S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Overigens kan je beter net wat meer centjes uitgeven aan een leuk drivertje om mee te pielen, want een betere driver kan je nog bruikbaar inzetten na het bouwen
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Plaats je hem in een kast met schotten die bijvoorbeeld 50cm naar achteren doorlopen, maar wel een open achterkant heeft, dan zou dat effect in principe veel minder moeten zijn, ik heb er alleen nog geen ervaring mee dus weet niet of het werkt.
In de 1ste instantie was het compleet bagger maar na 6 planken mdf 1,6 cm dik te hebben gekocht en daar een dichte kubus van te hebben gemaakt van 44cm bij 44cm komt er al een aardige diepe lage brom uit, heb niet meer gepost in dat topic maar dat terzijde.
Maar free-air woofer in een grote gesloten behuizing geeft dus wel z`n voordeel
[ Voor 16% gewijzigd door Dewoudloper op 01-04-2003 16:41 ]
¯\_(ツ)_/¯
ja bij de praxis 2x300watt in gesloten behuizing voor 50 eurobeschuitfluiter schreef op 01 april 2003 @ 16:37:
misschien een stomme vraag, maar hebben ze niet gewoon een andere speaker in die prijsklasse die wel gewoon in een kist werkt
Inderdaad mijn handen jeuken

Helaas is de Group delay bij 40Hz wel aan de hoge kant, de top is 16ms. Om deze op de hifi-verantwoorde 10ms moet ik de inhoud verkleinen naar 33 liter, maar daardoor krijg ik wel ventmach. 2 poorten of een grotere poort kan wel maar dit zorgt er voor dat deze zo lang moet(en) zijn dat ik waarschijnlijk een opgerolde siliconenslang in de kast moet proppen om aan de gewenste lengte te komen
[ Voor 10% gewijzigd door MM op 01-04-2003 17:02 ]