Ik zoek een eenvoudige Midi Sequencer. Cubase en Cakewalk vind ik veel te moeilijk. 
Vroeger met Windows 3.1 had ik een heerlijke Midi Sequencer.
Gewoon alles direct zichtbaar:
-enkele notenbalken met alle partijen
-onderkant van het scherm direct alle schuifknoppen (volume, panning)
-makkelijk instrument wisselen
-overzichtelijk
De naam: "Windows Sequencer" (zie daar maar es op te zoeken in google
)
Om muziek in te studeren wil ik nu met midi-files werken. Maar Cakewalk:
-Standaard is alles piano, ik wil mijn partij wat anders, dus maak ik het trompet. Druk ik op pause en play ik weer, is het weer piano!!!
Ik heb geen idee hoe dit komt en ik wil me er niet in verdiepen, kost teveel tijd.
-Bij het openen van een midi-file komt standaard een heel overzicht. Ga ik naar een andere view (notenbalk oid), dan kan ik onmogelijk terug naar het overzicht
Ik heb nog twee freeware proggies geprobeerd, maar die waren brak en helemaal onoverzichtelijk.
Kent iemand het programma dat ik bedoel? Weet iemand een proggie voor XP dat net zo simpel en doeltreffend is? Ik wil dus wel simpele aanpassingen (instrumenten) kunnen doen, maar heb geen compleet pakket nodig waarvoor ik eerst 3 boeken moet lezen
Vroeger met Windows 3.1 had ik een heerlijke Midi Sequencer.
-enkele notenbalken met alle partijen
-onderkant van het scherm direct alle schuifknoppen (volume, panning)
-makkelijk instrument wisselen
-overzichtelijk
De naam: "Windows Sequencer" (zie daar maar es op te zoeken in google
Om muziek in te studeren wil ik nu met midi-files werken. Maar Cakewalk:
-Standaard is alles piano, ik wil mijn partij wat anders, dus maak ik het trompet. Druk ik op pause en play ik weer, is het weer piano!!!
-Bij het openen van een midi-file komt standaard een heel overzicht. Ga ik naar een andere view (notenbalk oid), dan kan ik onmogelijk terug naar het overzicht
Ik heb nog twee freeware proggies geprobeerd, maar die waren brak en helemaal onoverzichtelijk.
Kent iemand het programma dat ik bedoel? Weet iemand een proggie voor XP dat net zo simpel en doeltreffend is? Ik wil dus wel simpele aanpassingen (instrumenten) kunnen doen, maar heb geen compleet pakket nodig waarvoor ik eerst 3 boeken moet lezen
[ Voor 16% gewijzigd door pmeter op 02-04-2003 10:19 ]