Toon posts:

full cpu usage

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb via google een programmagevonden, dat in de
achtergrond naar kanker onderzoekt.. Dit programma maakt volledig gebruik van uw cpu om sneller naar kanker te zoeken..

Mijn vraagske is, kan dit voor de cpu kwaad dat die constant op 100% sta? Ik ondervind er geen last van maar ik maak toch een beetje zorgen....

Ik laat de pc max 3 uurkes per dag opstaan en de cpu komt niet boven de 50
graden..

Mijn cpu is ne 2600xp (333mhz)..

Verwijderd

nee joh, gewoon lekker doen.

Dat doen honderden met jou ook altijd door het koetje te draaien. Daar wordt je comp geen haar slechter van.

Verwijderd

Daar is zo'n ding toch voor gemaakt,om gebruikt te worden? 8)7 |:(
Heb hier een pc op mn werk (ook amd) die 9 uur continu loopt te stampen, en niet warmer wordt as 60 graden...

/edit

meep was net sneller

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 16:09 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In principe niet, veel mensen draaien op de achtergrond een koetje (doet berekeningen en gebruikt 100% cpu). Ik weet alleen niet of dit programma voorrang krijgt op andere threads die normaal gesproken dus "sneller" zouden lopen. Maar ik denk dat het niet veel kwaad kan. Temperatuur is ook okay.

• Expander
  • Niet online
Vooral maar drie uur per dag.. Da's drie keer niks..

Sommige XP's staan 24/7 100% te stressen..

Expanding the inexpandable

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Viper_74 schreef op 01 April 2003 @ 16:10:
In principe niet, veel mensen draaien op de achtergrond een koetje (doet berekeningen en gebruikt 100% cpu). Ik weet alleen niet of dit programma voorrang krijgt op andere threads die normaal gesproken dus "sneller" zouden lopen. Maar ik denk dat het niet veel kwaad kan. Temperatuur is ook okay.
Prioritey hoort niks uit te maken, dat zegt alleen in welke volgorde je OS alles afhandlt.
Realtime prioriteit is het hoogste en moet zo snel mogelijk worden uitgerekend, terwijl een proces op idle prioritey pas als laatste aan de beurt komt, om zo je systeem verder niet te belasten :)
Of je nou je koetje op realtime (niet aan te raden overigens, PC zal waarsch. crashen!) of op idle, op 100% CPU kom je wel ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Het is vaak zelfs beter een PC zo lang mogelijk, of als de energierekening er niet toe doet, gewoon 24/7 te laten draaien. Waarom? Door temperatuursverschillen. Een proc warmt op naar zo'n +/- 50 graden (met luchtkoeling gemiddeld), en als tie uit staat is het kamertemperatuur. Steeds opwarmen en afkoelen is niet goed voor de hardware, omdat het dan uitzet enz. Dus continue eenzelfde temp. is beter voor de hardware, mits goed gekoeld :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk dank voor de snelle antwoorden.. Ik zal mijn bijdrage voor kanker verderzetten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 19:10:
Allemaal hartelijk dank voor de snelle antwoorden.. Ik zal mijn bijdrage voor kanker verderzetten :)
ik zou persoonlijk liever een bijdrage TEGEN kanker voortzetten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 20:33:
[...]

en als ie dat nou ook nog voor de DPC zou doen zou het helemaal mooi zijn :)

check deze link : http://145.94.192.103/sid/faq.cfm?project=7

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 20:35:
[...]

als we jou toch niet hadden, he dredge.... ;)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 20:33:
[...]

U hebt gelijk, dat is weer stom van mij 8)7

Verwijderd

Cow_tipping schreef op 01 april 2003 @ 21:42:
[...]

als we jou toch niet hadden, he dredge.... ;)
Ja dat mag wel eens gezegd worden :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 20:35:
[...]

Dit is het programma dat ik inderdaad gebruik.... Tis nu op volle toeren aant draaien. :)

• Mentalist
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Kan idd geen enkel kwaad. Intel b.v. (AMD bij boxed cpu's volgens mij ook) geeft 3 jaar garantie op procs, ook als je ze 24/7 voor 100% gebruikt. Dat is niet voor niks.

Zeker met zo'n temp is er geen enkele reden voor zorgen. Mijn P3 is normaal zo'n 42 graden idle (die hoge temp komt doordat ik de fan er afgesloopt heb >:)), stressed met iets wat normaal stressed (zoals DivX encoden of DPC) haalt de cpu tot een graad of 75-80, BurnP6 duwt m'n cpu na een half uur draaien tot 90 graden en dan crasht ie (nee, niet door een fout, maar door de ingebouwde beveiliging tegen overheating in de P3 :) Dus nog een "geplande" crash ook). Kan zo'n cpu ook gewoon tegen :D. Dus als je dacht dat je cpu voor 100% stressen erg was...

De levensduur kan wel iets korter maar worden, maar denk 'ns na. Een cpu moet bij normaal gebruik en normale koeling makkelijk 10-15 jaar meegaan (kijk maar 'ns wat er allemaal nog aan 286 en 386 meuk kan draaien vandaag de dag..). Zeg dat de levensduur tot 5 jaar verkort word door een vorm van extreem gebruik (overclocken, fan wegslopen en zo een te hoge temp halen, 24/7 stressen), wat is het probleem dan? Na 5 jaar is een cpu niet eens zoveel meer waard.

En dan is 5 jaar nog flink overdreven :o

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 02-04-2003 19:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik gebruik in mijn eigen pc een cpu waarschijnlijk niet eens een jaar...dus 5 jaar is genoeg ja.
Maar wat doet het programmaatje dan precies?
Het laat je pc de hele tijd stressen, maar wat is daar het nut nou van?
Ik hoor het wel.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 22:13

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 13:27:
Ik gebruik in mijn eigen pc een cpu waarschijnlijk niet eens een jaar...dus 5 jaar is genoeg ja.
Maar wat doet het programmaatje dan precies?
Het laat je pc de hele tijd stressen, maar wat is daar het nut nou van?
Ik hoor het wel.
hier staat het :
http://www.grid.org/projects/cancer/

vind het een mooi project , dit is tenminste nuttig

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

ja, maar ik sta er toch niet helemaal voor open, daar ben ik niet naïef genoeg voor ;)
Ik wil eerst van meer mensen weten of het echt zo veilig is en je niet ineens een phone rekening van €2000,- krijgt...

• Mentalist
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

stefkuijpers schreef op:
ja, maar ik sta er toch niet helemaal voor open, daar ben ik niet naïef genoeg voor ;)
Ik wil eerst van meer mensen weten of het echt zo veilig is en je niet ineens een phone rekening van €2000,- krijgt...
Bel jij nog in dan :? (in wat voor boerengehucht woon jij? :P)

Maar je kunt met die programma's gewoon af en toe een klein stukje data binnenhalen, daar gaat je cpu dan urenlang op kauwen en wanneer je weer 'ns inbelt wordt de door je cpu verwerkte data verstuurd en er weer een nieuw pakje opgehaald.

Maar ik ga nu een topic reportje doen, dit gaat zo offtopic :)

Je kunt hier in het DPC forum vast nog wat wijzer over worden : Dutch Power Cows

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 03-04-2003 16:43 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 13:47:
Eerder een energierekening van E2000....als je 24/7 je CPU op 100% load hebt gebruikt dat ding al snel 40-80watt (ligt aan de snelheid enzo). Als je dat gaat uitrekenen op jaarbasis word je niet blij.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit gaat idd nu way off-topic. Er zijn andere sub-fora waar je lekker over dit soort zaken kunt kleppen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.