Asus of niet asus

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb 2 Asus CUSL2-C. Allebei versie 1.02. De ene is gemaakt in China en de andere in Taiwan. Ik heb een biosflash bij de board gedaan en dat ging niet goed en bij het andere board wel. De ene heeft Phoenix bios en de andere een Award bios.

Bij de denk ik orginele staat keurig aan de zijkant het type en de andere alleen een serienummer.

Heb ik hier een namaak of is dat niet zo?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Namaak is volgens mij zo goed als onmogelijk, wil je namelijk mobo's maken dan zal je een hele fabriek moeten hebben. Ik zou even op de asus site kijken of er niet toch 2 type's zijn.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Je kunt bij mijn weten geen Award bios over een Phoenix bios heen flashen.

• itsalex
  • Niet online
Er zijn bijvoorbeeld ook een ander verschil te zien: De socket 370 is een ijzere en de andere een metalen. Het kan misschien zijn dat het een week verschilt maar de stickers van het ene moederbord staat alleen het serienummer op en de andere het serienummer maar dan met productgegevens en type moederbord.

Bij volgens mij fake moederbord is een stickertje geplakt dat het gemaakt is in China en bij de andere Made in Taiwan gedrukt in het moederbord.

Er zijn ook een aantal andere verschillen zoals dat bij het ene moederbord bij de plaats van de gamepoort de type bios heeft geplakt en de andere heeft dat op de chip van Asus zelf.

Boven de PS/2 staat Amco en de andere Foxconn zoals ook op de USB poorten staat.

Onderaan bij het boord staat keurig het nummer van productie of zo en de andere Yang AN YA-3 of zoiets

Op het boord dat later is gekocht staat ook nog dat het een Phoenixbios is en de andere Award 1998 PCI/PNP 686 282181209.

Maar het zal wel goed zijn en ik kan het boordje weggooien dus als iemand interesse heeft in het boord dan hoor ik het wel

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een socket van ijzer/metaal :?

Ijzer == Metaal :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
itsalex schreef op 01 April 2003 @ 17:15:
Er zijn bijvoorbeeld ook een ander verschil te zien: De socket 370 is een ijzere en de andere een metalen. Het kan misschien zijn dat het een week verschilt maar de stickers van het ene moederbord staat alleen het serienummer op en de andere het serienummer maar dan met productgegevens en type moederbord.

Bij volgens mij fake moederbord is een stickertje geplakt dat het gemaakt is in China en bij de andere Made in Taiwan gedrukt in het moederbord.

Er zijn ook een aantal andere verschillen zoals dat bij het ene moederbord bij de plaats van de gamepoort de type bios heeft geplakt en de andere heeft dat op de chip van Asus zelf.

Boven de PS/2 staat Amco en de andere Foxconn zoals ook op de USB poorten staat.

Onderaan bij het boord staat keurig het nummer van productie of zo en de andere Yang AN YA-3 of zoiets

Op het boord dat later is gekocht staat ook nog dat het een Phoenixbios is en de andere Award 1998 PCI/PNP 686 282181209.

Maar het zal wel goed zijn en ik kan het boordje weggooien dus als iemand interesse heeft in het boord dan hoor ik het wel
Verschil in sockets is mogelijk.
Meestal metaal/ijzer whatever of plastic/kunststof

Dat met die sticker kan ook, soms word er wat overheen geplakt, over het Made in Taiwan.

Verdere verschillen kan altijd, moet je ff naar het serienummer kijken, daaruit kun je de datum wel halen.
Verschillende PS/2 poorten zal ook wel kunnen, ligt er maar net aan wat er is etc.

Post anders ff je serienummers :)

Zo hoort ie er ong. uit te zien :D

http://www.ocworkbench.com/hardware/asus/cusl2c/cusl2c.jpg
Made in Taiwan en plastic sockethendel.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 01-04-2003 17:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens ff hier:

Identify Fake Motherboards

Er zijn idd nogal wat fake Asus boards in omloop (ook MSI, trouwens, op de HCC 2001 zag ik een paar liggen). Sterker nog, lees deze eens, het gaat over fake CUSL2 mobo's:
The common Asus board, which has been duped in Indian market, is the AsusCUSL2-M main board based on the Intel 815e chipset, say sources. Priced in the open market at about $122 CUSL-2 is one of the fastest moving model in India. "The fake one which is sold locally is priced about Rs 6700 (about $ 100 sans import duties). The board we found out is actually a cheaper Chinese motherboard which may retail at about Rs 5000 ( $70 sans import duties," said a reseller close to Rashi Peripherals.
http://www.theinquirer.net/?article=1134

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Niet online
Tnx voor al jullie reply's maar het gaat denk ik hier gewoon om een fake boordje want anders had die moeten flashen met de bios. Er zit een metalen pin ipv een gewone lichtbruine plastic. Het serienummer is 14zm126914. Er staat ook dat er nog een Award bios aanwezig ipv sinds de P3B-F de Phoenix bios in het leven is geroepen. PS op mijn CUWE-FX zit ook een metale poot.

Zelfs mijn 2 Asus CUWE-FX hebben allebei die Phoenix bios en mijn Asus TUEP2-M heeft ook die Phoenix Bios. Op de bioschip staat bij Orginele gewoon CSLC4 en de valse Award PCI/PNP 686 282181209

En zelfs de pootjes van de dimmtjes zijn anders.

Dus het boord is gewoon vervalst. Dan moet ik mijn andere klant ook in lichten want die heeft namelijk een serienummer hoger en van dezelfde zending.
Boven die PS/2 poortjes staat ook nog AMCO en niet zoals standaard Foxconn.

Jullie krijgen foto's te zien over een paar dagen dan heb ik een digitale cam.

Pagina: 1