Toon posts:

MySQL Op Lycos Rest Op Iets Anders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik waarschijnlijk iets uitzonderlijks, let op:
Laatst heb ik met een tooltje een website gemaakt waarvoor MySQL host nodig is. Het enige op het web waarvan ik weet dat ze MySQL een beetje acceptable en gratis supporten is Lycos. Wat een groot nadeel van Lycos is is de snelheid. Nou heb ik daar wel wat voor gevonden: een vriend van me heeft een dedicated T3 lopen in de USA waar ik 1GB data op kwijt kan en unlimited Bandwidth. Dus ik stop al mijn filetjes daarin. Straks krijg ik de installatie van het webprogramma en gaat hij vragen om de plek waar de database zich bevindt ... Sja, het is altijd 'localhost' maar nu ik dus niet alles bij elkaar heb wordt het wat lastiger.

Is er hier iemand die dit snapt? Zelf kwam ik er niet uit, en bij de zoekmachine had ik toch echt geen idee wat in te moeten typen want dit is een redelijk speciaal probleem denk ik. Iedereen hier heeft vast wel eens een forum opgezet met phpBB en daar moet je dus ook de naam en locatie van je database opgeven: in dit geval is het gehost op Lycos dus:

Database name: ****_nl_db
Database location: ? (normaal dus localhost)

Als niemand het snapt probeer ik nog wel meer uitleg te geven, maar ik hoop dat jullie hier ook al een heel eind mee komen ;)

Dank !

Verwijderd

speciaal probleem? kijk gewoon is bij je aanmeldings gegevens of ze iets van informatie hebben gegeven omtrent het adres van de database, en ik kan me voorstellen dat die niet op localhost draait...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Databases die van buiten het (secure) LAN bereikbaar zijn, zou ik niet willen hebben als hoster. Lycos denkt er net zo over. Die MySQL databases kun je alleen bereiken vanuit het Lycos netwerk :)

Verwijderd

ligt eraan hoe die server is ingesteld bij Lycos. Vaak supporten Mysql databases alleen maar connecties vanaf localhost. GA dit bij lycos na.

Verwijderd

Topicstarter
Lees alsjeblieft goed de vraag, ik vraag dus hoe ik via een ANDERE server de database van Lycos kan gebruiken. Dus bij die installatie kan je niet gewoon 'localhost' intypen want die bestaat niet ... Ik moet dus de database van Lycos aanroepen, nou zou ik daar graag het adres van willen hebben. En bij aanmeldingsgegevens staat dat niet echt

*Edit, dit was als reactie op de eerste reactieposter*

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:49 ]

Verwijderd

lees dan goed wat glimi zegt...

edit:
was reactie voordat poster edit gebruikte :)

edit2:
Des al niettenmin wel mijn definitieve reactie :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 14:50:
lees dan goed wat glimi zegt...
Voor zover ik weet schreef die NA jou, en de poster daar weer na dacht heel voorzichtig dat het misschien toch wel kon

Verwijderd

Kan die maat van je in de US gewoon niet even Mysql op die dedicated server installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Nee want het is van een Amerikaans hosting bedrijf waarbij hij werkt (Ntelos.net) en ik heb net eff gechecked, geen MySQL daarzo aanwezig :( Jammer dat Lycos dat niet support, zouden er nog andere sites zijn die dat WEL goed vinden?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 14:56:
Nee want het is van een Amerikaans hosting bedrijf waarbij hij werkt (Ntelos.net) en ik heb net eff gechecked, geen MySQL daarzo aanwezig :( Jammer dat Lycos dat niet support, zouden er nog andere sites zijn die dat WEL goed vinden?
Zoals reeds gezegd: een *SQL server die van buitenaf benaderbaar is, is *niet* secure.

Zeker een MySQL doos zal dit niet voor lukken omdat daarbij over het algemeen specifiek geconfigureerd wordt welke ip's die server mogen benaderen.

Ik zou zeggen: wees iets minder krenterig en sluit ergens een goedkoop hostingcontractje met MySQL.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik zo maares Google'en op een MySQL host, volgens mij bestaat dat namelijk wel, jullie krijgen als het gelukt is het resultaat wel ;)

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

FreeSQL.org

Maar hij host geen
phpBB, Nuke, vBulletin or other web based BBS databases
Het is eigenlijk alleen bedoeld voor developers, om wat met MySQL en/of PostGreSQL te klooien

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

Verwijderd

Topicstarter
alley schreef op 01 April 2003 @ 19:27:
FreeSQL.org

Maar hij host geen
[...]

Het is eigenlijk alleen bedoeld voor developers, om wat met MySQL en/of PostGreSQL te klooien
Na heel wat struinen kwam ik daar ook op uit ja ;)
Maargoed ik heb inmiddels besloten samen met een vriend dan maar wat te kopen, 50mb storage is daarvoor echt zat omdat ik zoals al eerder gezegd beschik over een redelijk grote host (1GB Dedicated T3) en daar al mijn grote filetjes op zet. Heb gewoon MySQL + PHP + 2GB Traffic + FTP Access nodig. En dat heb ik nu voor een zéér acceptabele prijs gevonden !
Pagina: 1