Toon posts:

waarom kan ik geen dvd's afspelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net PowerDVD geinstalleerd en probeer nu (ik heb ook computer opnieuw opgestart) een DVD te starten.

De eerste keer kreeg ik te zien dat de DVD mogelijk beschadigd was. Nu zegt PowerDVD niets anders dan "Fout 80070057. De parameter is onjuist."

En Windows Media Player zegt dat hij geen DVD-decompressor kan vinden.

Mijn DVD-speler werkt, want ik heb die ooit getest met een andere DVD. Maar wat is nu het probleem? Gewoon de DVD zelf die kapot is? (ik zie geen krassen o.i.d.)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Wat je zelf al zegt, waarschijnlijk is je dvd-tje kapot. En ik weet niet of het mogelijk is maar misschien moet je die foutmelding van powerdvd proberen te herleiden op de site ofzo?

[ Voor 53% gewijzigd door thejoker80 op 01-04-2003 15:24 ]

Verwijderd

Heb je de laatst patch voor powerdvd al geprobeerd ? die loste een hoop vage problemen op hier

http://www.gocyberlink.co...ch.jsp?dl_id=82&ProdId=28

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de site (http://www.gocyberlink.com) is echt niets te vinden... en ik had het over de allerlaatste versie (dus dezelfde als die patch).

Helaas heb ik niet nog een DVD-tje hier zodat ik een ander kan testen...

Verwijderd

Hou er ook rekening mee dat het verschillende soorten zijn, hier in Europa gebruikt men PAL, in Amerika en China enzo. iets anders, ik weet niet juist meer wat, iets van NTSC ofzoiet. Dat is bij PS2-spelletjes zo, maar ook bij DVD's. Heb je hem soms van America ofzo?

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:47
Check je regio code, deze moet "2" zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 15:34:
Op de site (http://www.gocyberlink.com) is echt niets te vinden... en ik had het over de allerlaatste versie (dus dezelfde als die patch).

Helaas heb ik niet nog een DVD-tje hier zodat ik een ander kan testen...
Jij zegt nergens de laatste versie.
Ik heb net PowerDVD geinstalleerd en probeer nu
dus vandaar :)

Hou je openings posts daarom zo uitgebreid mogelijk. Want je zegt nou niet echt wat je zelf al hebt geprobeerd :7

Verwijderd

Topicstarter
Sorry da's waar... ik ben een beetje nieuw m.b.t. DVD en audio, dus ik wist niet eens dat er problemen waren met oudere versies van PowerDVD, vandaar dat ik het er niet bij had geschreven.

Okay, misschien is dit een beetje topic veranderen, maar dit topic zal toch binnen no-time verdwijnen, dus ik kan het ook hier vragen (denk ik?):

Ik heb een 5.1 set op mijn computer aangesloten (+Audigy 2 geluidskaart). Als ik met de standaard tools van Creative luidsprekertesten doe, werkt elke box (zo'n stemmetje die zegt: links-voor, midden, rechts-voor, links-achter, rechts-achter).
Maar als ik een mp3-tje afspeel krijg ik alleen geluid uit front, rear en subwoofer, NIET uit de center speaker. Ik dacht dat dat misschien lag aan stereo geluid ofzoiets, maar bij een DivX AC3 film (5.1 is dat toch?) krijg ik ook geen geluid uit mijn center-speaker. Daarom wilde ik het met een DVD testen, kijken of ik dan WEL uit de center-speaker geluid krijg.

Klopt bovenstaande tekst, of is het grote onzin?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Heb je wel een ac3filter geinstalleerd ? ( voor de divx + AC3)
Probeer het anders ff met zoomplayer.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Heb je al in de geluidsinstellingen gekeken dat het voor 5.1 speakers staat en niet voor hoofdtelefoon?

Ik heb ook audigy2 met 5.1 boxen en ik krijg zelfs AVI clipjes op 5.1.
[b][message=17423411,noline]Woutiewout schreef op 01 april 2003 @ <snip>
Ik heb een 5.1 set op mijn computer aangesloten (+Audigy 2 geluidskaart). Als ik met de standaard tools van Creative luidsprekertesten doe, werkt elke box (zo'n stemmetje die zegt: links-voor, midden, rechts-voor, links-achter, rechts-achter).
Maar als ik een mp3-tje afspeel krijg ik alleen geluid uit front, rear en subwoofer, NIET uit de center speaker. Ik dacht dat dat misschien lag aan stereo geluid ofzoiets, maar bij een DivX AC3 film (5.1 is dat toch?) krijg ik ook geen geluid uit mijn center-speaker. Daarom wilde ik het met een DVD testen, kijken of ik dan WEL uit de center-speaker geluid krijg.

Verwijderd

hoe zat dat ook alweer.........

Ik meen me te herinneren dat het lag aan de software van creative. Daar schijnen 2 versies van de zijn (windows hebben een gele of blauwe kleur na installeren, daar kun je de versies aan herkennen. Ik weet niet welke kleur bij welke versie hoort) en bij de een kan je de center-speaker aanvinken en bij de andere niet. Dit heeft te maken of je een OEM versie of retail hebt gekocht.

Maw je moet even zoeken want er zijn hier al topics over geweest. Daar staat het precies in ! Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Oke, een update van mijn situatie:

Ik heb nu WinDVD Platinum (laatste versie van website) geinstalleerd. Ik heb naast DVD1 (zie bovenstaande posts) nu een ander DVD'tje, welke ik DVD2 zal noemen.

WinDVD start beide DVD's in ieder geval op; dat is al meer dan PowerDVD. Ik hoor ook geluid. Maar...

DVD1:
ik krijg het begin-menu, klik dan op Play Movie, en dan start de film goed maar bijna meteen is hij 10 minuten verder, zie je daar weer een scene, dan weer 15 minuten verder etc. Het lijkt wel alsof mijn DVD-speler gewoon te hard draait ofzo en de juiste banen op het DVD'tje niet kan vinden.

DVD2:
ik krijg begin-menu, en als ik klik op Play Movie kapt ie er na 3 seconden afspelen mee. Na heel vaak opnieuw proberen, wilde hij wel verder, ot maximaal tien seconden afspelen, daarna stopte hij weer.

Ik denk dat ligt aan mijn DVD-speler? Zo ja, is er een mogelijkheid om de DVD-speler zachter te laten draaien (misschien is dat het probleem)?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Heb je misschien een andere dvd speler.
Kan je er die ff ingooien, als ie het blijft doen is er een software probleem.
En als ie t niet doen is je dvd player gewoon of heeel er vies op de lens, (bij dvd is er een kleinere afstand tussen de putjes dus moet je lens goed schoon zijn)
of het is het loopwerk wat niet goed functioneerd of hij is gewoon kapot.
Pagina: 1