Keivaag probleem met mijn internetverbinding/netwerkaart

Pagina: 1
Acties:

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 15:22
Ik typ dit bericht vanaf de A computer ( win95, kut pc , keitraag )

Het zit zo:

Gistermiddag viel mijn internet verbinding opeens uit ( @home B adres dmv gedeelde verbinding door een switch )
Het A adres had gewoon verbinding. MSN 5 Gaf aan dat ik mogelijk achter een firewall zat, Maar de fireweall in windows stond uit, en verder heb ik geen firewall, dus dit zal wel een standaard bericht zijn.

Alle instellingen van de verbinding zijn ongewijzxigd gebleven, dus alles staat nog goed ingesteld. Iemand raadde me aan om de stuurprogamma van mijn netwerkkaart ( Realtek RTL 8139 Family PCI Fast Ethernet NIC ) te verwijderen, en opnieuw te instaleren, zodat alle instellingen terug naar het standaard zouden gaan... Dit was zonder succes ...

Toen is een vriend van me lang gekomen, die heeft een nieuiwe verbinding enzo ingesteld, maar allemaal zonder resultaat. Hij is toen in de opdracht prompt gaan kijken, en zag dat ik het verkeerde IP adres aangewezen kreeg, en verder geen subnet masker of zoiets. Het ligt aan @home, zou je denken. Dat ze mogelijk iets met de 2e verbindingen hebben gedaan, omdat het toen der tijd zo slorig geregeld is ( zou je eigelijk voor een 2e verbinding 10 gulden moeten betalen, maar daar is verder niks van gekomen )

Hij heeft toen de computernaam in A veranderd, Zodat hij het IP adres van de andere computer zou krijgen, maar toch geen verbinding :'(

TOch een probleem in de computer ?? Ik heb norton 2003 al losgelaten, en ik heb al een systeem herstel gedaan, maar allemaal zonder resultaat. Ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet, en die vriend van mij ( die er relatiev veel meer verstand van heeft ) weet het ook niet meer ...

Weet iemand hier mischien wat het probleem is ?? Ik heb dus al
- Nieuwe verbinding aangemaakt
- stuurprogamma's verwijderd en geinstaleerd
- virusscanner
- alle instellingen na gekeken
- van computernaam veranderd
- computer direct op de modem aangesloiten, met A en B adres geprobeerd

Iets houdt alle internet verbinding dus tegen, en het is geen firewall ( of XP moet er meerdere hebben ) en het is geen virus, terwijl in 1e stantie het een probleem lijkt van mijn computer, kom ik met de IPconfig in de opdracht propt ook niet wijzer, omdat de gegevens daar ook niet kloppen, terwijl de compuiternaam goed staat, en de DNS staat op automatic

Kan iemand me PLZ!! Helpen :'( :'( :'(

Ik moet de kwartfinale regelen voor een cupwar van onze clan, en ik moet nog vanallerlij betalingen regelen, waarvoor ik echt op mijn eigen pc moet zijn

ALvast hartelijk bedankt !! en plz dit topic niet sluiten omdat de oplossing mischien toch voor de hand ligt ( wat me erg sterk lijkt )

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
volgens mij ligt het niet echt voor de hand, en je hebt al een hoop geprobeerd.

je kan nog proberen om tcp/ip opnieuw te installeren. en je kan je kabels es checken, als daar iets mee mis is werkt het idd niet.

en als je wel een ip krijgt, is dat dan uit de reeks 169.154.* ?, dat zijn nml adressen die windows automagisch uitdeelt als ie geen ip krijgt van een dhcp server.

Maak je eigen poll

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ga naar je netwerk instellingen. Click op je connectie, ga naar properties. Verwijder niet de kaart zelf, maar alle services/protocollen en andere meuk die je daar ziet. Dus erop clicken en op delete duwen, niet afvinken. (Als TCP/IP niet weg wilt moet je dit doen: control panel -> add/remove programs -> add/remove windows components -> other network file and print services -> print services voor unix uitvinken)

Het enige waar iets nog mag staan is connect using:, hier staat je netwerk kaart. Het witte vlak daaronder moet leeg zijn (is het nog niet leeg, maak het dan leeg).

Nu de pc opnieuw opstarten (Reboot). Als ie eindelijk weer in windows is opgestart moet je teruggaan naar je netwerk instellingen, op je verbinding clicken en naar properties gaan. Nu het protocol TCP/IP installeren.

Als je dat gedaan hebt zijn ligt het in ieder geval niet meer aan je TCP/IP. Ik heb dit probleem ook eens gehad, ik moest toen handmatig mijn IP, Subnet mask, gateway etc. invullen maar omdat @home de pagina waar je dat kan opvragen heeft weggehaald heb je gewoon pech gehad als het het niet doet. Wat je wel kan doen is de oude pc gebruiken om de gegevens van de -A te krijgen (ipcfg denk ik) en die in te voeren in je normale pc (wel de oude dan uitzetten).

Voor ik het vergeet: Je PC naam is toch wel cp12345-b of cc98765-b of iets wat er op lijkt? Dat moet, anders werkt het niet. Als je de -A instellingen gaat gebruiken moet je de b veranderen in a.

(je weet maar nooit of iemand zoiets wel weet of niet :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door GambitRS op 01-04-2003 17:04 ]

MechWarrior || Monsters Game

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wissel de netwerkkaarten eens om.

Verwijderd

of sluit je B machine direct aan op het kabel modem, frot er (als het eenmaal OK werkt) een NIC bij en deel je internet verbinding (via de switch die je aan die 2e nic hangt) met je netwerk. dan heb je wel wat gefreubel met NAT wat je A machine misschien iets tegenhoudt maar dáár hebben we nou net allemaal leuke topicjes over op GoT :)

good luck.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 10:04
<offtopic>

keivaag..prachtig woord, moet ik 's gaan gebruiken, kijken wat de reacties zijn..
net zoiets als VET .. 8)

</offtopic>

- Maar je maakt wel wat mee! -

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

SkyStreaker

Move on up!

Je kan wel tcp/ip uninstallen, maar de oude register-instellingen blijven echt wel in de registry staan... Dat heeft dus geen zin.

Voor zover ik weet moet je gewoon de juiste computernaam hebben en zorg ervoor dat je op het @home werkgroepje zit. Meer hoef je niet in te vullen. je kan wel ff winipcfg opstarten en alles verwijderen en weer herstellen. Anders weet ik het ook niet, sorry.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

zo heb ik dat ooit gehad in windows met dat ICS. echt zo een moment dat het opeens WEL werkt. is ook leuk als je bijvoorbeeld 3 dezelfde realtek kaarten in je pc hebt. pffff
Pagina: 1