Toon posts:

verbindingssnelheid 1200 bps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn internetverbinding en ik hoop dat er hier iemand is dit weet hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb een virus gehad op mijn computer en daarna moest ik dus alles er opnieuw opzetten. Voor het virus werkte het internet (gratis internet via de telefoonlijn)gewoon goed op deze computer maar nu ik het opnieuw geinstalleerd heb niet meer.

Het probleem is dat mijn modem wel verbinding maakt met mijn internetprovider (zonnet) maar dat de verbindingssnelheid 1200 bps is!

De maximumpoortsnelheid van mijn modem (smart link 56 K modem) staat echter gewoon ingesteld op 460800.

Ik heb ook geprobeerd via een andere provider verbinding te maken en ook toen was de snelheid 1200 bps.

Ik heb ook geprobeerd via een andere kabel verbinding te maken en ook toen bleef het 1200 bps.

Heeft iemand enig idee hoe ik van die 1200 bps af kom :?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 14:51:
De maximumpoortsnelheid van mijn modem (smart link 56 K modem) staat echter gewoon ingesteld op 460800.
Gewoon? lijkt me geen gewone snelheid. Stel hem ten eerte eens in op 115.200. Kijk ook even naar de snelheid van je com-poort

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 14:51:

Het probleem is dat mijn modem wel verbinding maakt met mijn internetprovider (zonnet) maar dat de verbindingssnelheid 1200 bps is!

Ik heb ook geprobeerd via een andere provider verbinding te maken en ook toen was de snelheid 1200 bps.

Ik heb ook geprobeerd via een andere kabel verbinding te maken en ook toen bleef het 1200 bps.

Heeft iemand enig idee hoe ik van die 1200 bps af kom :?
Ten eerste: probeer eens iets te downloaden om te kijken of de snelheid van het downloaden wel goed is. Sommige modems geven een andere snelheid aan dan de werkelijkheid. (vaak een instelling)

Ten tweede: De 460800 die jij instelt, is de snelheid tussen je modem en de seriele poort. Voor een 56 K modem is 115200 al meer dan voldoende.