde probleem - door warmte van overklok... *
- Ati Radeon 8500, zelfde probleem - door kapotte VRAM... ****

Need to say more?

* Terugklokken indien veroorzaakt door overklok was de oplossing.
** Chip vervangen
*** Schoongepoetst met tandenborstel
**** Omgeruild - garantie

gelukkig niet allemaal mijn eigen probleemkaarten... :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dual-zip schreef op 01 April 2003 @ 17:56:
Ugh ?
Als je videomemory door een hw-fout verneukt wordt zie je dat ook in je screenshots hoor :)

-edit : woeps, ik had *ook* ff verder moeten lezen dan m'n neus lang is |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinnieweis staat fast writes wel uit ?????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou je nou Fastwrites willen uitzetten :?

Je gaat toch niet je performance verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Dat snap ik ook nie helemaal.
Fast Writes stond natuurlijk aan. Deed het ook altijd.

Denk gewoon dat Vram naar de kl*ten is gegaan. De kaart ligt nu bij de TPG of inmiddels al bij de technische dienst en dan gaat ie naar Connect3D waar ze zullen constateren dat ie kapot is. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Trailseaker-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
Heb je misschien rivatuner geinstalleerd?
Ik had ook last van dat soort dingen en na een tijdje kwam ik erachter dat het aan die sofware lag. Deinstalleren was de oplossing.

Trailseaker @ GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

-Trailseaker- schreef op 06 april 2003 @ 21:01:
Heb je misschien rivatuner geinstalleerd?
Ik had ook last van dat soort dingen en na een tijdje kwam ik erachter dat het aan die sofware lag. Deinstalleren was de oplossing.
Dan had je a) waarschijnlijk niet dezelfde problemen en b) rivatuner is opzich het probleem niet, tenzij je gaat OC-en en dan is het weer hardware gerelateerd 8)7.

Als je de topic een beetje doorleest wordt het duidelijk dat het echt een hardwarematig probleem is. :+

[edit]
En als je nog wat beter gelezen had, had je kunnen zien dat de TS een radeon heeft en het is wel erg onwaarschijnlijk dat iemand met een radeon gebruik maakt van de rivatuner :?

[ Voor 15% gewijzigd door [ash] op 06-04-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Trailseaker-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
[ash] schreef op 06 April 2003 @ 21:19:
[...]
Dan had je a) waarschijnlijk niet dezelfde problemen en b) rivatuner is opzich het probleem niet, tenzij je gaat OC-en en dan is het weer hardware gerelateerd 8)7.

Als je de topic een beetje doorleest wordt het duidelijk dat het echt een hardwarematig probleem is. :+

[edit]
En als je nog wat beter gelezen had, had je kunnen zien dat de TS een radeon heeft en het is wel erg onwaarschijnlijk dat iemand met een radeon gebruik maakt van de rivatuner :?
Foutje ja, ik bedoelde ook "powerstrip" en ik heb hem niet overgeclocked, aangezien ik nog met een originele Radeon np bios zit. Bij mij leek het ook een hardwarematig probleem aangezien ik diezelfde rare icoontjes had. Ik had hier nog nooit ever gelezen dus daarom vermeld ik het maar hier. Misschien dat ik deze persoon en andere ermee kan helpen. O-)

Trailseaker @ GOT

Pagina: 1