Eenvoudige Midi Sequencer gezocht - Cubase te moeilijk :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 18:46
Ik zoek een eenvoudige Midi Sequencer. Cubase en Cakewalk vind ik veel te moeilijk. :?

Vroeger met Windows 3.1 had ik een heerlijke Midi Sequencer. >:) Gewoon alles direct zichtbaar:
-enkele notenbalken met alle partijen
-onderkant van het scherm direct alle schuifknoppen (volume, panning)
-makkelijk instrument wisselen
-overzichtelijk
De naam: "Windows Sequencer" (zie daar maar es op te zoeken in google :o)

Om muziek in te studeren wil ik nu met midi-files werken. Maar Cakewalk:
-Standaard is alles piano, ik wil mijn partij wat anders, dus maak ik het trompet. Druk ik op pause en play ik weer, is het weer piano!!! :? Ik heb geen idee hoe dit komt en ik wil me er niet in verdiepen, kost teveel tijd.
-Bij het openen van een midi-file komt standaard een heel overzicht. Ga ik naar een andere view (notenbalk oid), dan kan ik onmogelijk terug naar het overzicht :?

Ik heb nog twee freeware proggies geprobeerd, maar die waren brak en helemaal onoverzichtelijk.

Kent iemand het programma dat ik bedoel? Weet iemand een proggie voor XP dat net zo simpel en doeltreffend is? Ik wil dus wel simpele aanpassingen (instrumenten) kunnen doen, maar heb geen compleet pakket nodig waarvoor ik eerst 3 boeken moet lezen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door pmeter op 02-04-2003 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar Band in a box, mischien vind je dat interressant voor midi.

http://www.pgmusic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 19:14

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik zou voor cakewalk 4 of 6 gaan, die kunnen nog niet zoveel en zijn overzichtelijk

ik gebruik cakewalk 9 al een paar jaar, dat probleem met die piano ken ik, maar daarvoor moest ik wel een paar keer mailen met alesis, bleek dat ik een registry moest veranderen in mn synth.

band is a box heb ik ook gehad, maar die werkte niet met mn roland synth module,

logic audio is ook heel mooi, maar is wel uitgebreid

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Cubasis lite ofzo da's echt niet moeilijk, maar wel handig, is een uitgeklede Cubase. Gebruik je nog externe apparatuur? En hoe wil je zang gaan opnemen met MIDI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 01 April 2003 @ 20:54:
En hoe wil je zang gaan opnemen met MIDI??
Jah uuuuhh dus niet :P

Daar heb je echt dus een pakket nodig die die ook audio kan ja :) En idd cubasis kan geloof ik 8 audio tracks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 15:28

MBV

Ik heb eventjes Music masterworks gebruikt, vond dat wel handig. Ik weet niet hoe jij het vind, is een eenvoudig programma met 30-dagen trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 18:46
Bedankt voor de hulp!
Ik heb inmiddels wat hulp gekregen met Cakewalk, maar ik ga de andere pakketten zeker bekijken. Emagic Logic Audio, Cakewalk 4 ;) , goede tips!

Music Masterworks doelde ik op met brak en buggy :o , het komt mij een beetje hakkerig over, bij het afspelen lopen de noten niet echt soepel voorbij...

[ene edit]
Wauw!!! Net Logic Audio geprobeerd: zeer overzichtelijk. Heel mooi hoe soepel de "aanwijsstok" met de noten meeleest!!! Verder direct een overzicht met VU-meters per partij. Een los verplaatsbaar venster met de play/stop ed. Maar het mooiste: NEDERLANDS!!! Ik heb net alle events verwijderd, zodat mijn instrumentswijziging ook blijft. :9 Ik vernaggel de midi-file wel een beetje, maar het werkt wel :+
[/ene edit]

[nog een edit]
Tja, ik heb nog een boekje "Cubase Lite voor Windows 3.11" liggen >:)......
Okee, je hebt gelijk. Ik ga er een mespuntje tijd in steken. 8)

[ Voor 52% gewijzigd door pmeter op 02-04-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

precies pmeter :) ga maar eens lekker leren :Y)

gewoon even bij de bieb een boekie halen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1