[Mp3bak]Probleem bij OS-afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:40
Ik ben van plan een MP3-bak te gaan maken.
Alle voorbereidingen zijn zo ongeveer getroffen.
Ik ben nu bezig met allerlei practische problemen aan het elimineren zodat ik kan gaan bouwen zonder problemen.
Maar goed, mijn probleem:
Als OS op de MP3-bak ik wil Win98+winamp. Het opstarten moet geen probleem zijn (winamp in opstartenfolder met parameter). Maar het afsluiten wel. Aangezien ik hem zonder toetstenbord of monitor (WinAmp wordt via knoppen van een gesloopte gamepad bestuurd) ga maken, kan ik dus niet kiezen voor Start->Afsluiten. Als ik mijn mp3-bak dus met de aan/uit knop iedere x zou aan en uitzetten, dat gebeurt in principe 1x per dag, dan vindt windows dat niet zo fijn. Scandisk e.d.
Zijn er manieren om dit te omzeilen (niet de scandisk maar het afsluiten) of moet ik kiezen voor Linux? (alsjeblieft niet ;)).

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan maak je toch een taak aan :?

deze laat je bijv shutdown runnen op een bepaalde tijd, en klaar is kees.
dan sluit deze veilig af, en hoef je niet eens moeite te doen, door een knop in te drukken :D

suc6 :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou, wat dacht je van windows 95 installeren. Die start namelijk niet scandisk bij opstarten. Maar waarschijnlijk kun je scandisk ook wel van je pc donderen.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 18:32

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik heb win2k als gewone server staan, ik duw ook gewoon dat ding aan en uit, doet t nu al 2 jaar zonder problemen, hij logged auto in, alleen opstarten duurt iets langer door scandisk, maar dat boeit ni zoveel.

• Neobender
Een taak zou misschien wel eens kunnen werken :)
Moet ik dan bij de taskmanager een nieuwe taak maken? (Sorry, maar win98 is nogal lang geleden voor mij :{).

[ Voor 5% gewijzigd door Neobender op 01-04-2003 16:57 ]

• Neobender
Even voor de duidelijkheid, het gaat mij niet echt om de scandisk maar om het goed afsluiten van windows. Zonder dat ik een toestenbord oid hoef te gebruiken.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 18:32

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik zou je echt win2k advieseren, je kan gewoon aan en uit zetten, je kan automatisch inloggen, hij draait bij mij op me 166, ik weet niet hoe snel die is, maar alleen os draaien en mp3's afspelen heb je ni zulke hoge system specs voor nodig.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je nog een knop over op je gamepad? Dan kun je daar misschien een macro/batchfile op aansluiten.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:22
Kanje er niet voor zorgen dat als er een bepaalde toets van die gamepad ingedrukt wordt dat dan win98 afgesloten wordt?

edit:

Noork was eerst

[ Voor 14% gewijzigd door Harmsen op 01-04-2003 17:02 ]

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Installeer alleen dos en gebruik DAMP mp3 player. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 17:11 ]

Verwijderd

Dit werkt in ieder geval bij een laptop. Ik heb nog nooit gekeken of dit ook bij een desktop (Moet dan natuurlijk wel een ATX zijn...) werkt.

"Configuratiescherm" --> "Energiebeheer" --> "tabblad Geavanceerd". Op mijn laptopje (dual-boot 98SE/2k) kan ik hier instellen, of de computer gaat uitschakelen of in standby gaat, als ik de powerknop kort indruk.

Maar nogmaals, ik heb het nog nooit op een desktop geprobeerd, en ik heb ook geen desktop meer, waar 98 nog opstaat. (Ja, trouwens nog 1tje, maar da's een AT.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 17:16 ]

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:57
In w2k kan je ook gewoon aangeven dat je comp als je op de ATX powerknop drukt, gewoon zelf windows netjes afsluit en dan pas uitgaat. Windows 98 weet ik niet of dat daarmee nog kan, maar waarschijnlijk wel. En anders maak je een batchfile dat windows afsluit en zet je die in taakplanner, maarja wel jammer als je dan een keertje langer op bent dan normaal en 'plop' daar gaat de muziek uit.
Pagina: 1