Toon posts:

ISDN Kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het aansluiten van ISDN op internet. Hiervoor heb ik een isdn-kabel nodig. Nu werd mij door iemand verteld dat ik een gewone telefoonkabel kan nemen. Aan deze kabel zou ik dan ISDN-connectoren (grotere dus) moeten zetten en dan zou het werken... Is dit zo...?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ja

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Op een gewone telefoonkabel, krijg je geen ISDN connectoren geknepen (nou ja, bijna niet dan). Beter kun je bij primafoon van die ISDN doosjes kopen waar je je normale telefoonkabel in aan kan sluiten, waarna je door kunt gaan met UTP-kabels zie anders ook de search even, daar vind je ook vast en zeker meer.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
ISDN stekkers zijn gewoon RJ-45 pluggen met alleen de middelste vier bedraad... Dus kun je gewoon doen. En of je er een connector op krijgt is kwestie van oefenen, mij lukt het tenminste wel.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
Radian schreef op 01 April 2003 @ 17:35:
Op een gewone telefoonkabel, krijg je geen ISDN connectoren geknepen (nou ja, bijna niet dan). Beter kun je bij primafoon van die ISDN doosjes kopen waar je je normale telefoonkabel in aan kan sluiten, waarna je door kunt gaan met UTP-kabels zie anders ook de search even, daar vind je ook vast en zeker meer.
Misschien niet de meeste nette oplossing maar door een kroonsteentje te gebruiken of te solderen en er dan wat dunnere draadjes aan te zetten moet het ook lukken als de de stekkertjes er anders niet aan krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pc123 op 01-04-2003 19:52 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb gewoon een cat5e utp kabel gelegt :)

Tweakers Discord

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Bij mijn weten passen rj11 stekkertjes ook in een rj45 ingang, dus kan je hem gewoon inpluggen zonder stekkertjes te vervangen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RJ-11 is de 4 polige stekker, RJ-45 is de 8-polige.
Nu weet ik even niet de juiste benaming voor de 6-polige variant, maar alleen de 6-polige past in een RJ-45 ingang. Het maakt wel degenlijk verschil.

Ey!! Macarena \o/

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

RJ-19
Of, als het lipje aan de zijkant zit : MMJ, door DEC als proprietary seriele connector gebruikt, o.a. op de VT320 en VT420 terminals.

Digital Equipment Corporation was ooit de een-na-grootste computer-bouwer ter wereld (na IBM) met de PDP en VAX mini's. Ze ontwikkelden de Alpha-processor, de 21x4x Ethernet-chips en de 21x5x PCI-PCI-bridges. Door dom beleid, waaronder grote arrogantie richting de klanten, is het grootste deel van de tent uiteindelijk door Compaq overgenomen, netwerk-stukken door Enterasys en DNPG, de 21xxx-chips door Intel.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

RaZ schreef op 02 April 2003 @ 01:21:
Nu weet ik even niet de juiste benaming voor de 6-polige variant, maar alleen de 6-polige past in een RJ-45 ingang. Het maakt wel degenlijk verschil.
Als ik me niet vergis heet die RJ-9 :)

Verwijderd

Een ISDN kabel is een 8 aderige kabel met een RJ-45 connector

Een "gewone"telefoon kabel is een 4 aderige kabel met een RJ-11(geloof ik) connector.

Isdn kabel is gemaakt zodat je met 2 lijnen tegelijk kan internetten, dus 4 aders per verbinding. ALLEEN als je dual line gebruikt heb je dus alle 8 aders nodig..
Als je een RJ-45 aan een 4 aderige kabel plakt ( mits je de puntjes goed verbind!) voor de juiste aansluitpuntjes moet je ff op internet verder zoeken, ik geloof dat 1,3,5,7 gebruit worden voor upstream( +) en 2,4,6,8 voor downstream (-) dus in geval van een 4 aderige kabel gebruik je gewoon 1,2,3,4 ( 1 en 3 voor + en 2,4 voor - )

Als je het zo aansluit komt het volgens mij wel goed ( of de stoppen slaan door :) ) in theorie zou je een isdn kabel kunnen maken van een simpel verlengsnoer .. 8)7

Verwijderd

RaZ schreef op 02 April 2003 @ 01:21:
horsshit ! een telefoon kabel ( 4 polige) past best in een Isdn GAT ( 8 polig)

Verwijderd

Topicstarter
thks allemaal!
Pagina: 1