Toon posts:

script werkt op apache, niet op IIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een php applicatie geschreven, tijdens het testen op mijn test-omgeving (Apache 1.3.14, PHP 4.1.0) werkt alles probleemloos.

Bij het testen op de omgeving waar de applicatie uiteindelijk zal moeten draaien, lijkt het algorithme anders verwerkt te worden.
De testomgeving draait IIS met php (weet niet exact welke versie, iig een recente versie).

Ik begrijp dat de uitleg van mijn probleem tamelijk vaag is, maar de essentie van mijn vraag is dus of het mogelijk is dat verschillende webservers een php algorithme anders verwerken/interpreteren?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
in de laatste versie, ik geloof 4.3.1, zijn een paar kleine veranderingen. Zet gewoon php 4.1 op IIS of ga je eens inlezen in de verschillen tussen 4.1.0 en die versie onder IIS

Verwijderd

Mjah als jij bepaalde Apache specifieke variabelen o.i.d. gebruikt wel ja.

Ik ken PHP onder IIS niet echt, maar het komt regelmatig voor dat crossplatform software wat verschillen in werking heeft onder de verschillende OS'en.

Zonder je code blijft dit redelijk giswerk natuurlijk.

Je kan gewoon gaan debuggen en kijken waar je script ergens de fout in gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn applicatie gebruikt geen apache specifieke vars. Algorithmen bestaan hoofdzakelijk uit (geneste) arraybewerkingen, vrij standaard dus.

Ik zal idd eens voorstellen php 4.1 te installeren onder IIS.
dank.

Verwijderd

Waarom niet eerst eens gaan onderzoeken waar het fout gaat, zodat het te allen tijde werkt :?

Dit is een beetje de verkeerde aanpak als je het mij vraagt namelijk

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 15:59 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mag ik raden? Op de IIS doos staat een apache welke in de php.ini register_globals op Off heeft staan. Da's default bij versies van php >= 4.2 :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Glimi schreef op 01 april 2003 @ 16:00:
Mag ik raden? Op de IIS doos staat een apache welke in de php.ini register_globals op Off heeft staan. Da's default bij versies van php >= 4.2 :)
Ja, daar doelde ik ook al op. Dit php probleempje is trouwens al heel vaak langsgekomen afgelopen dagen/weken.

Als dat zo is kan je het ook zo maken:

Door extract($_GET); of extract($_POST); op de eerste regel van je code te plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 01-04-2003 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, global vars staan goed.
De OS's van de beide systemen zijn nt40 en win2k, verwacht niet dat hier problemen uit voort komen. Het enige verschil verder is dus IIS vs apache en eventueel de php versie.
Ik neem aan dat de kans groter is dat een verschil in PHP versie een probleem oplevert dan een verschillende webserver.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

ja aannemen is de manier van doen. Nee dus.
bekijk eens wat changelogs en zoek de EXACTE verschillen eens uit. een beetje dingen aannemen zonder het gecheckt te hebben is de basisschool manier van dingen oplossen

[ Voor 8% gewijzigd door D2k op 01-04-2003 16:14 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1