Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[tpl] UserID expliciet vermelden

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik hoor vaak mensen zeuren over dat ze niet weten wat hun ID is en hoe ze dat nou op kunnen zoeken. De enige manier is in de adresbalk van je Profile kijken.
Kan niet ook bij je Profile het ID zetten? (Ik weet het wel, maar je hoort er bijna dagelijks vragen over 8)7) Het lijkt mij in iedergeval wat duidelijker voor de bezoekers :Y)

http://flickr.com/photos/itommy/

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 18:43

Deem

Ontcijfer mij!

Ik zou deze feature idd ook erg beamen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja of gewoon in die MED zetten waar om die userid gevraagt word ;)
want verder is dat ding nergens nodig voor :)

• T. van Beek
Erkens schreef op 01 April 2003 @ 16:26:
Usability :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, dat ding staat overal eik. al alleen niet echt zichtbaar, maar goed, als andere vinden dat die expliciet neergezet moet worden gaan ze hun gang maar :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Erkens schreef op 01 april 2003 @ 16:26:

Je bedoeld dat het userid niet nodig is? Of dat het verzoek om je userid niet nodig is?

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ACM schreef op 01 April 2003 @ 17:57:

[...]

Je bedoeld dat het userid niet nodig is? Of dat het verzoek om je userid niet nodig is?
Beide niet :P Hij doelt op de 'feature' dat het bij je Profile staat :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op 01 april 2003 @ 17:57:

[...]

ik bedoel dat een user niets met een userid te maken heeft normaal gesproken, je bent immers bekend met je nickname ;)
echter nu je dat ding moet opgeven bij een hk access vraag moet het plotseling met <h1> op het scherm :?
Daarom lijkt het me handiger om gewoon 1 regeltje in de MED te zetten hoe je achter je userid komt ipv de template aan te passen :P

• T. van Beek
Erkens schreef op 01 April 2003 @ 18:00:
[...]

ik bedoel dat een user niets met een userid te maken heeft normaal gesproken, je bent immers bekend met je nickname ;)
echter nu je dat ding moet opgeven bij een hk access vraag moet het plotseling met <h1> op het scherm :?
Daarom lijkt het me handiger om gewoon 1 regeltje in de MED te zetten hoe je achter je userid komt ipv de template aan te passen :P
Nee :+ Als jij op profile klikt kan het toch wel onder je ondertitel oid? Usability gewoon en ID is wel vaker handig voor mensen :+

• T. van Beek
Toch schop ik hem nog eventjes omhoog.
Wordt hier nog wat mee gedaan? Het leek mij iig wel goed voor de users :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben eigenlijk tegen het direct vermelden van een userID, iig voor iedereen zichtbaar. En wel om dezelfde reden als dat ik tegen het vermelden van de postcount ben. Sommige users gaan daar alleen maar gekke dingen mee doen. Ik moet er niet aan denken dat ik bij elke post van een nieuw iemand zie staan "welkom op GoT" of zo.
Of bij een discussie in LA, "wat weet jij daar nou van, je zit hier pas 4 maanden?"

De kans dat er dan weer stempeltjes gegeven worden puur en alleen op regdatum is mij gewoon te groot.
Dan liever de optie van Erkens ja :)

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-04-2003 10:55 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• T. van Beek
Aangezien ik nogal wat onduidelijkheid merk in dit topic zal ik mijn idee wat beter uitleggen.

Ik zou graag willen dat elke user in zijn profiel een klein stukje heeft met zijn ID nummer. Dit omdat genoeg mensen dit willen weten en het niet kunnen vinden. Je zou er natuurlijk een topic in MED van kunnen maken maar in het profiel stuk lijkt mij toch wat gebruiksvriendelijker :)
Ik zal met een plaatje proberen te verduidelijken waar ik bedoel waar het zou mogen komen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarefaq.nl/dcms/images/7cbbc409ec990f19c78c75bd1e06f215.jpg
Daaronder Bekijk profiel lijkt imo een mooi plekje.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is wat ik bedoel :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

T. van Beek schreef op 05 April 2003 @ 11:00:
Aangezien ik nogal wat onduidelijkheid merk in dit topic zal ik mijn idee wat beter uitleggen.

Ik zou graag willen dat elke user in zijn profiel een klein stukje heeft met zijn ID nummer. Dit omdat genoeg mensen dit willen weten en het niet kunnen vinden. Je zou er natuurlijk een topic in MED van kunnen maken maar in het profiel stuk lijkt mij toch wat gebruiksvriendelijker :)
Ik zal met een plaatje proberen te verduidelijken waar ik bedoel waar het zou mogen komen:
[afbeelding]
Daaronder Bekijk profiel lijkt imo een mooi plekje.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is wat ik bedoel :)
het was al duidelijk hoor, maar voor mij hoeft het niet, en net wat Alfredt zegt ook die postcounts mogen weg :)
Wil je je userID weten dan beweegt men de muis over die link en je hebt hem ook :)

• T. van Beek
Erkens schreef op 05 April 2003 @ 11:08:
[...]

het was al duidelijk hoor, maar voor mij hoeft het niet, en net wat Alfredt zegt ook die postcounts mogen weg :)
Wil je je userID weten dan beweegt men de muis over die link en je hebt hem ook :)
Jij weet dat, maar veel andere niet! En dan kan je het wel in MED vermelden maar gewoon standaard in template is gewoon user-friendly :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

T. van Beek schreef op 05 April 2003 @ 11:31:
[...]

Jij weet dat, maar veel andere niet! En dan kan je het wel in MED vermelden maar gewoon standaard in template is gewoon user-friendly :)
mja, user-friendly tja, op hk-xs na zie ik niet waarom een user dat nummer steeds moet opzoeken :?
Maargoed, als het erin komt dan komt het erin, maar ik blijf het nutteloos vinden.
Daarnaast mag je van tweakers wel verwachten dat ze een beetje weten hoe een database werkt :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.